Gäst Admin

Vad kostar det att surfa i utlandet?

4 inlägg i detta ämne

Inom EU/EES surfar du precis som i Sverige (upp till 20 GB). Till vissa andra länder erbjuder vi vår tjänst Semestervecka, på https://www.telia.se/privat/telefoni/tjanster/produkt/semestervecka hittar du information om kostnad samt vilka länder som inkluderas.

För att öka tryggheten och säkerheten finns en beloppsgräns för mobiltelefoni. Det innebär att du kan ringa och surfa upp till en viss summa på ditt abonnemang. När beloppsgränsen är uppnådd skickas en extra faktura ut och ditt abonnemang är stängt tills denna är betald.

Tänk på att kontrollera att beloppsgränsen har tillräckligt utrymme för utlandstrafik då det kan kosta mer att använda telefonen i utlandet.

Mer information om utlandspriser hittar du här:

http://www.telia.se/utomlands

Hej

Är ni medvetna om tjänster som t.ex. abroadband.com erbjuder nära nog världsomfattande roaming till priser ni knappt klarar av att ge i våra grannländer?

Zon 2a (Europa utom Skandinavien och öststater) kostar hos Telia 29 kr/MB,

Zon 4 (bl.a. USA) kostar hos Telia 120 kr/MB

och i stort sett övriga länder kostar 145 kr/MB

Hos abroadband kostar det 0,59 Euro eller ungefär 5.50 kr/MB.

När kan vi förvänta oss att Telia kommer att erbjuda prisplaner som är i närheten av detta?

Hej

Är ni medvetna om tjänster som t.ex. abroadband.com erbjuder nära nog världsomfattande roaming till priser ni knappt klarar av att ge i våra grannländer?

Zon 2a (Europa utom Skandinavien och öststater) kostar hos Telia 29 kr/MB,

Zon 4 (bl.a. USA) kostar hos Telia 120 kr/MB

och i stort sett övriga länder kostar 145 kr/MB

Hos abroadband kostar det 0,59 Euro eller ungefär 5.50 kr/MB.

När kan vi förvänta oss att Telia kommer att erbjuda prisplaner som är i närheten av detta?

Jag gick till Italien i september och använde min data för tre webbsidor och betalat nästan 400kr för den första användningen i Italien. Jag hade precis köpt det så jag hade ingen chans att vänta på att låsa upp till slut. Använd det inte utomlands eller för långt från Sverige om du inte är rik. I Sverige Telia är den bästa men utomlands...inte så bra.

Jag gick till Italien i september och använde min data för tre webbsidor och betalat nästan 400kr för den första användningen i Italien. Jag hade precis köpt det så jag hade ingen chans att vänta på att låsa upp till slut. Använd det inte utomlands eller för långt från Sverige om du inte är rik. I Sverige Telia är den bästa men utomlands...inte så bra.

Fast Telia har i flera etapper lanserat kraftigt sänkta priser för mobilsurf utomlands.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu