Hans Frost

Gul bild enda som visas, varför så dåliga boxar

18 inlägg i detta ämne

Är det gamla TV-apparater ni använder? Någon sa innan att det kan vara HDCP som bråkar, vilket är mycket möjligt.

Att Ktj bad dig testa annan kabel beror på att även kablarna måste ha HDCP-stöd, vilket äldre standarder av HDMI-kablar inte hade. Allt måste vara HDCP-certifierat för att fungera med motorolas boxar. Kabel, Förstärkare, TV osv osv. Gammal utrustning kan ha problem med detta.

Att det krypteras genom HDCP är ett KRAV från rättighetsägarna för att Telia ska få distribuera deras material. Därför är Komponent inaktiverat, det går inte att kryptera.

Kontrollera om ni kan uppdatera firmware i er utrustning.

Tv apparaterna är några plasma inköpta 2004 Pioneer och Samsung.

Kablarna är bytta och jag kör med senaste firmware versionen.

Är det någon som fått blinkande bild av er som nyttjat dessa boxar?

Från vilka datum är senaste firmware i respektive tv? Klarar dessa tv-apparater hdcp enligt tillverkarna?

A

Ja absolut de är fungerande med alla andra HDMI enheter som en källa.

XBOX, XBOX360, Wii, Blueray spelare, Canal Digital HD box alla funkar via HDMI.

Pioneer tvn har HDCP stöd och bör fungera men enligt Dennon så är det fel på HDMI utgången som gör att det inte fungerar. Firmware på boxarna jag har testat är de senaste som tankas in när jag nollställer och tämmer firmware via info knappen på boxarna vid insättning av strömsladden inget nyare finns officiellt. Jag kommer nu packa ner alla boxar för jag är pissed off på detta. Om någon har en lösning så tar jag emot det med en gåva.

Jag orkar nu inte kolla frimware versioner hit o dit om inte det är uppenbart att jag inte har de senaste.

enlit telia har jag det senaste och enligt pioneer har jag det senaste. Ingen annan utväg än att säga upp båda mina digitaltv abonnemang. finns lösning Kontakta mig omedelbart via denna tråd.

Pioneer tvn har HDCP stöd och bör fungera men enligt Dennon så är det fel på HDMI utgången som gör att det inte fungerar. Firmware på boxarna jag har testat är de senaste som tankas in när jag nollställer och tämmer firmware via info knappen på boxarna vid insättning av strömsladden inget nyare finns officiellt.

Nu var det ju datum för firmware i dina tv-apparater jag frågade efter, och inte för digitalboxarna.

Som sagt, för mig fungerar det utan problem med Philips plasma från 2006.

A

Är det gamla TV-apparater ni använder? Någon sa innan att det kan vara HDCP som bråkar, vilket är mycket möjligt.

Att Ktj bad dig testa annan kabel beror på att även kablarna måste ha HDCP-stöd, vilket äldre standarder av HDMI-kablar inte hade. Allt måste vara HDCP-certifierat för att fungera med motorolas boxar. Kabel, Förstärkare, TV osv osv. Gammal utrustning kan ha problem med detta.

Att det krypteras genom HDCP är ett KRAV från rättighetsägarna för att Telia ska få distribuera deras material. Därför är Komponent inaktiverat, det går inte att kryptera.

Kontrollera om ni kan uppdatera firmware i er utrustning.

Firmware går ej att uppdatera till nyare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu