Göran Tidstam

Nya routern Fast 5370

26 inlägg i detta ämne

2 timmar sedan, Göran Tidstam sade:

Jag har givetvis försökt själv, men kan inte hitta att den nya routern har något stöd för gästnätverk. Eftersom jag är i behov av detta frågade jag specifikt om det finns tillgängligt på den nya routern. Javisst - inga problem, blev svaret. Det är, i mitt tycke, ett mycket rimligt krav att Telia skall kunna svara på frågan om det är möjligt eller inte.

Jo men nu diskuterar vi mest lösningar här inne eftersom Telia (oftast) inte bryr sig om att svara i forumet. Att klaga på Telia hjälper inte, åtminstone inte här eftersom vi är vanliga kunder. Däremot brukar de svara snabbt på Facebook. Så, ta några dumpar på gränssnittet och gärna så man kan se möjligheter till att välja tex expertnivå eller liknande så kommer vi vidare. 

Haft Telias routrar i TG-serien sedan c:a 2003. TG787, 789, 799, 799 Extreme och nån gång har dom gett upp självmant, nångång fabriksfel så jag inte hade wifi ens två meter ifrån men deras senaste Extreme är superbra, inget problem med wifi där, men så har jag ett ”lättgenomträngligt” trähus i två plan och 125 m2. Nåt mer behövs inte. Har alltid fått nya utskickade snabbt efter felanmälan.

Hej på er.

Har en tg799 för tillfället.

Jag använder routern som en SAMBA-server. Jag har anslutit en extern hårddisk till routerns USB 2.0-port. När jag kopierar filer från Windowsdatorn till SAMBA-sharet är hastigheten mellan 2 - 4 MB/s. Jag tycker att det är alldeles för långsamt när du kopierar upp stora filer.

Om fast 5370 har bättre prestanda så överväger jag att byta router.

Är det någon av er som vet vilken hastighet som uppnås vid kopiering till ett SAMBA-share på fast 5370 när ni har kopplat en extern hårddisk (helst USB 3.0) till USB 3.0-porten på fast 5370?

Eller är det någon som skulle kunna testa det?

Skulle bli mycket tacksam för svar.

Med vänlig hälsning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu