Johan A Larsson

Säga upp abonnemang

8 inlägg i detta ämne

Telia-butik tar inte hand om uppsägningar utan de ärendena ska tas med Telia Kundtjänst på 90200 om man är privatperson och 90400 om man är företagare.

hum... allvarligt? Jag trodde vi levde i 2010. Visst måste det väll gå att säga upp sitt abonnemang via butik tex om man har skyddat identitet eller liknande eller av olika anledningar måste legitimera sig vid uppsägningen.

Det verkar som det går att kontakta dem via e-post för uppsägning av abonnemang.

Fråga Eva:

Hur säger jag upp mitt abonnemang?

Avslutar ditt abonnemang gör du genom att kontakta vår kundtjänst. Om du skriver till oss är det viktigt att du anger ditt telefonnummer, kundnummer eller personnummer.

I januari sade jag upp mitt internetabonnemang. Vi har fått fiber indragen i vårt hus. Jag hade gärna haft kvar Telia som provider, men vad jag förstår av ansvariga i vårt öppna stadsnät är inte Telia intresserade att erbjuda sina tjänster i konkurrensutsatta fibernät...eller???

Nåväl, åter till den påtvingade uppsägningen. Döm om min förvåning dök det för ett par dagar sedan upp en faktura på de sedvanliga 897 kronorna. Man blev förståss fundersam och undrade om det blivit något fel beträffande uppsägningen. Vid kontakt med kundtjänst upplyste mig dock en vänlig dam att abonnemanget visst var uppsagt, men att man fortsatte att skicka fakturor så länge abonnemanget var aktivt!!! Dessutom 6 veckor före betalningstidpunkten!!! Är det konstigt om kunden blir förbannad och att kundtjänst har mycket att göra??? Den vänliga damen upplyste mig om att man tagit upp problemet med sin ledning men att de (dvs ledningen) inte gjort något. Ska detta vara så svårt att fixa??? ...eller vill Telia låna pengar billigt???

Hejsan.

Jag vill säga upp ett par abonnemang utan att behöva ringa till kundtjänst.

Anledningen till det behöver vi inte gå in på...

Kan jag säga upp via lokal Telia-butik eller får Telia igång på sin email-support snart?

mvh

Johan

För mig gick det alldeles utmärkt att säga upp mitt ADSL abonnemang i butik.

Fick t.om sista datum för att ev. återta min uppsägning.

I januari sade jag upp mitt internetabonnemang. Vi har fått fiber indragen i vårt hus. Jag hade gärna haft kvar Telia som provider, men vad jag förstår av ansvariga i vårt öppna stadsnät är inte Telia intresserade att erbjuda sina tjänster i konkurrensutsatta fibernät...eller???

Som jag har förstått det vill inte Telia erbjuda tjänster i öppna stadsnät då det är för dålig support och kvalité på de flesta stadsnät. Antar att det var därför man sa upp avtalet med Gothnet för ett tag sen.

Som jag har förstått det vill inte Telia erbjuda tjänster i öppna stadsnät då det är för dålig support och kvalité på de flesta stadsnät. Antar att det var därför man sa upp avtalet med Gothnet för ett tag sen.

Det stämmer bra, anledningen till att Telia inte erbjuder tjänster via (alla) öppna stadsnät är för att dom inte har kontroll över kvalitén i näten.

Angående uppsägning så kan man säga upp abonnemang i Teliabutiker också, dock inte hos återförsäljare.

Jag skulle inte rekommendera att man mailar eller skickar in uppsägning postvägen då det tar mycket längre tid innan något avslut läggs in och ibland försvinner det helt och blir ej uppsagt. Så gå till butik eller ring 90200.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu