Göran Tidstam

Nya routern Fast 5370

21 inlägg i detta ämne

Ringde Telia 8:05 i morse, var nummer 5 i kön. Pratade med en tjej som inte visste någonting, men som lyckades koppla bort mig. Ringde igen, nu nr 31 i kön, fick vänta nästan 1 timme. Pratade med en kille som beskrev hur man gjorde med Thomson routern. Detta visste jag redan, så jag bad honom ta reda på hur man gör med 5730-routern. Han lovade återkomma, men har inte gjort det nu 12 timmar senare.

Den enda vägen är, troligtvis att försöka själv, eller ta hjälp via vipsupport, mot kostnad. Operatörernas vanliga support erbjuder aldrig denna typ av hjälp, utan man kan bara få hjälp med att komma igång med wifi, surf etc. Du kan inte heller förvänta dig att man förklarar hur man öppnar portar, port forwarding, macadressfiltrering, VPN, barnfilter, schemalagda aktiviteter etc. Detta räknar man helt enkelt inte som bastjänster. Samma gäller för alla operatörer. Enligt mig 😂. Detta kan man tycka vad man vill om men är säkerligen ett affärsmässigt beslut. Helt enkelt för att det inte lönar sig att bemanna upp med manualer för alla tänkbara behov. De som behöver och använder dessa funktioner är oftast så pass kunniga att de löser det själva och de som faller utanför ramen är för få för att utgöra ett problem. Man hänvisas tex hit, vilket gör att du då förväntas få hjälp av likasinnade här inne. Så om du återkommer med en skärmdump på vad din router erbjuder kan säkerligen en vänlig själ hjälpa dig vidare 👍

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu