Elige Hagström

Kan jag uppdatera mitt mobilabonnemang under bindningstiden

33 inlägg i detta ämne

som sagt, jag har inte köpt telefonen via telia, och jag kan inte byta abonnemang what so ever eftersom det hänvisas till dessa 90 dagarna, ej heller dyrare - varför jag nu skulle vilja göra det när jag inte kan köpa verktyget att ringa med. jag har skrivit till telia kundservice, men inte fått svar ännu.

när jag ringde kundservice i ett annat ärende för ett tag sedan, passade jag på att fråga, och fick till svar: när snålheten bedrar visheten...

ordagrannt!

men hur som helst tänkte jag utforska möjligheterna att vara kvar som helkund, men det verkar rätt kört. Jag har inte lust att lägga 5 papp på en telefon på ett bräde, när jag ju kan lösa det smidigare på andra håll.

Jag tror ärligt talat inte andra operatörer heller låter dig lägga bindningstid ovanpå bindningstid hur som helst. Teckna ett nytt parallellt abonnemang kan du ju göra både hos Telia och hos annan operatör. Ett annat alternativ är förstås att köpa telefonen på räntefri avbetalning någonstans.

A

Men hur är det jag har abonnemang hos telia men ingen mobil kopplad till abonnemang kan jag under bidningstiden byta till ett dyrare abonnemang och lägga till en telefon? Själv klart ska bidningstiden börja om. Måste väl funka? Någon som vet?

Nej,

det spelar ingen roll om du har en telefon kopplad till abonnemanget eller ej. Med högst tre månader kvar av bindningstiden kan du binda om dig generellt, annars måste du begära slutfaktura och betala av resterande bindningstid för att kunna binda dig på nytt.

A

Nej,

det spelar ingen roll om du har en telefon kopplad till abonnemanget eller ej. Med högst tre månader kvar av bindningstiden kan du binda om dig generellt, annars måste du begära slutfaktura och betala av resterande bindningstid för att kunna binda dig på nytt.

A

Det brukar ju gå att byta till dyrare abonnemang även vid bindningstid. Det tjänar ju Telia på. Och Kim har ingen "avbetalning" kopplad till abonnemanget. Då borde det väl också gå att byta abonnemang, till ett dyrare, och samtidigt lägga till en telefon. Vad är det annars jag missat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu