Elisabeth Carbone

Upprörd över hur återbetalning sker

5 inlägg i detta ämne

En säljare skickade fel sorts repeater för att tv ska funka trådlös. Fick ringa support igen och fick då höra att jag hade fått fel sort och att jag behövde två.

Fick skicka den felaktiga tillbaka med en retursedel där man kunde ange konto dit Prengar skulle läggas. Det tog en månad tills jag fick ett utbetalningskort. Det kan jag lösa in på vissa företag och betalar då en avgift på 40 kr eller skickar till Nordea.

Ska man kunder behandla på så sätt? Varför läggs pengar inte helt enkelt på konto som jag har angett. Ligger ute med 936 skr över en månad för att en anställd har skickat fel repeater. Och nu ska jag också betala en avgift för att få tillbaka mina pengar eller vänta ännu längre och betala porto.

uppgiven o upprörd

Elisabeth Carbone

11 timmar sedan, hsd sade:

Ta avin till Din bank och sätt in på Ditt konto, kostar inget 

I och för sig sant, men på många orter finns inte längre någon bank att gå till. Och finns det en bank hanterar den kanske inte pengar/betalningar.

Håller med trådskaparen att det är urdåligt att man ska behöva få utbetalningskort vid återbetalning. Kontakta Telia och påtala det för dem också!

Jag råkade ut för precis det där med en utbetalningsavi för ett tag sedan, dock inte med något som hade med Telia att göra tror jag. Beloppet var kanske nån hundralapp, men exempelvis ICA skulle ta 40 Kr för att lösa in den. Eftersom jag har rötter i Småland gick jag därför till min banks närmaste kontor i stället. De hanterar naturligtvis inte kontanter, men de kunde ta emot avin och sätta in hela beloppet på mitt konto utan någon som helst avgift. Helt fantastiskt och nästan lite otroligt. Problemet var bara att jag gick dit under lunchen och det var nästan en timmes kötid, så den timpengen var inte mycket att skryta med. Det hade nästan lönat sig att gå till ICA i stället.

Men jag förstår inte heller varför det inte skulle kunnat gå att Telia betalar ut pengar till ett angivet konto i stället, eller att det blev ett tillgodohavande för nästa köp, vilket säkert skulle kunnat passa i just det här aktuella fallet, då jag gissar att två burkar av rätt sort förmodligen kostar mera än en burk av fel sort.

Sen ställer jag mig i och för sig väldigt tveksam till en trådlös förbindelse mellan TV och router. Oavsett vad försäljarna lovar så kan det aldrig bli lika bra som med en kabel, även om det kan vara lite bökigt att få dit en sån om man ska ta sig genom väggar och liknande. Fast gäller det betongväggar så tror jag inte att en trådlös förbindelse fungerar alls. 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu