Mats Ö

Dialect Kundservice

21 inlägg i detta ämne

Hej

Är det någon som kan hjälpa mig.Jag blev uppringd av en försäljare som hade tel.nr.0406316500 som tillhörde Telia Dialect.Han ville sälja ett mobilt bredband,men jag sa att jag inte alls var intresserad,men han tjatade och tjatade och tjatade om hur dålig min uppkoppling var ,och till sist spelade han in samtalet och jag kände mig så kränkt att jag förmodligen godkände det hela.Ett abbonemang på 36 mån.någon form av usb sticka och någon typ av modem.Hur skall jag komma ur det hela?Jag är inte alls intreserad av detta.Han pratade om ångerrätt men vad är det är det värt om paketet kommer i brevlådan.Har TELIA verkligen sådana där försäljare som håller på så där.

Jag känner mig så fruktansvärt kränkt och upprörd.Vad kan jag göra?

Så här får det inte gå till

Mvh.

Evert

Hej

Är det någon som kan hjälpa mig.Jag blev uppringd av en försäljare som hade tel.nr.0406316500 som tillhörde Telia Dialect.Han ville sälja ett mobilt bredband,men jag sa att jag inte alls var intresserad,men han tjatade och tjatade och tjatade om hur dålig min uppkoppling var ,och till sist spelade han in samtalet och jag kände mig så kränkt att jag förmodligen godkände det hela.Ett abbonemang på 36 mån.någon form av usb sticka och någon typ av modem.Hur skall jag komma ur det hela?Jag är inte alls intreserad av detta.Han pratade om ångerrätt men vad är det är det värt om paketet kommer i brevlådan.Har TELIA verkligen sådana där försäljare som håller på så där.

Jag känner mig så fruktansvärt kränkt och upprörd.Vad kan jag göra?

Så här får det inte gå till

Mvh.

Evert

Är det så att du t o m accepterat erbjudandet har du ångerrätt. Jag kan i alla fall inte tolka det på annat sätt, bifogar några länkar så kan du kolla själv. Man har rätt att ångra sig inom 14 dagar och tiden börjar löpa först när man fått någon form av skriftlig information om ångerrätten. Se nedan.

 

Ångerrätt (Konsumentverket)

 

"Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar om du köper varor och tjänster via Internet, telefonförsäljning eller vid hemförsäljning. Fristen börjar löpa den dag då du som konsument har fått skriftlig information om ångerrätten i en handling eller annan varaktig och läsbar form, t.ex. genom bekräftelsebrev eller epost från företaget."

 

Råd vid telefonförsäljning (PTS)

Hej

Är det någon som kan hjälpa mig.Jag blev uppringd av en försäljare som hade tel.nr.0406316500 som tillhörde Telia Dialect.Han ville sälja ett mobilt bredband,men jag sa att jag inte alls var intresserad,men han tjatade och tjatade och tjatade om hur dålig min uppkoppling var ,och till sist spelade han in samtalet och jag kände mig så kränkt att jag förmodligen godkände det hela.Ett abbonemang på 36 mån.någon form av usb sticka och någon typ av modem.Hur skall jag komma ur det hela?Jag är inte alls intreserad av detta.Han pratade om ångerrätt men vad är det är det värt om paketet kommer i brevlådan.Har TELIA verkligen sådana där försäljare som håller på så där.

Jag känner mig så fruktansvärt kränkt och upprörd.Vad kan jag göra?

Så här får det inte gå till

Mvh.

Evert

 

Dialect är ett helt fristående företag som arbetar som återförsäljare till Telia. En återförsäljare säljer Telias abonnemang tillsammans med sina egna produkter/kampanjer.

 

På din beskrivning låter det som att den försäljare du pratade med hos Dialect inte på något sätt följt de riktlinjer som våra återförsäljare ska arbeta efter vilket jag ber om ursäkt för.

 

Om du vill att vi utreder detta ärende vidare så ber jag dig ta kontakt med oss på kundservice så skapar vi ett ärende som beskriver din kontakt med återförsäljaren. Ärendet skickas till de personer som ansvarar för kontakten med våra återförsäljare för vidare utredning.

 

Vill du ångra din beställning så kan du ta kontakt med Dialect på telefonnummer 020-420202 så hjälper dom dig med det. Du har som Christer S skrev alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen.

Är det så att du t o m accepterat erbjudandet har du ångerrätt. Jag kan i alla fall inte tolka det på annat sätt, bifogar några länkar så kan du kolla själv. Man har rätt att ångra sig inom 14 dagar och tiden börjar löpa först när man fått någon form av skriftlig information om ångerrätten. Se nedan.

 

Ångerrätt (Konsumentverket)

 

"Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar om du köper varor och tjänster via Internet, telefonförsäljning eller vid hemförsäljning. Fristen börjar löpa den dag då du som konsument har fått skriftlig information om ångerrätten i en handling eller annan varaktig och läsbar form, t.ex. genom bekräftelsebrev eller epost från företaget."

 

Råd vid telefonförsäljning (PTS)

Hej ja det verkar som att dialect får fortsätta med sina oseriösa försäljningsknep i telias namn.

blev uppringd av dom med ett erbjudande om mobiltbredband och medföljande dator.För påseende i 4veckor.Trodde jag....När modemet o datorn kom så testade jag modemet på datorn. Vilket jag inte skulle ha gjort. nej modemet skulle enl.säljaren när jag åberopade ångerrätten prövats på annan dator så nu sitter jag här med ett avslutat telia mob.bredband och en dator som jag inte får returnera.Att telia anlitar sånna här oseriösa bolag får mig att överväga avsluta mina övriga abonemang hos telia. Ja jag har gjort en anmälan till konsumentverket och telia men spontant just nu så här får det inte gå till.....

Hej ja det verkar som att dialect får fortsätta med sina oseriösa försäljningsknep i telias namn.

blev uppringd av dom med ett erbjudande om mobiltbredband och medföljande dator.För påseende i 4veckor.Trodde jag....När modemet o datorn kom så testade jag modemet på datorn. Vilket jag inte skulle ha gjort. nej modemet skulle enl.säljaren när jag åberopade ångerrätten prövats på annan dator så nu sitter jag här med ett avslutat telia mob.bredband och en dator som jag inte får returnera.Att telia anlitar sånna här oseriösa bolag får mig att överväga avsluta mina övriga abonemang hos telia. Ja jag har gjort en anmälan till konsumentverket och telia men spontant just nu så här får det inte gå till.....

Hej

Jag har blivit utsatt för precis samma sak som ovanstående skribent. Fick verkligen bråka i tre månader i somras för att häva avtalet som hade ingåtts på felaktiga grunder. Säljaren lurade mig fullkomligt gällande funktionen av det mobila bredbandet. Dialect erkände till och med att säljaren lurat människor och fått sparken, men när det kom till att häva avtalet så var det stopp pga att jag provat modemet i datorn. Till sist fick jag häva avtalet och skicka tillbaka datorn. Skulle även få slänga en faktura på 249:- som en engångskostnad. Jag trodde nu ärendet var utrett och att det kostat mig ca 1000:- istället för totalt ca 14000:- om jag varit tvunget att betala det i tre år som de hävdade. I fredags kom nu en påminnelse på 249:- från Intrum justitia på Dialects vägnar på den i deras ögon obetalda fakturan som skulle varit makulerad i juli. Försöker få tag på Dialect, men inser att jag måste betala denna ändå för att inte Intrum Justitia ska ta till inkassoåtgärder, då det inte går att vare sig nå Dialects kundservice eller framför allt lita på att de makulerar fakturan. Jag likställer numera Dialect med de blufföretag som cirkulerat i media såsom European business group etc. som bara är ute efter att lura människor. Hoppas innerligt att Telia, som jag fortfarande anser seriöst, avbryter sitt avtal med detta blufföretag snarast!

Hej

Jag har blivit utsatt för precis samma sak som ovanstående skribent. Fick verkligen bråka i tre månader i somras för att häva avtalet som hade ingåtts på felaktiga grunder. Säljaren lurade mig fullkomligt gällande funktionen av det mobila bredbandet. Dialect erkände till och med att säljaren lurat människor och fått sparken, men när det kom till att häva avtalet så var det stopp pga att jag provat modemet i datorn. Till sist fick jag häva avtalet och skicka tillbaka datorn. Skulle även få slänga en faktura på 249:- som en engångskostnad. Jag trodde nu ärendet var utrett och att det kostat mig ca 1000:- istället för totalt ca 14000:- om jag varit tvunget att betala det i tre år som de hävdade. I fredags kom nu en påminnelse på 249:- från Intrum justitia på Dialects vägnar på den i deras ögon obetalda fakturan som skulle varit makulerad i juli. Försöker få tag på Dialect, men inser att jag måste betala denna ändå för att inte Intrum Justitia ska ta till inkassoåtgärder, då det inte går att vare sig nå Dialects kundservice eller framför allt lita på att de makulerar fakturan. Jag likställer numera Dialect med de blufföretag som cirkulerat i media såsom European business group etc. som bara är ute efter att lura människor. Hoppas innerligt att Telia, som jag fortfarande anser seriöst, avbryter sitt avtal med detta blufföretag snarast!

Jag tycker du ska berätta historien för Intrum Justitia, och begära att ärendet ska vila tills de fått in yttrande från Dialect. Det brukar gå att köra ärenden på det sättet, när man har att göra med oseriösa företag.

 

A

Blev nyss uppringd av Dialect Kundservice AB, tur man har eniros app i luren och såg det direkt, så det var bara att dra röda sträcket direkt =)

 

Intressant läsning hittar man med lite Googling, pojken (född 1982) bakom deras bluff verksamhet verkar vara VD i fyra andra bolag inom telefoni... http://www.allabolag.se/befattningshavare/Mohamad%252C_Firas_Personprofil/5fd06293f543c214c223f484e1bd0346

 

VARFÖR samarbetar Telia med sådana bolag?

Har precis blivit påhoppad av en säljare från "Dialect Telia" som vänligt nog upplyste mig om att mitt mobila bredbandsabonnemang strax går ut (jo tjena, 3 mån kvar). Han uppvisade alla attribut på oseriositet: prata fort och ännu fortare, jag har ingen betänketid, det gäller att slå till nuuuu, osv.

Att skicka hem eller maila infon(som såklart består av dubblad hastighet till halva priset...) gick inte för sig och när jag upplyste herrn om att jag inte ingår avtal över telefon avslutades samtalet innan jag sagt halva meningen.

 

Telia, vänligen, lägg ner "samarbetet" med dessa pajasar, de drar ert namn med sig i smutsen!

/J.A.

Har precis blivit påhoppad av en säljare från "Dialect Telia" som vänligt nog upplyste mig om att mitt mobila bredbandsabonnemang strax går ut (jo tjena, 3 mån kvar). Han uppvisade alla attribut på oseriositet: prata fort och ännu fortare, jag har ingen betänketid, det gäller att slå till nuuuu, osv.

Att skicka hem eller maila infon(som såklart består av dubblad hastighet till halva priset...) gick inte för sig och när jag upplyste herrn om att jag inte ingår avtal över telefon avslutades samtalet innan jag sagt halva meningen.

 

Telia, vänligen, lägg ner "samarbetet" med dessa pajasar, de drar ert namn med sig i smutsen!

/J.A.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu