Gäst Admin

Hur kopplar jag in Telia Digital-tv?

15 inlägg i detta ämne

men hur funkar det om man vill ha en tv i vardagsrum och en i sovrum på andra våningen? Har just nu trådlöst till vardagsrum. Men vill även ha det till sovrummet. Kör med ZyXEL. Om man köper ett till paket för trådlös tv, stör de inte ut varandra + trådlöst bredband?

Du menar att du har Ruckus Mediaflex? Det är i så fall att införskaffa ytterligare Ruckus Mediaflex. Alltså ett par per digital-tv box.

Vad bra! Underlättar ju verkligen när man inte vill snickra kabel över hela huset. Jag har ZyXEL. De kanske är hedenhös, men de fungerar klockrent faktiskt.

Tack för hjälpen Kalleponken!

Att ha tvillingabonnemang (mer än 1 Digital-TV-ab) kräver naturligtvis mer av bredbandskapaciteten. Sånt kan kundtjänst kolla. Dessutom behöver du beställa en liten silvrig switch som du kopplar på Port 2 på Zyxel-modemet och sen koppla du dina 2 resp. Ruckusar på den lilla switchen, den har 4 portar totalt tror jag. Den lilla switchen är gratis men du måste ha den då ZyXEL-modemet bara har en port (gul 2x-porten) som gäller för Digital-TV.

Telia säljer inte Tvillingkort utan Smarttjänsten på ADSL så vitt jag vet, eftersom den enligt dem är bäst lämpad för såpass krämig TV-tjänst.

Zyxels elnätsadaptrar är det lite si och så med. De fungerar typ inte alls placerade på en grenkontakt och försök inte ens sätta dem på olika fas. :D

Enklaste felsökningen är det klassiska, "prova med kabel". Om det fungerar kan vi dra slutsatsen att felet ligger i den "trådlösa överföringen" och fokusera på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu