TaXiChicK

Överlåta ett mobilabonnemang

7 inlägg i detta ämne

När du överlåter ett abonnemang så överlåter du abonnemanget, numret och bindningstiden med eventuellt pristillägg. Det går givetvis att göra ett nummerbyte och sedan reservera ditt nummer på ditt personnummer igen så att du kan använda dig utav det men det blir en lite omständigare och dyrare historia. En överlåtelse kostar 250 kronor och en nummerändring kostar 250 kronor.

När du överlåter ett abonnemang så överlåter du abonnemanget, numret och bindningstiden med eventuellt pristillägg. Det går givetvis att göra ett nummerbyte och sedan reservera ditt nummer på ditt personnummer igen så att du kan använda dig utav det men det blir en lite omständigare och dyrare historia. En överlåtelse kostar 250 kronor och en nummeränring kostar 250 kronor.

Det var samma information som jag fick när min gamla telefon gick sönder förra året, drygt en månad innan jag kunde förlänga mitt abbonemang. Jag fick rådet att öppna ett nytt abonnemang tillsammans med telefonen jag valde, eftersom det bara var att flytta över mitt gamla nummer när bindningstiden gick ut. Jag dubbelollade detta med telia butiken i Norrköping flera gånger, eftersom det var viktigt för mig att behålla mitt gamla nummer.

MEN när bindningstiden för det första abonnemanget gick ut så ville jag flytta över nummret till det nya abbonemanget jag startat. Jag fick då höra att det inte gick att göra så. Det var inte möjligt att flytta mitt gamla telia nummer till mitt nya abonnemang. Telia butiken nekade till att de sagt att man kunde göra så, kundtjänsten via 90 200 sa samma sak efter ett antal arga telefonsamtal från mig.

Denna diskussion är därför intressant för mig då jag fortfarande har bindningstid kvar på mitt abonnemang med mitt "nya nummer".....

Hej,

Hur blir det om man vill byta nummer mellan två existerande Telia-mobilabonnemang.. Inom släkten..

Räknas det som ett nummerbyte av respektive nummer?

(För övrigt är inte de här reglerna särskilt kundvänliga.. Sånt här slår alltid tillbaka mot förtaget på lite längre sikt... *tips* )

Mvh, Peter

Det gör det nog säkert. numrera är registrerade på en person och ej på en familj. Så man kommer nog inte undan bytesavgiften. Det blir ju inte mindre arbete för Telia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu