Agron Basha

Behövs verkligen Huawei B593?

14 inlägg i detta ämne

Hej!

Har fått ett 30 dagars provpaket med en Huawei B593 router.

Fungerar bra men ... den trådlösa täckningen blir inte lika

bra som förut.

Har en Asus RT-N56U router som jag tänkte köra i AP-mode för

att låta den ta hand om det trådlösa men så fick jag en idé.

RT-N56U ska kunna hantera 3G/4G.

1. add 3G/4G dongle support

Med andra ord skulle det kunna fungera med en Huawei E3276

https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/mobilt-bredband/tillval/tillbehor/Huawei-E3276.product ansluten via usb porten i RT-N56U?

tack på förhand

agron

bra som förut.

https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/mobilt-bredband/tillval/tillbehor/Huawei-E3276.product ansluten via usb porten i RT-N56U?

Ja, om du uppdaterar till en tillräckligt ny version av firmware för RT-N56U så fungerar den oklanderligt med många usb-modem för mobilt bredband. Och i många avseenden är dne ju klart bättre än Huawei B593, då den har 5GHz WiFi och en massa andra finesser.

A

Hej!

bra som förut.

tack på förhand

agron

Har suttit med just det modemet (E3276) och den routern (RT-N56U) hela kvällen, och försökt få det att fungera ihop. Min slutsats blev, att det gör det inte. Tyvärr. Routern är uppdaterad till senaste firmware:n men den hittar ändå inte modemet. Har försökt med auto, då modemet inte finns i listan. Däremot så är modemet i sig riktigt trevligt, bra mottagning och bra fart. Även möjlighet till extern antenn. Sitter nu och letar custom firmware till routern, för att se om något av dem kan ha stöd för detta modem. Om någon vet om något CF som fungerar, eller har fått det att fungera på annat sätt så får ni gärna säga till.

Mvh.

Janne

Har suttit med just det modemet (E3276) och den routern (RT-N56U) hela kvällen, och försökt få det att fungera ihop. Min slutsats blev, att det gör det inte. Tyvärr. Routern är uppdaterad till senaste firmware:n men den hittar ändå inte modemet. Har försökt med auto, då modemet inte finns i listan. Däremot så är modemet i sig riktigt trevligt, bra mottagning och bra fart. Även möjlighet till extern antenn. Sitter nu och letar custom firmware till routern, för att se om något av dem kan ha stöd för detta modem. Om någon vet om något CF som fungerar, eller har fått det att fungera på annat sätt så får ni gärna säga till.

En bekant till mig kör just den routern och med ett 4G-modem. Han är bortrest just nu, men jag kan kolla med honom vilket det är när han kommer hem(om jag kommer ihåg).

A

Det får du gärna göra. Skulle de va så att det är E3276 han kör så är jag väldigt intresserad av hur han gjort för att få det att fungera.

Han är inte så tekniskt kunnig, så han har nog inte gjort mer än bytt ut det tidigare modemet och startat om routern. Jag skulle tro att det är Huawei E398 han använder, men är inte helt säker(han har Telenor och inte Telia).

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu