Per Roland Jonsson

Avbrottsersättning

9 inlägg i detta ämne

40 dgr utan telefon och bredband (efter felanmälan)i dec- jan. Besvärligt nog, men det är historia.Jag har dock inte fått någon avbrottsersättning trots påstötning via mail. Jag har fått ett ärendenummer i svarsmail, men detta mail är borta ur brevlådan (telia webmail). Jag har inte tagit bort det. Är det över huvud taget möjligt? Jag känner nackhåren resa sig.

40 dgr utan telefon och bredband (efter felanmälan)i dec- jan. Besvärligt nog, men det är historia.Jag har dock inte fått någon avbrottsersättning trots påstötning via mail. Jag har fått ett ärendenummer i svarsmail, men detta mail är borta ur brevlådan (telia webmail). Jag har inte tagit bort det. Är det över huvud taget möjligt? Jag känner nackhåren resa sig.

Enligt allmänna villkor är du berättigad till kompensation utefter antal dagar det tagit att åtgärda felet efter du felanmält det, per tjänst. Ring 90200 Telia Bredband Support så kan de kolla upp felanmälningarna, antal dagar etc. och isf dras det på din nästkommande eller befintliga faktura.

EDIT: Länk till allmänna villkor: http://www.telia.se/PrivatWebben/Attachment/20060803/Allm_villkor.pdf

Enligt allmänna villkor är du berättigad till kompensation utefter antal dagar det tagit att åtgärda felet efter du felanmält det, per tjänst. Ring 90200 Telia Bredband Support så kan de kolla upp felanmälningarna, antal dagar etc. och isf dras det på din nästkommande eller befintliga faktura.

EDIT: Länk till allmänna villkor: http://www.telia.se/PrivatWebben/Attachment/20060803/Allm_villkor.pdf

Tack för det eminenta standardsvaret. Allt du föreslår är gjort utan respons.

Tack för det eminenta standardsvaret. Allt du föreslår är gjort utan respons.

Så du menar att du har kontaktat Telia och de har nekat dig all form av ersättning? Låter väldigt märkligt, jag skulle nog försöka ringa in igen om jag var du. Alternativt testa www.telia.se/kontakt och maila dem.

Vet inte riktigt vad du vill ha ut av att beklaga dig här när det enda svaret man egentligen kan ge står ovan. Och att just det mailet har "magiskt" försvunnit, det förstår du nog själv att det inte är någon som har tagit bort.

Så du menar att du har kontaktat Telia och de har nekat dig all form av ersättning? Låter väldigt märkligt, jag skulle nog försöka ringa in igen om jag var du. Alternativt testa www.telia.se/kontakt och maila dem.

Vet inte riktigt vad du vill ha ut av att beklaga dig här när det enda svaret man egentligen kan ge står ovan. Och att just det mailet har "magiskt" försvunnit, det förstår du nog själv att det inte är någon som har tagit bort.

Jag förstår att mitt problem inte kan lösas i detta forum, men uppenbarligen brister det i kommunikation och feedback inom Telias organisation. Samtidigt skickar jag en eloge till kundtjänst, som försöker lösa problemen ( jag är inte cynisk nu)

Jag har blivit lurad av Telia på samma sätt. När jag begärde ersättning/kompensation för fel hösten 2009 så sa Telia först att jag redan fått kompensation. När jag då påpekade att den kompensationen var för fel under våren 2009 så fick Telia kalla fötter. Den nya taktiken var att säga att de inte fått någon felanmälan från mig under hösten! Den kovändningen är riktigt läskig! Jag har namnen på teknikerna som ringde mig i samband med felanmälan, men vad gör man när Telia inte bryr sig om att bemöta dessa argument?

När det gäller ersättning vid avbrott är detta borttaget ur Telias allmänna villkor det du kan få numera  är endast är att slippa betala den tiden det inte fungerat men det värsta är väl att för att slippa betala dom fasta kostnaderna måste du ansöka om detta kundvård vet dom nog inte vad det är.Hade själv avbrott i en månad sen fick jag ansöka om att slippa betala den månaden.

Mats

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu