Gäst Admin

Hur aktiverar jag Mitt Telia?

35 inlägg i detta ämne

Konto skapas idag antingen via personnummer eller via Bank-ID.

Väljer du personnummer så kan du längre ned på sidan välja "Skapa konto". Du kommer då till ett formulär där du väljer användaruppgifter. Du får bland annat får välja ett lösenord.

Väljer du Bank-ID så finns det två alternativ.

1. Om man väljer Bank-ID på annan enhet slår man in sitt personnummer och trycker fortsätt.
  2. Sen öppnar man sitt bankid på aktuell enhet och identifierar sig mot Telia där.
  3. Sen är du inloggad.

4. Om man väljer Bank-ID på ”denna enheten” tryck fortsätt.
  5. Då öppnas bankID på aktuell enhet och du identifierar dig.
  6. Sen är du inloggad.

Samma inloggningsuppgifter gäller för Telias forum, men du behöver inte ha aktiverat Mitt Telia för att skriva i forumet.

När du registrerat dig får du ett användarnamn och lösenord. Du aktiverar Mina Sidor genom att först logga in med de användaruppgifterna. Klicka på "Aktivering", till vänster. Där kan du aktivera dig via sms, e-legitimation eller med aktiveringskoden som skickas till dig inom en vecka efter att du registrerat dig för Mina Sidor.

Samma inloggningsuppgifter gäller för Telias forum, men du behöver inte ha aktiverat Mina Sidor för att skriva i forumet.

Har aktiverat mina sidor nu men jag ser fortfarande inte menyerna där jag kan välja fakturor o.s.v. Det står fortfarande att det behöver aktiveras...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu