oveb

Uppdatering mobilt bredband

34 inlägg i detta ämne

Från moderator: E-postmeddelandena kommer från oss (Telia) och på adressen https://www.telia.se/privat/support/uppdatering ser ni hur ni går tillväga för att uppdatera respektive modell. Finns er modell inte med på listan så behöver ni inte uppdatera er router/modem. /Max

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej

Har Telia skickat ut mejl som det står så här i?

Vi jobbar ständigt med att utveckla våra tjänster och produkter för att vara redo för framtiden. Inom kort kommer vi att påbörja en förändring i nätet som påverkar ditt mobila bredband. Det innebär att du behöver uppdatera mjukvaran i din mobila router eller ditt usb-modem från Huawei för att behålla den surfkvalitet du har idag.

Tidigast 15 mars 2019 finns den nya mjukvaran tillgänglig. Vi rekommenderar att du sedan gör uppdateringen i god tid innan nätförändringen träder i kraft, dock senast 30 april 2019.

On 2019-03-13 at 08:41, dagro sade:

Någon som vet mer om vad som kommer förändras? Vad händer om man använder en Huawei-router eller ett modem som finns med på listan men som inte är köpt/levererat av Telia?

Jag har precis nu idag pratat med supporten på Telia, gällande denna uppdatering. Dom har bekräftat att dette är ett fejk meddelande. Jag fick frågan om jag mottagit något mejl från Telia gällande detta, vilket jag inte har fått. Dessutom fick jag från Telia support, veta att deras e-mejl aldrig skrivas no-replay@telia.se utan no-reply@telia.com.

Så tyvärr, denna information som står ovan är helt fel. Jag litar mer på en anställd hos Telia, än på en användare här i forumet, som säger att ovanståande är äkta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu