Sten Harald Jonsson

Vill Telia bli av med oss abonnenter?

18 inlägg i detta ämne

Efter att för någon månad sedan köpt en Mobil för 495 kr som jag inte var nöjd med så sände jag tillbaka den. Så långt var allt frid och fröjd. Sedan tog det mera än två veckor innan jag fick tillbaka pengarna i form av ett kort som jag kunde handla på. Men det kostade 25 kr att ta ut dessa sketna 495 kr. Plus returfrakt 155 kr och dessa 25 kr. Summa 180 kr.

Blir då inte mycket kvar av 495 kr. Till saken hör att jag lade ett papper i kartongen med mina bankuppgifter på. Och bad att få pengarna insatta på mitt konto. Men det struntade jätten Telia i!!

Förbannad Telia-kund sedan mera än 30 år

Det kan väl finnas 100 anledningar, som rimligtvis landar i att den antingen inte upptäcktes eller att den var felaktig. Klart en önskan, vare sig den är skriftlig eller muntlig, inte negligeras utan orsak.

Han är inte den första som kritiserat Telia för detta beteende här i Forumet.

Naturligtvis finns det en orsak till att Telia negligerar kundernas önskemål i ärenden som detta.

OM nu något är fel kan Telia faktiskt ringa upp kunden för att korrigera detta.

Det kallas kundservice.

Toligen sitter väl anledningen till att telia inte hanterar telefonerna själva. utan det finns en disribitör som hanterar dessa? tror inte det är nåt bolag som hanterar sina egna hårdvaruutskick

och därför inte sett ditt brev heller

Ingen hållbar orsak till denna negligering.

Vi kunder har avtal med Telia!

Vilka Telia i sin tur anlitar för att hantera olika ärenden är ovidkommande för mig som kund!!

Då får han väl ta kontakt med Telia direkt i så fall. Svårare än så är det inte.

Det är helt rätt väg att gå, och vad jag kan gissa mig till tycker du att det är OK att betala för att få tillbaks dina egna pengar...

Att Telias fullständigt struntar i kundernas önskan om att få återbetalningar insatta på sina konton är fullständigt oacceptabelt.

Vi kunder kanske ska hitta ett sätt så att Telia måste betala för att få ut våra betalningar. Det blir kostsamt för dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu