Gäst Admin

Hur loggar jag in på Telia Webmail?

19 inlägg i detta ämne

http://webmail.telia.com loggar du in med ditt användarnamn och lösenord till din e-postadress. Om du glömt användarnamnet eller lösenordet loggar du in på Mitt Telia. Under Administrera väljer du det abonnemang som e-postadressen är kopplad till. Där kan du se de e-postadresser du har och dess användarnamn. Du kan inte se ditt lösenord men du kan skapa ett nytt som du får upp direkt på skärmen och kan logga in med.

Hej Jag har försökt hela eftermiddagen att komma in på webmailen skriver in användarnamn har kollat med telia det är rätt har tagit nytt lösen går ej ändå skulle ta en timme att de skulle fungera har försökt efter flera timmar går inte ändå vad gör man o inte fungerar andra mailen heller mvh Kerstin Ljungqvist

Kan någon med annan dator anv. dina uppgifter för att prova logga in? Ifall det är något strul med din...Ring supporten igen annars.

Jag har exakt likadana problem.Har försökt gång på gång men det går inte att komma in.Vad gör man?

Tidigare problembeskrivning var ganska luddig så "exakt likadana" säger inte mycket. Men ...

Använder du något e-postprogram (förutom webbmejlen), och fungerar det i så fall fortfarande att hämta e-posten där? Då har du fungerande användarnamn och lösenord och det bör fungera att använda webbmejlen också.

Skriver du in rätt användarnamn och lösenord? Lösenordet måste skrivas korrekt med versaler och gemener ("stora" och "små" bokstäver") precis som det skapats.

Har du råkat välja "caps lock", så det alltid blir "stora" bokstäver?

Får du meddelandet "Inloggningsinformationen är felaktig. Kontrollera inloggningsinformationen och försök sedan igen." vid inloggning? Om inte så handlar nog problemet om något annat än användarnamn och lösenord.

Du kan använda din e-postadress som användarnamn, i stället för det "u-nummer" du fått, kan vara lättare att komma ihåg.

Tror du att problemet är lösenordet kan du skapa ett nytt via "Mina sidor", se inlägg nr 1. Det visas på skärmen men försvinner när ny sida visas så man får se till att skriva upp det på en gång.

Det går inte att välja lösenord på "Mina sidor", men väl inloggad på webbmejlen kan man sedan byta det man fått till något man lättare kommer ihåg (men välj inget som är enkelt att lista ut). Tänk också på att om lösenordet ändras så måste det också ändras i e-postprogrammet (om man har sådant installerat).

Om inget av detta hjälper dej får du återkomma och beskriva lite mer detaljerat vad du gör, och vad som händer (eventuellt i en ny egen tråd).

Hej Jag har försökt hela eftermiddagen att komma in på webmailen skriver in användarnamn har kollat med telia det är rätt har tagit nytt lösen går ej ändå skulle ta en timme att de skulle fungera har försökt efter flera timmar går inte ändå vad gör man o inte fungerar andra mailen heller mvh Kerstin Ljungqvist

Gör så här:

webmail.telia.com som de sagt tidigare.

login: dinmail@telia.com

lösenord: ditt nya lösenord

Fungerar perfekt!

Den andra mailen ? Du menar ditt epost program ?

Vad har du för epostprogram ?

Webmailen är inte knussligare än till exempel hotmail.

dinepost@telia.com

ditt lösenord

Om du är osäker på att du har rätt lösenord, gå in på Mina Sidor och uppdatera lösenordet, skriv ner det direkt och försök igen. Kan vara värt att uppdatera/stänga webbläsaren efter lösenordsbyte, eftersom webbläsare har en tendens att spara besökshistorik.

... Om du är osäker på att du har rätt lösenord, gå in på Mina Sidor och uppdatera lösenordet, skriv ner det direkt och försök igen.

Mitt lösenordet fungerar ej och därför gjorde jag som Admin säger i första inlägget ovan. Jag loggade jag in på Mina Sidor. Under Administrera valde jag det abonnemang som e-postadressen är kopplad till. Men där kunde jag varken se den e-postadress jag har eller dess användarnamn.

Har jag gjort fel eller stämmer inte det som Admin säger?

/Anna

Mitt lösenordet fungerar ej och därför gjorde jag som Admin säger i första inlägget ovan. Jag loggade jag in på Mina Sidor. Under Administrera valde jag det abonnemang som e-postadressen är kopplad till. Men där kunde jag varken se den e-postadress jag har eller dess användarnamn.

Har jag gjort fel eller stämmer inte det som Admin säger?

Om du har beställt en brevlåda av typen E-mail Advanced kan du tyvärr inte se den under Mina Sidor.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu