berit

Ansluta Digital TV / Box till TG799TSac Xtream

8 inlägg i detta ämne

Hej vill ansluta 3 st Digital boxer samt Telias ARRIS VIP 4302 till MediaAccess TG799TSvac Xtream
Har i dag anslutet ARRIS på LAN 2 och APPLE TV på Mediaomvandlaren TV-porten, trodde man kunde monterar en switch Plexgear GSW 105 från media omvandlaren
och ansluta 3 st Digital Box + 1 st BeovisionTV till denna! men det funkar inte bra!!
Enligt en expedit på Kjell.com har telia låst porten för enbart Telias produkter.
Fråga!
Har jag fel router TG799?
Har jag fel switsh Plexgear?
Har jag kopplat fel?
Eller går det icke? 
Har Telia blockerat LAN-uttaget?  

On 2019-04-15 at 15:23, berit sade:

Hej vill ansluta 3 st Digital boxer samt Telias ARRIS VIP 4302 till MediaAccess TG799TSvac Xtream
Har i dag anslutet ARRIS på LAN 2 och APPLE TV på Mediaomvandlaren TV-porten, trodde man kunde monterar en switch Plexgear GSW 105 från media omvandlaren
och ansluta 3 st Digital Box + 1 st BeovisionTV till denna! men det funkar inte bra!!
Enligt en expedit på Kjell.com har telia låst porten för enbart Telias produkter.
Fråga!
Har jag fel router TG799?
Har jag fel switsh Plexgear?
Har jag kopplat fel?
Eller går det icke? 
Har Telia blockerat LAN-uttaget?  

Vet inte riktigt hur du menar nu? Tre digitalboxar och Arris 4302 som ju också är en digitalbox för TV blir fyra digitalboxar...?

3 minuter sedan, hsd sade:

Det är en delikat fråga då man kan ha 4 tvillingabonnemang , låt säga att det funkar som Telias anvisningar så kopplar man en till intenon och fyra till routern (som är kopplad till intenon) men då har man ingen plats kvar till datorn

Det vore intressant att veta hur Telia tänkt detta

Det är inga problem eftersom man kan koppla en enkel switch efter routern och sätta boxarna efter switchen. 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu