Cristoffer Cederblad

Telia Smart fungerar inte med Xbox 360

12 inlägg i detta ämne

Har precis genomlidit ett rent *vete. Har länge varit kund och tycker bra om det mesta. Pga min ekonomi blev jag tvungen att försöka lägga om lite abonnemang. ville därför ha bredbandstelefoni. Blev då tvingad att byta från min egen router till en ny sk gateway. Det var då xxxxxxxx bröt lös. xxxxxx som skulle vara så bra, bara kråglar. Orkar knappt driva runt internet, fungerar inte ihop med X-box 360 pga att det inte orkar sända signalerna.

Nej idag var det att avbeställa "smart" paketet.

Varnar alla som gillar att streama från att "uppgradera" sig till bredbandstelefoni.

inget ont om telia men deras telefonköer är fruktansvärda

Tack för bra redigering i mitt inlägg

Har precis genomlidit ett rent *vete. Har länge varit kund och tycker bra om det mesta. Pga min ekonomi blev jag tvungen att försöka lägga om lite abonnemang. ville därför ha bredbandstelefoni. Blev då tvingad att byta från min egen router till en ny sk gateway. Det var då xxxxxxxx bröt lös. xxxxxx som skulle vara så bra, bara kråglar. Orkar knappt driva runt internet, fungerar inte ihop med X-box 360 pga att det inte orkar sända signalerna.

Nej idag var det att avbeställa "smart" paketet.

Varnar alla som gillar att streama från att "uppgradera" sig till bredbandstelefoni.

inget ont om telia men deras telefonköer är fruktansvärda

Tack för bra redigering i mitt inlägg

Min erfarenhet av Bredbandstelefoni är att det fungerar väldigt dåligt. Jag har faktiskt inte hört någon som varit nöjd med det, det är ständiga uppkopplingsproblem med IP telefoni. Däremot har jag inga problem med Xbox Live och Telia Smart.

Har du gått in på routerinställningarna och ställt in så att den släpper igenom Xbox Live på den ip adress som din 360 har ?

Min erfarenhet av bredbandstelefoni är att det fungerar väldigt bra.

Jag har aldrig haft problem med mitt internet, min telefoni eller den digital-TV jag har via Telia. Jag kanske har tur, men de andra kunder jag talat med upplever sällan problem.

Talat med Telia?

Smartsupporten kan konfigurera din gateway med din Xbox, du behöver inte göra någonting. Som du nämner så får man ofta vänta ett tag för att komma fram till supporten, men du kan ju alltid få dem att ringa upp istället för att du ska vänta.

Glad Påsk,

Daniel

Hej Alla

Jag har precis samma problem får inte Xbox Live att fungera optimalt med Telia smart.

Jag har följt Microsoft´s guider vilka portar man skall öppnas men det är forfarande "NAT Strict".

Jag har t.o.m som test slagit av brandväggen i smart rotern men det är fortfarande samma sak.

Tydligen skall suporten ha någon lösning på detta problem eftersom det drabbar många som använder tjänsten Xbox live

Hoppas på snar hjälp

Tobbe2011

shanna gamers, Om man nyttjar telia smart tjänsten så sitter det ett filter i den lilla gynnaren som gör att den ger lina till telias egna tjänster först för att dom ska fungera optimalt, ex (bb tele, digital tv). Lösningen på problemet är att skrota smart byta till en bra router, eller höja hastigheten. MEN att höja bb hastigheten är ingen garanti att det kommer lösa sig.. Någon som vet någon annan lösning men samtidigt behålla smarten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu