Gunferr

Vad bra att Fox försvinner?

9 inlägg i detta ämne

Kör en annan variant

Vad bra att Fox försvinner eller hur, det var väl ingen som tittade på den kanalen. Det är helt riktigt att Telia gör en intern bedömning på bara sina kunder med att bortse de generella tittarsiffror naturligtvis inte kan tala för nånting.

Visst bli vi så nöjda att få ännu fler faktakanaler som vi redan har ett överflöd av och det blir väl alla så glada över, man kan ju aldrig få nog av faktakanaler eller hur. Ännu fler kanaler som inte visar tv-serier är precis det som vi kunder vill ha eller hur.

Behöver vi verkligen ytterligare en tråd om en kanal med väldigt liten publik? Tyvärr är det ju så med kanalpaket att de ändras ibland. Tyvärr är det så att det som är "skräp" för en person kan vara "guld" för en annan. Precis det du säger om andra kanaler säger säkert andra om FOX. Jag tittar själv t.ex. på Librarians där, men de har ju ärligt talat bara gått runt runt gång efter gång. Precis som NCIS New Orelans och CSI NY och en mängd andra serier. OK, det gäller inte ALLA serier (t.ex. The Orville tror jag du nämnt), men de flesta. Det är inte många program per dag som inte antingen går eller har gått även på andra kanaler eller har gått ett stort antal gånger redan på FOX.

Vi har vid det här laget förstått att Fox är väldigt viktig för dig. Men nu försvinner den och du får försöka att hitta någon annastans att titta på dina serier. The Orville ser jag att den finns på Viasat Play. Fox som kanal finns hos Boxer. Där jag bor klara man sig med inomhusantenn för att få in Boxer. Jag har deras variant där man väljer 8 kanaler och det räcker för mig.

Visst vore det över huvud taget bra om man kunde plcka ihop sitt eget kanalpaket hos alla leverantörer. Det vor ju värt att jobba för. 

Hur resonerar du Asawid?

Är det rationellt att enskilt tv-operatör bortser de generella tittarsiffror och enbart går på hur många av sina kunder som ser på kanalen? Hur kan det har sin relevans att bortse de generella tittarsiffror?

Då ska jag tala om att TNT har ännu sämre tittarsiffror än Fox. Bara för att fler teliakunder ser på TNT så är det logiskt att TNT med ännu färre generella tittare ska vara kvar?

Jag skulle tro att TNT och FOX båda två har låga siffror. Liksom ett antal andra kanaler.

Men kanske avtalen ser olika ut för dem. De ingår säkert i olika paket (för Telia inköpare alltså). Det är granterat mer än tittarsiffror som styr. 

Personligen skulle jag hellre ha kvar TNT än FOX om jag var tvungen att välja (men kan mista båda utan att bli alltför ledsen också). Nu har jag inte Telia utan Boxer och har alltså möjlighet att ha båda kanalerna.

År nu kanalen så viktig så att du behöver starta två forumtrådar om den, byt leverantör! Den finns som sagt hos Boxer. 

5 timmar sedan, Gunferr sade:

Hur resonerar du Asawid?

Är det rationellt att enskilt tv-operatör bortser de generella tittarsiffror och enbart går på hur många av sina kunder som ser på kanalen? Hur kan det har sin relevans att bortse de generella tittarsiffror?

Då ska jag tala om att TNT har ännu sämre tittarsiffror än Fox. Bara för att fler teliakunder ser på TNT så är det logiskt att TNT med ännu färre generella tittare ska vara kvar?

Var hittar Du tittarsiffror

http://hottoptv.mms.se/hottop.asp

På skoj klickade jag i SVT1 och FOX och sökte på mest tittade program under 2018. Vinnare blev Kalla Anka på julafton med 3775 poäng. Sen roade jag mig att klicka i enbart FOX under samma tidsperiod. Vinnare blev NCIS New Orleans de 13 jan med 52 poäng. TNT under samma period: Rizzoli och Isles den 2 mars med 29 poäng.

En sökning med alla kanaler ikryssade gav stor ledning för SVT som tog alla placeringar 1-20 utom fjärdeplatsen och åttondeplatsen som TV4 tog med fotbolls-VM med mer än 2800 poäng

Så ja, FOX ser ut att ha lite högre siffror än TNT men långt bort från SVT1 och TV4

Då tycker jag att du kan redovisa källa för den tittarstatistiken som påvisar att fox är så fantastiskt superpopulär som du påstår. Siffrorna jag redovisade var bara exempel på populära program. Fortsatte man listan nedåt så var det säkert ett tusental program med högre tittarsiffror än den första i listan från fox, och det var ett program man även kan hitta på andra kanaler.

Och nä, jag räknade inte, det var en överslagsberäkning baserad på poängskillnad och hur många program det såg ut att vara med samma poäng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu