Gäst Admin

Var hittar jag mina koder för digital-tv?

9 inlägg i detta ämne

Identifikationskod och kontrollkod används när du loggar in första gången och aktiverar din tjänst.

Pinkod 1 används när du vill hyra filmer i Videobutiken eller köpa matcher i pay-per-view. Vill du aktivera "Hyr med PIN-kod" gör du detta via boxens inställningar. Du hittar sedan pinkoden på Mitt Telia på telia.se.

Pinkod 2 används när du vill hyra filmer i Videobutikens kategori Vuxet. Pinkod 2 är aktiverad från början och går inte att inaktivera, du hittar pinkoden på Mitt Telia.

För att se alla dina koder för Telia Digital-tv, eller ändra dessa, så kan du logga in på Mitt Telia. Välj sedan Koder i huvudmenyn. Du kan även ta kontakt med kundtjänst för att få nya koder utskickade

Guide finns här: https://www.telia.se/privat/support/info/koder-for-telia-digital-tv

Identifikationskod och kontrollkod används när du loggar in första gången och aktiverar din tjänst.

Pinkod 1 används när du vill hyra filmer i Videobutiken eller köpa matcher i pay-per-view. Nu har du möjlighet att välja bort användandet av pinkod när du hyr film. I menyn på din Digital-tv väljer du Inställningar/Hyr med pinkod och väljer Nej. Dock behöver du din pinkod då du gör det här valet.

Pinkod 2 används när du vill hyra filmer i Videobutikens kategori Vuxet.

För att se alla dina koder för Telia Digital-tv, eller ändra dessa, så kan du logga in på Mina Sidor. Välj sedan Administrera, Administrera digital-tv och Visa koder. Du kan även ta kontakt med kundtjänst för att få nya koder utskickade

Jag har precis sagt upp mitt stora utbud och har nu endast basutbudet(6 kanaler). Men var hittar jag mitt lösen och inloggningsid? Detta står ju inte under min sidor och jag har inte fått något brev om detta.

MVH Henrik

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu