marg

spelar inte in hela programmet

22 inlägg i detta ämne

Det är Telias fel och det beror på att Telia aldrig får tummen ur och ser till så programtablån stämmer. Har varit problem hela tiden för mig med sedan jag blev kund i december.

Comhem, Canal Digital, Viasat, Boxer etc. klarar av att ha en fungerande Tv-tablå men inte Telia.

Felanmält har jag gjort men ingenting sker. Kommer avsluta mina abonnemang när bindningstiden är slut. Har aldrig varit med om så många fel som hos Telia.

Visst är det irriterande!

Det du kan göra är att manuellt gå in och justera tiden under inställningar, men då måste du göra det för alla grejer du spelar in. Det går inte att automatiskt förlänga alla inspelningar med t.ex 5 min. Dessutom ska vi inte behöva göra detta. Det är Telia som ska åtgärda detta då det är ett återkommande problem. Skicka klagomål till Telia. Gör vi det tillräckligt många gånger kanske de till slut kan fixa det.

Tråkigt att det händer men än mer tråkigt är det att Telia inte svarar här i trådarna när vi kunder skriver om problemen.

Man kan ju fråga sig om Telia faktiskt gör något åt problemen vi rapporterar om? Har haft den inspelningsbara boxen sedan releasen i december och nu 6 månader senare så är problemen fortfarande inte lösta.

- Osynkat ljud/text på vissa kanaler

- Textningen faller ibland bort

- Hela programmet/filmen spelas inte alltid in, fattas ofta 5-10 min i början eller i slutet av det man har spelat in och ibland fattas även både början och slutet

- TV-guiden felar ofta

Detta är riktigt dåligt.

Alla andra aktörer klarar att leverera en TV-guide som stämmer, att text och ljud är i synk samt att hela programmet/filmen spelas in.

Telia borde byta namn till Felia.

Nu är jag riktigt förbannad. Orkade inte kolla på hela filmen "The Last Castle" så jag startade en inspelning efter kl. 12 inatt.

Startade filmen direkt idag på morgonen och vad händer när allt är som mest spännande? Jo, inspelningen slutar...

Jag kollar sällan på film så det här var ett undantag och hur nöjd är man nu?

Nu får jag ut och avreagera mig med röjsågen...

Visst är det irriterande!

Det du kan göra är att manuellt gå in och justera tiden under inställningar, men då måste du göra det för alla grejer du spelar in. Det går inte att automatiskt förlänga alla inspelningar med t.ex 5 min. Dessutom ska vi inte behöva göra detta. Det är Telia som ska åtgärda detta då det är ett återkommande problem. Skicka klagomål till Telia. Gör vi det tillräckligt många gånger kanske de till slut kan fixa det.

Jo, man kan ställa in så att den t ex startar o slutar 3 min tidigare/senare på alla timerinspelningar. Så när jag ställer in ett program på inspelning så spelar den alltid in nån min före o efter

Det har jag gjort, men kommer inte ihåg vart jag gick in just nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu