wmgumam

Äpplemos

10 inlägg i detta ämne

Jag har en iPhone 3S. Den är drygt ett år gammal och nu har det fått pippi på att bara sluta fungera när jag använder den som telefon! Samtalet bara dör ut, apple-symbolen visas och det tar ett tag innan man får liv i den igen. Ibland tar den ett foto innan den startar igen. Mycket irriterande och inte har jag fått någon vidare hjälp av supporten här på Telia. Telefonen är köpt från Telia också.

Är det någon mer som drabbas av detta elände?? Förslag på åtgärder?

Jag har en iPhone 3S. Den är drygt ett år gammal och nu har det fått pippi på att bara sluta fungera när jag använder den som telefon! Samtalet bara dör ut, apple-symbolen visas och det tar ett tag innan man får liv i den igen. Ibland tar den ett foto innan den startar igen. Mycket irriterande och inte har jag fått någon vidare hjälp av supporten här på Telia. Telefonen är köpt från Telia också.

Är det någon mer som drabbas av detta elände?? Förslag på åtgärder?

Telefonen kanske helt enkelt är trasig? Om en fabriksåterställning inte hjälper är det kanske dags att köpa en ny telefon.

 

Jag vet inte vilken hjälp du förväntar dig av Telia, om garantitiden gått ut(vilket den väl troligen har)?

 

A

Telefonen kanske helt enkelt är trasig? Om en fabriksåterställning inte hjälper är det kanske dags att köpa en ny telefon.

 

Jag vet inte vilken hjälp du förväntar dig av Telia, om garantitiden gått ut(vilket den väl troligen har)?

 

A

 

 

Jag vet att garantitiden har gått ut nu, men den har hållt på så här i flera olika omgångar, första gången var den bara några månader gammal. Telia har bara hänvisat till att uppdatera till senaste version av OS, alternativ till fabriksåterställning. Har nu uppdaterat till senaste version av OS och hoppas att den håller sig i skinnet, har inte lust att köpa ny telefon, den ska väl fungera! Till saken hör att jag var rädd om den, inte tappat den, inte badat den eller gjort något annat elände med den.

Skrev inlägget för att se om några fler hade samma problem.

Jag vet att garantitiden har gått ut nu, men den har hållt på så här i flera olika omgångar, första gången var den bara några månader gammal. Telia har bara hänvisat till att uppdatera till senaste version av OS, alternativ till fabriksåterställning. Har nu uppdaterat till senaste version av OS och hoppas att den håller sig i skinnet, har inte lust att köpa ny telefon, den ska väl fungera! Till saken hör att jag var rädd om den, inte tappat den, inte badat den eller gjort något annat elände med den.

Skrev inlägget för att se om några fler hade samma problem.

Jag har faktiskt inte hört om just detta problem.

 

A

Jag vet att garantitiden har gått ut nu, men den har hållt på så här i flera olika omgångar, första gången var den bara några månader gammal. Telia har bara hänvisat till att uppdatera till senaste version av OS, alternativ till fabriksåterställning. Har nu uppdaterat till senaste version av OS och hoppas att den håller sig i skinnet, har inte lust att köpa ny telefon, den ska väl fungera! Till saken hör att jag var rädd om den, inte tappat den, inte badat den eller gjort något annat elände med den.

Skrev inlägget för att se om några fler hade samma problem.

 

Oavsett vilken garanti som Apple ger, så ska Telia ge 36 månaders reklamationsrätt.

 

Testa med ARN kanske?

Oavsett vilken garanti som Apple ger, så ska Telia ge 36 månaders reklamationsrätt.

 

Testa med ARN kanske?

Fast med reklamationsrätt ligger mer av bevisbördan på kunden, när det gäller att påvisa att felet varit ursprungligt.

 

I o f s borde det kanske räcka att man kan peka på att telefonen varit inlämnad för samma fel redan innan garantitidens utgång.

 

A

Fast med reklamationsrätt ligger mer av bevisbördan på kunden, när det gäller att påvisa att felet varit ursprungligt.

 

I o f s borde det kanske räcka att man kan peka på att telefonen varit inlämnad för samma fel redan innan garantitidens utgång.

 

A

 

Ja, vittnesutsaga är ju en bevis form, speciellt bra om det finns dokumentation som styrker.

 

Jag har inte kollade på mycket hos ARN, hittade ett exempel där elektronik hade gått sönder. Där vann konsumenten, men företaget hade inte engagerat sig så mycket.

 

Konsumenten hävdade att denna aldrig hade skruvat på apparaten, och att det inte hade åskat under närmaste tiden.

 

Företaget hävdade ett det kunde vara åsknedslag, men de skickade aldrig in bevis på en närmare undersökning av varan.

 

Hur som helst så bedömde ARN att privatpersonen inte behöver bevisa vad det exakta felet är i elektriska produkter, då de anses vara för avancerade.

 

Så det borde inte vara något problem, kostar ju inget att göra en anmälning, så man har inget att förlora. Parterna står även för sina egna bevisningskostnader.

Ja, vittnesutsaga är ju en bevis form, speciellt bra om det finns dokumentation som styrker.

 

Jag har inte kollade på mycket hos ARN, hittade ett exempel där elektronik hade gått sönder. Där vann konsumenten, men företaget hade inte engagerat sig så mycket.

 

Konsumenten hävdade att denna aldrig hade skruvat på apparaten, och att det inte hade åskat under närmaste tiden.

 

Företaget hävdade ett det kunde vara åsknedslag, men de skickade aldrig in bevis på en närmare undersökning av varan.

 

Hur som helst så bedömde ARN att privatpersonen inte behöver bevisa vad det exakta felet är i elektriska produkter, då de anses vara för avancerade.

 

Så det borde inte vara något problem, kostar ju inget att göra en anmälning, så man har inget att förlora. Parterna står även för sina egna bevisningskostnader.

Företaget lär väl behöva tillgång till produkten för att undersöka den? Betalar företaget transporterna där?

 

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu