Gäst Admin

Hur hyr jag en film och var hittar jag pinkoden?

7 inlägg i detta ämne

Via Play kan du som har Telia Digital-tv hyra filmer och matcher direkt till din tv dygnet runt. Filmer får du tillgång till i 48 timmar framåt och kan stoppa eller spola fram och tillbaka som du själv vill. Matcher får du tillgång till cirka 15 minuter innan start och de eftersänds inte. För att hyra, tryck på Menu på fjärrkontrollen, sedan väljer du Play.

Pin-koderna för att hyra film medföljer i bekräftelsebrevet du får när du beställer digital-tv. Du kan också se dem på Mitt Telia. Klicka på Koder i huvudmenyn.

Det verkar inte finnas någon sökfunktion på internet vilket är beklagligt.

Det hade varit smidigt att kunna söka på "mina sidor" eller på annan sida. Att söka och bläddra i boxen blir ganska tidsödande. Det har gått några kvällar då vi sökt och letat efter fredagsfilm för att efter någon timme eller två konstatera att "vi går och lägger oss nu.."

Mitt tv-abonnemang ingår i hyran och har därför inte abonnemanget står på mig och har därför inte fått nån kod eller papper med kod för att kunna hyra film. Är det nån mer som har så och vet om man kan få tag i koden eller om man inte får hyra när man inte står på abonnemanget?

du kan inte hyra på det abonnemang som hyresvärden står för. dock kan du ringa in till telia och få egna koder till boxen, bara hyrfilmerna du får betala för. kanalerna finns kvar på de nya koder du får per post,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu