Mats Ö

Inställningar MMS LG-E900

20 inlägg i detta ämne

Hej

Är det någon som vet inställningarna för MMS i en LG-E900 (OBS SMS fungerar)

Telias hemsidas inst.fungerar ej

Telia support och Teliabutiken i min hemstad klarar ej av detta

Detta är en W7 telefon

Finns inte en app för att välja nätinställningar? Har du kollat att telefonen är uppdaterad med den senaste mjukvaran via Zune?

Jag vet att vissa WP7-telefoner har problem med mms hos vissa operatörer, exempelvis Samsung Omnia 7 fungerar inte med mms hos Tele2 utan att man flashar om telefonen med särskild Tele2-anpassad mjukvara.

A

Hej

Är det någon som vet inställningarna för MMS i en LG-E900 (OBS SMS fungerar)

Telias hemsidas inst.fungerar ej

Telia support och Teliabutiken i min hemstad klarar ej av detta

Detta är en W7 telefon

MvH.Mats Ö

Våra generella mms-inställningar är enligt nedan:

mms Adress: http://mmss/

IP-adress: 193.209.134.132

Port: 9201 eller 8080

APN: mms.telia.se

anv namn: mms

lösenord: telia

Om du säger att dessa inställningar inte fungerar (om du gör enligt instruktionerna för Windows-telefoner på www.telia.se/installningar) så rekommenderar jag kontakt med LG:s support.

Våra generella mms-inställningar är enligt nedan:

mms Adress: http://mmss/

IP-adress: 193.209.134.132

Port: 9201 eller 8080

APN: mms.telia.se

anv namn: mms

lösenord: telia

Om du säger att dessa inställningar inte fungerar (om du gör enligt instruktionerna för Windows-telefoner på www.telia.se/installningar) så rekommenderar jag kontakt med LG:s support.

Hej

IP adressinställning finner jag ej

likaså Port:9201 eller 8080

Det enda jag finner är APN anv.namn och lösenord

men det fungerar ej.

Just nu har jag skrivit in online.telia.se under APN

LG support hänvisar bara till TELIA

MvH.Mats Ö

Hej

IP adressinställning finner jag ej

likaså Port:9201 eller 8080

Det enda jag finner är APN anv.namn och lösenord

men det fungerar ej.

Just nu har jag skrivit in online.telia.se under APN

LG support hänvisar bara till TELIA

online.telia.se är för mobilsurf och definitivt inte för mms!

Om LG-supporten hänvisar till Telia för hjälp med hur du ska mata in Telias parametrar i deras telefon är de nog mer än lovligt oförskämda.

A

online.telia.se är för mobilsurf och definitivt inte för mms!

Om LG-supporten hänvisar till Telia för hjälp med hur du ska mata in Telias parametrar i deras telefon är de nog mer än lovligt oförskämda.

A

Hej

Det var Teliabutiken som sa att jag skulle skriva dit online.telia .se under APN vad är det som gäller egentligen?Nu har jag under APN mms.telia.se usern.mms passw.telia och det verkar att gå att surfa på båda inställningarna,men inte skicka MMS

MvH.Mats Ö

Hej

Det var Teliabutiken som sa att jag skulle skriva dit online.telia .se under APN vad är det som gäller egentligen?Nu har jag under APN mms.telia.se usern.mms passw.telia och det verkar att gå att surfa på båda inställningarna,men inte skicka MMS

Alltså, för att surfa gäller APN online.telia.se men för mms gäller APN mms.telia.se och även i övrigt de inställningar Thomas Lindmark försett dig med ovan.

Man kan tycka att LG borde kunna berätta för dig hur man för in dessa inställningar i sin produkt.

A

Alltså, för att surfa gäller APN online.telia.se men för mms gäller APN mms.telia.se och även i övrigt de inställningar Thomas Lindmark försett dig med ovan.

Man kan tycka att LG borde kunna berätta för dig hur man för in dessa inställningar i sin produkt.

A

Hej

Det finns ju bara ett ställe att ställa in på och då måste man ju välja antingen eller.

MvH.MatsÖ

Ja, och då bör ju LG kunna svara på om det går att använda surf och mms samtidigt i telefonen eller om du bör lämna tillbaka den?

A

Hej

Nu är den ju ställd på APN mms.telia.se osv.Och den går att surfa på,då skall man ju även kunna skicka MMS,eller hur?

Det här svaret har jag fått av LG nu sist

Om du går in i Settings>Mobile Network>Edit APN så kan du redigera dina åtkomstpunkter.

Jag vet inte vad dom menar med åtkomstpunkter.

MvH.MatsÖ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu