LENNART Palm

Kontakter

12 inlägg i detta ämne

Såhär är det:

Jag har haft en komplett kontakt lista. Efter ett tag kom även facebook listan in.

För några dagar sedan försvann ena listan (ej facebooks).

Enda förklaringen jag kan fantisera om är att problemet uppstod i samband med senaste uppgraderingen av operativsystemet.[/b][/b]

Vilken telefonmodell?

Vilken version på operativ?

Om det är en iPhone (eftersom du postar här), synkar du mot iTunes i datorn eller mot iCloud?

Var har du den senaste säkerhetskopian?

Har du provat att läsa tillbaka denna?

Var har du originalet till din kontaktlista? I datorn (outlook?) eller var?

Har du använt samma apple-id hela tiden?

Vilken telefonmodell?

Vilken version på operativ?

Om det är en iPhone (eftersom du postar här), synkar du mot iTunes i datorn eller mot iCloud?

Var har du den senaste säkerhetskopian?

Har du provat att läsa tillbaka denna?

Var har du originalet till din kontaktlista? I datorn (outlook?) eller var?

Har du använt samma apple-id hela tiden?

Oj det var många frågor, jag är inte säker på att jag kan svara på alla, men gör ett försök

Vilken telefonmodell? Iphone 5

Vilken version på operativ? senaste 6.1

Har inte synkat vet ej hur jag skall göra (är nybliven användare)

Var har du den senaste säkerhetskopian? Har mig veterligen inte gjort någon säkerhetskopia

Har du provat att läsa tillbaka denna? Se ovan

Var har du originalet till din kontaktlista? I datorn (outlook?) eller var? Har matat in allt för hand

Har du använt samma apple-id hela tiden? Nej just nu är jag utan skall söka nytt .

Hoppas du kan hjälpa mig vidare

...

Har du använt samma apple-id hela tiden? Nej just nu är jag utan skall söka nytt .

Allt hänger på apple-id i ios-världen. Du kan byta, men se då till att ha dubbla säkerhetskopior på allt först!

Du måste alltså använda samma id som du startade upp telefonen med, och (förmodar jag) matade in dina kontakter med. Förhoppningsvis har du telefonen inställd på att synca med iCloud så då finns en chans att du kan hitta dina kontakter igen. Det går att logga i in icloud från datorn och kolla: www.icloud.com

Köpta appar följer med det id dom köptes med.

Allt hänger på apple-id i ios-världen. Du kan byta, men se då till att ha dubbla säkerhetskopior på allt först!

Du måste alltså använda samma id som du startade upp telefonen med, och (förmodar jag) matade in dina kontakter med. Förhoppningsvis har du telefonen inställd på att synca med iCloud så då finns en chans att du kan hitta dina kontakter igen. Det går att logga i in icloud från datorn och kolla: www.icloud.com

Köpta appar följer med det id dom köptes med.

Mats

Men hopp om att du inte blir less på mig kommer jag men en fråga till (förmodligen inte den sista)

Samma id menar du pin-koden? den har jag nämligen bytt till en kod som är lättare att komma i håg.

Mats

Men hopp om att du inte blir less på mig kommer jag men en fråga till (förmodligen inte den sista)

Samma id menar du pin-koden? den har jag nämligen bytt till en kod som är lättare att komma i håg.

Nej, Apple ID är en e-postadress eller annan textsträng som utgör användarnamn när du köper appar och musik från din iPhone.

A

Och en sån måste du ha för att kunna aktivera din iPhone, det blir din "profil". Alltså inte så bra att tappa bort den, men på supportsidorna på apple.se kan du få hjälp att hitta både den och återställa lösenordet

Nu har jag funnit igen listan över samtliga kontakter i icloud på datorn. Nu till nästa problem hur får jag över dem till min Iphone?

Tidigare kopplade WIFI automatiskt in min D-link nu frågas efter lösenord. Var finner jag igen detta efter 3 års användning?

Nu har jag funnit igen listan över samtliga kontakter i icloud på datorn. Nu till nästa problem hur får jag över dem till min Iphone?

Tidigare kopplade WIFI automatiskt in min D-link nu frågas efter lösenord. Var finner jag igen detta efter 3 års användning?

Ja du, om du har nån laptop på samma wifi så kan det gå att hitta hjälpprogram på internet som kan hitta wifi lösenordet åt dig. Annars finns ju möjligheten att resetta D-linken och göra om det trådlösa hemma.

Det påverkar inte iPhonen eller iCloud, när du får internetkoppling igen så synkas dom ihop, förutsatt att du har samma Apple-id på båda ställena.

Borde förresten räcka att ansluta mobilt via 3G kanske?

Ja du, om du har nån laptop på samma wifi så kan det gå att hitta hjälpprogram på internet som kan hitta wifi lösenordet åt dig. Annars finns ju möjligheten att resetta D-linken och göra om det trådlösa hemma.

Det påverkar inte iPhonen eller iCloud, när du får internetkoppling igen så synkas dom ihop, förutsatt att du har samma Apple-id på båda ställena.

Borde förresten räcka att ansluta mobilt via 3G kanske?

Mats Tack för ditt tålamod, jag har faktiskt löst problemen, dock är jag inte helt säker på hur.

Då det gäller WIFI-problemet var det så att när jag åkte till Kanarieöarna så koppla jag bort data-roaming. så just nu är jag fri från problem (tekniska)

Tack för hjälpen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu