TobbeLove

E-postens kapacitet

14 inlägg i detta ämne

Hej!

Vad i allsindar är detta? Det går inte att utöka utrymmet för e-posten!

Förklaringen jag får är att Telias ledning är medvetna om detta, men tänker inte göra något för att det är för dyrt!

Jag har precis tecknat mig för Öppen Fiber med den stora kapaciteten, men min e-post ska begränsas.

Nu måste Telia skärpa sig och ge möjligheter till utökat utrymme!

Hej!

Förklaringen jag får är att Telias ledning är medvetna om detta, men tänker inte göra något för att det är för dyrt!

Jag har precis tecknat mig för Öppen Fiber med den stora kapaciteten, men min e-post ska begränsas.

Vissa abonnemang, exempelvis Telia Internet 020, medger större brevlåda mot avgift.

Har Telias ledning uttalat sig om saken? Spännande, har du någon länk eller referens?

A

Hej!

Vad använder Du e-posten till?

e-posten är ju inget ställe man samlar filer på.

Hej!

Standardvarianten av e-post kan uppgraderas till Advanced. Visserligen till en ökad kostnad, men möjligheten finns.

Så finns det ju en gräns även för bredbandets hastighet, och du menar väl inte att brevlådornas storlek ska vara obegränsade. (Kommentaren baserad på din egen formulering.) Givetvis kan hastigheter, datamängder och e-postlådors storlek diskuteras, men du verkar utgå från någon given norm.

Så verkar du tagen på sängen. Har du behov av att hantera e-posten på servern, och behöver en viss mängd plats så får du väl kolla vilka operatörer som uppfyller kraven och välja därefter. Precis som med allt annat man skaffar.

varför inte regga ett eget domännamn och ett webhotell annars? det är inte så stor kostnad i det, och du får bra mkt större lådor, och behöver aldrig tänka på eposten även om du skulle få för dig att byta operatör? ett år kostar typ 3-400 sek

Å andra sidan tror jag webbhotellen inte är de allra mest kompetenta aktörerna när det gäller e-post. Telia är den största svenska aktören på marknaden, vilket trots allt borgar för att det finns resurser.

Visst har Telia haft störningar, men inte på samma sätt som Loopia som upprepade gånger haft totalkrasch när det blivit elavbrott.

A

Fast 200 Megabyte eller vad som nu är standard tycker jag är lite lite.

A

Möjligen om man bara kör webbmail, själv läser jag med imap i diverse mobila enheter men laddar ner med pop3 i min "huvuddator" så jag har nog aldrig varit i närheten av nåt tak.

Känns inte som nåt stort bekymmer och jag förstår inte varför inte trådskaparen kan ha nån liknande lösning. Som nån annan sa i tråden, eposten är verkligen inte något bra lagringsställe!

En epostklient och pop3 på egen dator kan man sköta som man vill med backup och sånt.

Möjligen om man bara kör webbmail, själv läser jag med imap i diverse mobila enheter men laddar ner med pop3 i min "huvuddator" så jag har nog aldrig varit i närheten av nåt tak.

Känns inte som nåt stort bekymmer och jag förstår inte varför inte trådskaparen kan ha nån liknande lösning. Som nån annan sa i tråden, eposten är verkligen inte något bra lagringsställe!

En epostklient och pop3 på egen dator kan man sköta som man vill med backup och sånt.

Visst kan man göra så, men Telia kör ju backup och det kan finnas en poäng med att ha alla mail långt tillbaka åtkomliga från flera platser. Inte nödvändigt, kanske, men bekvämt.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu