Dahlaine

Leverans address

10 inlägg i detta ämne

Låter smått riskabelt, såvida man inte betalar vid uthämtning.

A

Verkar som det är det är postförskott som gäller för varor.

Samt om man inte har konto på Mina Sidor, så tydligen ett avtal skickas för underskrift. (Denna skickas kanske till folkbokföringsadressen).

Har man redan konto på Mina Sidor, så kan nog köpet gälla direkt.

https://www.telia.se/privat/atthandlapateliase/

Verkar som det är det är postförskott som gäller för varor.

Samt om man inte har konto på Mina Sidor, så tydligen ett avtal skickas för underskrift. (Denna skickas kanske till folkbokföringsadressen).

Har man redan konto på Mina Sidor, så kan nog köpet gälla direkt.

https://www.telia.se/privat/atthandlapateliase/

Fast om telefonen är subventiuonerad av bindningstid kanske postförskottet är billigt för den telefon man får, och ändå skulle locka bedragare...

A

Fast om telefonen är subventiuonerad av bindningstid kanske postförskottet är billigt för den telefon man får, och ändå skulle locka bedragare...

A

Självklart finns risken om att man ej får betald när man säljer på kredit.

Säkerligen så görs det även en kreditundersökning när man försöker beställa.

Nekas denna så lär det enbart bli kontantköp som gäller, man lär troligtvis bli låst till kontantkort med.

Att köpa telefoner på kredit och inte betala räkningarna bör enbart fungera en kort tid, innan det har börjat komma utslag ifrån Kronofogdemyndigheten (alt. dom ifrån Tingsrätten). Det brukar sända stora varningar i kreditupplysningar.

En del kreditupplysningsföretag meddelar även om andra har tagit upplysningar. UC gör det iallafall, så ser nog även misstänkt ut om ett antal mobiloperatörer har tagit upplysningar på kort tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu