JonathanSöder

Windows Phone 7.8

18 inlägg i detta ämne

Är din telefon köpt hos Telia? Har den, i så fall, någon särskild Telia-anpassning?

Har du provat att ansluta din telefon till Zune?

A

Jag köpte den i våras på Telias hemsida. Vet inte om den har någon särskild anpassning. Hur ser man det?

Har testat några dagar att ansluta till Zune när jag läst att andra fått uppdateringen.

Jonathan

Jag köpte den i våras på Telias hemsida. Vet inte om den har någon särskild anpassning. Hur ser man det?

Har testat några dagar att ansluta till Zune när jag läst att andra fått uppdateringen.

Uppdateringen är utsträckt över tre veckor, om jag förstått saken rätt.

Vill du ha uppdateringen snabbt, kan det vara värt att testa med "sladdtricket". Sök med Google eller Bing för att se hur det fungerar.

A

Uppdateringen är utsträckt över tre veckor, om jag förstått saken rätt.

Vill du ha uppdateringen snabbt, kan det vara värt att testa med "sladdtricket". Sök med Google eller Bing för att se hur det fungerar.

A

Då är det förhoppningsvis max 2 veckor kvar.

Man vill ju ha på en gång, men man klarar sig ju.

Det där sladdtricket försökte jag med i den senaste uppdateringen, men blev ingen skillnad.

Hinner och orkar inte igen, så det är ju bara att vänta.

Var får du informationen ifrån?

MVH

Jonathan

Då är det förhoppningsvis max 2 veckor kvar.

Man vill ju ha på en gång, men man klarar sig ju.

Det där sladdtricket försökte jag med i den senaste uppdateringen, men blev ingen skillnad.

Hinner och orkar inte igen, så det är ju bara att vänta.

Var får du informationen ifrån?

Det finns en massa olika källor, men vill du få tillgång till bra info finns exempelvis en svensk grupp på Facebook som heter "Vi som tycker om Windows Phone".

Och ja, den nya startskärmen är definitivt ett lyft. Och om prognosen håller borde du inte behöva vänta mer än en vecka till.

A

Det finns en massa olika källor, men vill du få tillgång till bra info finns exempelvis en svensk grupp på Facebook som heter "Vi som tycker om Windows Phone".

Och ja, den nya startskärmen är definitivt ett lyft. Och om prognosen håller borde du inte behöva vänta mer än en vecka till.

A

Jag har en Lumia 710 och väntar fortfarande på WP 7.8. Jag hoppas att Telia inte gör som T-Mobile och utesluter Lumia 710 för att det är en snikversion (och något mindre skärm).

Jag har en Lumia 710 och väntar fortfarande på WP 7.8. Jag hoppas att Telia inte gör som T-Mobile och utesluter Lumia 710 för att det är en snikversion (och något mindre skärm).

Det ska nog inte behöva bli så. Testa gärna med "sladdtricket".

I värsta fall ska det nog gå att själv blåsa in en ny firmware.

http://digiex.net/guides-reviews/guides-tutorials/mobile-devices/12161-nokia-lumia-710-windows-phone-7-8-download-manual-install.html

A

Det ska nog inte behöva bli så. Testa gärna med "sladdtricket".

I värsta fall ska det nog gå att själv blåsa in en ny firmware.

http://digiex.net/guides-reviews/guides-tutorials/mobile-devices/12161-nokia-lumia-710-windows-phone-7-8-download-manual-install.html

A

Nokia Care Suite är en mjukvara för Nokias återförsäljare och Nokias support säger att dom kan inte ta något ansvar när något går fel och garantin är i så fall överspelad. När jag googlar så är det fler som senast igår inte kan få Telias WP 7.8-uppdatering så jag väntar hellre till slutet på februari och ringer 90 200 och ber om hjälp.

Nokia Care Suite är en mjukvara för Nokias återförsäljare och Nokias support säger att dom kan inte ta något ansvar när något går fel och garantin är i så fall överspelad. När jag googlar så är det fler som senast igår inte kan få Telias WP 7.8-uppdatering så jag väntar hellre till slutet på februari och ringer 90 200 och ber om hjälp.

Sladdtricket ska dock vara hyfsat riskfritt, och inbegriper inte Nokia Care Suite.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu