Klas Gröndahl

SVT Play

4 inlägg i detta ämne

Det kan du tyvärr inte. Jag har för mig att Telia och Sveriges television för några år sedan hade något bråk om upphovsrätter, och då försvann SVT:s programutbud från listan över playtjänster i boxen, och tyvärr har de aldrig kommit tillbaka. Den finns inte heller i Telia Play-appen. Efter ett tag när de blivit lite mera sams igen så dök alternativet SVT R upp i playtjänstlistan, och det är nån slags urval ur SVT:s programutbud, troligen sådant som inte har upphovsrättsproblem. Ska du se SVT Play på din TV så måste du ha en chromecast installerad eller en smart-tv som kan ta emot casts eller streaming från en mobiltelefon elle rsurfplatta där du kör SVT Play-appen.

Jo, i den nya runda finns SVT play, men inte i den gamla fyrkantiga (Den med inspelningfunktion heter VIP 2853). Jag har en av varje, men den som är inspelningsbar är tyvärr den äldre modellen. Om man precis fått Telias bredband med IP-TV installerat så är det väl högst troligt att det är den nyare burken man får, så jag ber att få ta tillbaka min bryska inledning på förra svaret. I den nya burken ligger SVT Play under "PLAY" i menyn, scrolla ned till "mina playtjänster" så ligger den allra först. Jag har fått förklarat att detta är en "app" som tagits fram i samarbete mellan Telia och SVT och den gamla burken stödjer inte den app-tekniken. Jag har ett tag funderat på att byta ut min burk mot den nyare samt utrusta den med en disk, men det verkar tyvärr kört att försöka få över inspelat material från den gamla disken. Den nya burken är nnars klart bättre med en snabbare processor, så att menyer blir rappare, samt att den stödjer nya funktioner, som t.ex. SVT play, Youtube och Netflix.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu