Gäst Admin

Vad kan påverka mitt trådlösa nätverk?

25 inlägg i detta ämne

Korrekt. Har även något minne av att många routrar med "europastandard" även levereras med samma frekvenskanal, 11. Något man sen får ställa om då. Ser man att många Thomson finns i närheten så kan det va bra att byta frekvens då de levereras med kanal 11.

Mitt Bredband hackar, trådlöst "smart"., byta frekvens osv sånt gör inte jag , det

Telia får komma hit och göra eller vad som krävs. Och det skall vara en utbildad nätverkstekniker. Jag hande annan operatör i min förra bostad med lägre hastighet och det var aldrig några problem trots ADSL. Men TV funkar och bredbandstelefoni kan det vara fel på datorn som är av senare modell??.

Kan nätverkskort strejka? Jag antar det kan vara tusen fel och varför skall vi kunder leka data tekniker.

Det fåra vara nog med det som Telia lägger på oss kunder.

Mitt Bredband hackar, trådlöst "smart"., byta frekvens osv sånt gör inte jag , det

Telia får komma hit och göra eller vad som krävs. Och det skall vara en utbildad nätverkstekniker. Jag hande annan operatör i min förra bostad med lägre hastighet och det var aldrig några problem trots ADSL. Men TV funkar och bredbandstelefoni kan det vara fel på datorn som är av senare modell??.

Kan nätverkskort strejka? Jag antar det kan vara tusen fel och varför skall vi kunder leka data tekniker.

Det fåra vara nog med det som Telia lägger på oss kunder.

Det du betalar Telia räcker knappast för den typen av långtgående assistans.

A

Det du betalar Telia räcker knappast för den typen av långtgående assistans.

A

Telia ser nog till att du betalar för de tjänster du kan få dem att ge. I Farsta kanske det går att få en tekniker av ren nyfikenhet men i Vingåkers utkanter där vi hörde till de första i byn att få en av de 8 ADSL-anslutningarna någon gång i årtusendets allra första början - och där Telia-säljaren som accepterade beställningen ångrade sig så pass att han sa att något mer ADSL skulle det inte bli av utan en rejäl "efterräkning".

Nu kan vi få in 3G turbo utan vidare och för ett par år sedan IP-telefoni och Bredbands-TV, men inte mer än 24 Mbps...

Fabola , Det bästa du kan göra nästan är att begära att få ett zyxel modem och sen du i din egen tur köper en egen riktigt router. För den så kallade "smart" routern är rena pisset ifrån min erfarenhet (4 stycken smarta routrar). Kan rekommendera en från netgear och har du 300n på den så blir det inga problem med vara sig trådlösa datorer/ps3:or eller diverse :).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu