JonathanSöder

Windows Phone 7.8

18 inlägg i detta ämne

Då missförstod jag dig/länken du gav. Vad precis är "sladdtricket"? Jag har sett uttrycket på fler ställen men utan förklaring. Stort tack om du kan hjälpa mig :-)

Sladdtricket är förstahandsvalet, och flashning av ny mjukvara ett andrahandsval.

Sladdtricket går ut på att du ansluter telefonen till Zune i datorn, och bryter kontakten med Internet på datorn direkt efter att du tryckt på knappen för att leta efter uppdateringar. Görs detta i rätt takt går uppdateringen ofta igång.

http://www.wpcentral.com/forcing-windows-phone-78-update-camera-button-not-required-patience

A

Nokia Care Suite är en mjukvara för Nokias återförsäljare och Nokias support säger att dom kan inte ta något ansvar när något går fel och garantin är i så fall överspelad. När jag googlar så är det fler som senast igår inte kan få Telias WP 7.8-uppdatering så jag väntar hellre till slutet på februari och ringer 90 200 och ber om hjälp.

Jag har fortfarande inte sett någon uppdatering till min Lumia 800, men däremot några appar som jag inte kan starta förrän jag har uppdaterat. =)

Sladdtricket är förstahandsvalet, och flashning av ny mjukvara ett andrahandsval.

Sladdtricket går ut på att du ansluter telefonen till Zune i datorn, och bryter kontakten med Internet på datorn direkt efter att du tryckt på knappen för att leta efter uppdateringar. Görs detta i rätt takt går uppdateringen ofta igång.

http://www.wpcentral.com/forcing-windows-phone-78-update-camera-button-not-required-patience

A

Tack!

Efter att ha kört sladdtricket 5-6 ggr så kom uppdateringarna igång.

Nu är snart februari slut och fortfarande ingen uppdatering till 7.8. :-(

Har även försökt med sladdtricket några dagar, men jag har tydligen taskig tajming. =)

Finns det någonstans man kan höra av sig för att få ett svar om i alla fall i vilken vecka den kommer till mig och min Lumia 800.

Trevlig helg!

Jonathan

Eller just det. Det är ju fredag imorgon, men jag ska vara hemma med mina barn istället för att gå till jobbet. =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu