Sten Harald Jonsson

Vill Telia bli av med oss abonnenter?

18 inlägg i detta ämne

Efter att för någon månad sedan köpt en Mobil för 495 kr som jag inte var nöjd med så sände jag tillbaka den. Så långt var allt frid och fröjd. Sedan tog det mera än två veckor innan jag fick tillbaka pengarna i form av ett kort som jag kunde handla på. Men det kostade 25 kr att ta ut dessa sketna 495 kr. Plus returfrakt 155 kr och dessa 25 kr. Summa 180 kr.

Blir då inte mycket kvar av 495 kr. Till saken hör att jag lade ett papper i kartongen med mina bankuppgifter på. Och bad att få pengarna insatta på mitt konto. Men det struntade jätten Telia i!!

Förbannad Telia-kund sedan mera än 30 år

du kunde själv ha gått till din bank och överfört pengarna till ditt konto, då har du sluppit avgiften på 25kr....

Att du får betala returfrakt för att skicka tillbaka en mobil som du inte ville ha är väl helt i sin ordning. Det är inte alla butiker på nätet som tillämpar öppet köp på mobiler om man har packat upp den och använt den, och i de fall där man har öppet köp så får man som kund i princip alltid stå för returfrakten. Det säger väl sig självt.

Visst borde Telia ha bättre rutiner så att krediteringar kan sättas in direkt på kundens bankkonto om man begär det, men som någon påpekade, man kan alltid gå in på banken så slipper man betala de där 25 kronorna som det kostar att lösa in aviseringen.

det finns två sätt att slippa utbetalningsavgiften på 25.-

1. skicka den till din banks bankgiro. olika för olika banker,

2. skicka tillbaka till telia, med kontonunmmer etc.

snabbaste sättet att få utbetalningen är via sin egna bank , ca 3 arbsdgr, och då utan kostnad.

Har man tid att besöka bankkontoret så kan man även få beloppet insatt direkt, men det skiftar nog mellan bankerna.

Har man tid att besöka bankkontoret så kan man även få beloppet insatt direkt, men det skiftar nog mellan bankerna.

Jag tror inte bankerna är skyldiga att lösa in checkar utan avgift, men jag tror de flesta gör det om du är kund i banken och sätter in pengarna på konto.

Är i inte kund i aktuell bank, och inte sätter in pengarna på konto, tror jag du får vara beredd att betala.

A

vet att nordea tar 25.- om man vill ha dem insatt direkt på kontot när man är där. själv lämnade jag den i kassan, så skickade hon på banken den till bankgirot. så hade jag pengarna 3 dar senare. tror swedbank har ett liknande system

http://www.nordea.se/privat/vardagstj%C3%A4nster/konton+och+betalningar/utbetalningskort/1207772.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu