Gäst Admin

Hur kan jag ladda kontantkort?

13 inlägg i detta ämne

jag kommer inte in på mina sidor för att ladda refill

Ta kontakt med kundservice på telefon 90200 eller genom att maila via formuläret på http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/ så kan vi kontrollera vad det är som går galet med din inloggning.

Viktigt om du väljer att maila är att du bifogar ditt personnummer så att vi hittar igen din användare på Mina Sidor.

Du kan ladda ditt kontantkort via något av alternativen nedan:

Var har den enkla sidan försvunnit där jag kan välja det Refil-mobilnummer jag tidigare registrerat för debitering mot min hemtelefonfaktura tagit vägen? Jag vill inte skriva hemtelefonnummer, Mobilnummer och säkerhetskod varje gång.

Jag har flera gånger försökt att ladda mitt refillkort med hjälp av telefonräkningen (faktura), men får bara följande meddelande.

"Du har inte anslutit den hemtelefon du angivit till tjänsten att kunna fylla på Telia Refill med debitering på fakturan.

Logga in, pä Mina sidor och anslut telefonnumret och försök igen!"

Jag HAR anslutit hemtelefonen med mitt refillkort.

Kan det bero på att jag har skyddat (dolt) hemnummer?

I så fall borde det stå något om detta.

Fick SMS om att ni kommer ta bort möjligheten att ladda via SMS och ett förregistrerat betalkort. Det här är en fruktansvärt smidig lösning som inte kräver några extra appar eller annat krångel och fungerar oavsett var man befinner sig.

För morsan, som närmar sig 70, har det varit skitenkelt då hon har det inlagt som kortnummer men nu blir det ett xxxxxx krångel när hon måste krångla med de långa koderna då hon inte har en telefon som kan ha appar. Om de finns och få tag i, pengarna tar ju sällan slut när man är i närheten av en affär utan när man sitter som sämst till.

Så vad motiverar ni den här försämringen med? Inget av de andra alternativen ni erbjuder är ju ens i närheten av så enkelt och smidigt som SMS-tjänsten.

Fick SMS om att ni kommer ta bort möjligheten att ladda via SMS och ett förregistrerat betalkort. Det här är en fruktansvärt smidig lösning som inte kräver några extra appar eller annat krångel och fungerar oavsett var man befinner sig.

För morsan, som närmar sig 70, har det varit skitenkelt då hon har det inlagt som kortnummer men nu blir det ett xxxxxx krångel när hon måste krångla med de långa koderna då hon inte har en telefon som kan ha appar. Om de finns och få tag i, pengarna tar ju sällan slut när man är i närheten av en affär utan när man sitter som sämst till.

Så vad motiverar ni den här försämringen med? Inget av de andra alternativen ni erbjuder är ju ens i närheten av så enkelt och smidigt som SMS-tjänsten.

Anledningen till att vi har valt att inte längre erbjuda laddning via sms är att det är en väldigt liten del av våra kunder som nyttjat laddningssättet.

Vi har därför valt att fokusera på övriga laddningsalternativ som du kan se på www.telia.se/ladda

Har du synpunkter och förslag gällande våra tjänster får du gärna lämna dem via den här sidan:http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/synpunkter/

De går då direkt tll rätt avdelning.

Just nu fuka appen "ladda refill" inte.

"An unknown error has occured..."

Och helt plötsligt utan ändringar.

Hej Peter!

Jag känner inte till några driftstörningar för appen, däremot kan det vara något annat fel.

För att snabbast få svar och hjälp med detta så rekommenderar jag dig att ta kontakt med vår support som du kan hitta här då detta är ett forum för att att skapa dialog mellan kunder.

Ha en bra dag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu