Mats Ö

Inställningar MMS LG-E900

20 inlägg i detta ämne

Hej

Nu är den ju ställd på APN mms.telia.se osv.Och den går att surfa på,då skall man ju även kunna skicka MMS,eller hur?

Det här svaret har jag fått av LG nu sist

Om du går in i Settings>Mobile Network>Edit APN så kan du redigera dina åtkomstpunkter.

Jag vet inte vad dom menar med åtkomstpunkter.

APN=åtkomstpunkt.

LGs svar tyder ju på att du ska kunna ha flera åtkomstpunkter? Säker på att du inte i gränssnittet kan lägga till en ytterligare?

Att du lagt till en åtkomstpunkt behöver inte betyda att den är kopplad till mms-funktionen, så du kan behöva se efter under inställningarna för meddelandetjänster också.

A

Det bör, någonstans i telefonens menyer, finnas en inställning för åtkomstpunkt (APN) för internetanslutning och en annan inställning för åtkomstpunkt (APN) för mms. På den första ska du använda "online.telia.se" och på den andra "mms.telia.se".

Om det inte framgår i din instruktionsbok var dessa inställningar ska skrivas in så måste tillverkarens support kunna bistå dig med detta.

Det bör, någonstans i telefonens menyer, finnas en inställning för åtkomstpunkt (APN) för internetanslutning och en annan inställning för åtkomstpunkt (APN) för mms. På den första ska du använda "online.telia.se" och på den andra "mms.telia.se".

Om det inte framgår i din instruktionsbok var dessa inställningar ska skrivas in så måste tillverkarens support kunna bistå dig med detta.

Du måste in i servicemenyerna i så fall och det rekommenderas inte. Man får förmoda att Telia sjävla har lagt till behövlig data där. För de säljer ju telefonen :)

Du måste in i servicemenyerna i så fall och det rekommenderas inte. Man får förmoda att Telia sjävla har lagt till behövlig data där. För de säljer ju telefonen :)

Alla telefoner som Telia säljer är inte förprogrammerade med våra surf/mms-inställningar.

Skulle så inte vara fallet med trådstartarens telefon rekommenderar jag återigen kontakt med med LGs support för instruktioner om var han skriver in de accesspunktsnamn som krävs.

Hej

Nu har jag haft min telefon på en firma som LG har rekommenderat,Anovo Nordic AB och dom har gjort en del,Uppdatering av mjukvara till senaste versionen MMS OK

Men jag kan inte skicka eller ta emot något MMS

Så det blir att skicka in den igen

Det verkar vara ett känt problem att mms inte lirar i LGs Windows Phone, men att det går att lösa:

http://www.addictivetips.com/mobile/enable-mms-on-your-lg-optimus-7-troubleshoot/

http://www.lg-phones.org/how-to-solve-lg-optimus-7-mms-issues.html

http://verizoncuk.com/enable-mms-on-lg-wp7-lg-windows-phone-7-descargar-mms/

http://cheapcellunlockedphones.com/how-to-solve-lg-optimus-7-mms-issues/

A

Hej

Nu för andra gången har jag skickat in telefonen och fått den utbytt mot en helt ny,och till min förvåning,nu fungerar det att skicka MMS men man måste ha Data connection ansluten under Mobilt nätverk det räcker inte med 3G connection,men det gick inte med den förra telefonen

Inga APN Usern.eller Password inställningar behöver göras,endast online.telia.se under APN

Hoppas det fungrar i framtiden också

MvH.Mats

Nu för andra gången har jag skickat in telefonen och fått den utbytt mot en helt ny,och till min förvåning,nu fungerar det att skicka MMS men man måste ha Data connection ansluten under Mobilt nätverk det räcker inte med 3G connection,men det gick inte med den förra telefonen

Inga APN Usern.eller Password inställningar behöver göras,endast online.telia.se under APN

Hoppas det fungrar i framtiden också

Ja, hur tror du att det skulle fungera att skicka mms utan dataanslutning? MMS går alltid över paketdata... Sedan är online.telia.se inte rätt APN för mms, men fungerar det som telefonen är inställd får du väl vara glad åt det.

A

Ja, hur tror du att det skulle fungera att skicka mms utan dataanslutning? MMS går alltid över paketdata... Sedan är online.telia.se inte rätt APN för mms, men fungerar det som telefonen är inställd får du väl vara glad åt det.

A

Hej Höredu A

online.telia.se skall visst stå under APN för att kunna gå ut på nätet förstås helt enligt TELIA support LG support och ANOVO Nordic AB

inga inställningar skall göras för att skicka MMS

På förra telefonen hade jag precis samma inställningar men det fungerade inte och därför blev den utbytt (det här handlar om en W7 telefon) klart slut

MvH Mats

Har rättat din lite felaktiga citering så att ditt inlägg blir läsbart /mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu