Hans Göran O

Ta bort registrering av Telia refill

11 inlägg i detta ämne

Används eller laddas inte kortet under ett år så annulleras det, efter en pausmånad. Och under tiden kan man göra numret hemligt, som redan kommenterats. Se länken och valet Villkor. Det är bara att sluta använda det så "försvinner" numret med tiden.

Telia Refill - vårt kontantkort

Fast jag gissar att frågeställaren ville ha ett oregistrerat kort? ;-)

A

Fast jag gissar att frågeställaren ville ha ett oregistrerat kort? ;-)

Då får han väl återkalla samtycket till datalagring och sedan banka PUL i huvudet på personuppgiftsansvarige. Det verkar funka på Tre i alla fall. Eller så får man portera numret till Tre och sedan radera uppgifterna.

Jag misstänker att Telias ovilja att göra ett kort oregistreat är att det kan bli administrativt strul. Man får ju lite pott när man registrerat ett kort och om kunderna avregistrerar och nyregistrerar kort hit och dit så kanske det inte finns stöd för att hantera det.

Men om man inte har några specialla syften med att göra kortet oregistrerat så verkar det ju enklast att gå in på Mina sidor och klicka i Hemligt nummer och sedan glömma bort kortet i ett år.

Och om man ska råna en bank eller attackera en minkfarm är det nog trots allt osmart att återanvända ett av sina gamla SIM-kort - även om man lyckats avregistrera det. :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu