Håkan Modeen

Nyhetskanaler BBC, CNN

5 inlägg i detta ämne

Hej.

Ville bara ventilera att jag tycker det är uselt att trots att man har båda kanalpaken Start och Lagom så får man inte en enda nyhetskanal (BBC, CNN).

Dom är ju "gratis" och att man måste ha Telias största kanalpaket för att se någon av dessa, ja inge bra.

Annars måste jag säga att IPTV via fiber är suveränt, den inspelningsbara boxen är också bra.

Hej.

Ville bara ventilera att jag tycker det är uselt att trots att man har båda kanalpaken Start och Lagom så får man inte en enda nyhetskanal (BBC, CNN).

Dom är ju "gratis" och att man måste ha Telias största kanalpaket för att se någon av dessa, ja inge bra.

Annars måste jag säga att IPTV via fiber är suveränt, den inspelningsbara boxen är också bra.

Ordet "gratis" kan vara tvetydigt i detta fall. Det kan vara gratis att se en satellitkanal via egen parabol. Samtidigt behöver inte samma kanal vara gratis via kabel.

Dvs ägaren av kanalen kan bestämma att om den vidareutsänds via kabel så kostar den att se på. Jag vet att det fanns sådana kanaler på den gamla analoga tiden.

Huruvida detta gäller för CNN och BBC vet jag inte.

Det är lite som att lyssna på radio. Det kostar inget men du får inte vidareutsända signalen till en vidare krets utan att ha tillstånd.

Mvh Kent

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu