kalleponken

iPhone

11 inlägg i detta ämne

Jag måste säga att jag själv tycker att iPhone är lite överskattad.

Om man släpper en telefon på den svenska marknaden så tycker iaf jag att det krävs lite mer för att den ska vara "top of the line".

Jag kan rekomendera iPhone till de som tycker att en telefon ska vara enkel att använda eller till en som tycker att touch-funktionen är den viktigaste delen.

Där har jag inte hittat många som slår iPhone.

I annat fall så tycker jag nog att det är många telefoner som slår iPhone på fingrarna.

- Vill du ha en grym kamera så tycker jag att Sony Ericsson Satio är ett bättre alternativ.

- Även de flesta av Nokias modeller slår iPhone vad gäller kamerakvalitet, bl.a. tack vare Carl Zeiss-optik.

- Vill du ha en bra musikspelare så rekomenderar jag Sony Ericsson W995. Den vinner på framförallt bättre lurar än iPhone men har också en väldigt bra musikmjukvara.

- Vill du kunna multitask:a, t.ex. läsa ett sms samtidigt som du lyssnar på musik eller surfar så är inte iPhone nåt alternativ heller då den bara klarar av att göra en sak i taget.

- Vill du kunna, på ett enkelt sätt, ändra bakgrundsbild, ringsignal eller sms-signal så skulle jag inte heller rekomendera iPhone.

- Är du däremot ute efter en telefon som är lätt att surfa med så har jag inte testat nån annan telefon som är bättre än iPhone.

- Vill du kunna sätta i ditt SIM-kort i en telefon och bara köra direkt utan en massa inställningar så är iPhone grym!

Men jag tror att iPhone säljer såpass bra tack vare "folkmun".

De som har den är oftast väldigt nöjda med den!

Det jag saknar i iPhone är att man inte kan göra den så värst personlig utan att bryta garantin.

Den är som den är.

Men vi får väl se om den nya iPhone, som troligtvis kommer snart, får en bättre kamera, multitasking, bättre lurar och en inte så låst mjukvara. Får den det så vetetusan om jag inte kommer byta tillbaka till iPhone igen.

Närmast väntar Sony Ericsson X10 på testlistan!

OBS: Allt detta är helt och hållet mina egna personliga åsikter!

Öppnar lite fler möjligheter för de som ändå lutar åt en iPhone =) :

SJälv är jag en sån som knappt fotar med kamera så därför så funkar iPhonens kamera perfekt som den är. Vill jag ta riktigt vackra bilder får det bli med en riktigt bra systemkamera. Tror definitivt att den nya iPhonen kommer få än bättre kamera.

I övrigt har jag prövat Nokia, SE, Motorola, Siemens och iPod. iPoden slår alla som musikspelare. Fram till min första iPhone var det olika iPod-modeller samt en riktigt tunn SE som gällde. Sen om man vill ha det perfekta ljudet kan man ju absolut ICKE vara en som förlitar sig på att orginallurarna uppnår den önskade ljudupplevelsen?! Man använder så klart det lurar som man själv har och vet är perfekta!

Vad gäller multitasking: Man kan ALLTID lyssna på musik i bakgrunden. Så den kan göra 2 saker samtidigt men där är så klart begränsningen. Däremot är det väldigt snabbt och enkelt att byta ifrån applikation till applikation. I och med nya iPhonen, om den får stark CPU och RAM, finns möjligheten till multitasking.

Vad gäller bakgrundsbild så går det också, för standby-visningsläge. Ringsignaler för iPhone är barnsligt enkelt:

http://kalleponken.se/2009/12/31/sa-fixar-du-egna-iphone-ringsignaler-enklast/

SMS-signaler går inte att ändra, än så länge. Men som föregående nosade på så går allt ovan, utom kamera, att fixa via jailbreak, om än mer! Så självklart kan du göra den exakt som du vill ha den. Blir det något problem är det bara att fabriksåterställa telefonen så gäller garantin som vanligt. Själv har jag inte jailbreakat iPhonen då jag kort och gott inte haft anledning till det. =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu