Lasse1

Nya IOS och 4g på Iphone 5?

9 inlägg i detta ämne

Hej,

är det någon mer än jag som tror att det eventuellt skulle kunna tänkas bli så att de som har en Iphone 5 (jag tex! :-) ), kommer att kunna koppla upp sig i 4g takt efter uppdateringen till nya IOS som kommer i september?

Nån som hört något?

Undrar

Lasse

iPhone 5?? Usch! Och hur lurad kan man bli? Vilken fråga sen, en så "modern" telefon och en fråha om 4G? När det finns 4G på iPhone 5 så alla kan köra det har Samsung släppt sin 5G-telefon kapabel för hastigheter runt 10 gig/sek! Om alla bara visste hur långt före Samsung ligger i utvecklingen, ca 40 år före är en bra siffra!! Apple är totalt insnöade! Byt telefon/märke, så slipper du ställa sådana frågor! Tack för mig.

Kul svar! (<---- not!)

Jag håller iofs med dem som tycker att det var mer än svagt, - och affärsmässigt lite hål i huvudet,- av Apple att inte se till att många fler områden skulle kunnat använda 4g redan från början, dessutom är jag inte fanatisk på det sättet att jag inte kan tänka mig att byta till en android istället om skon inte skulle passa.

Fast skon passar ju och det är väl därför jag hänger kvar med Iphone och IOS, lite trist och gammaldags gränssnitt, men helt fantastiskt intuitivt, du behöver aldrig läsa en instruktionsbok och det var länge sedan tanken "hur var det nu man gjorde?" tänktes i samband med handhavandet av min Iphone.

Det finns bättre och sämre androider, fast skalan anser jag går från i värsta fall "smått omöjlig att ha att göra med" till i bästa fall "lätt rörig och småirriterande" och så är det som sagt aldrig med en Iphone.

Så återigen, finns det någon vettig som tror sig veta något om min ursprungsfråga enligt rubriken?

Lasse

iPhone 5?? Usch! Och hur lurad kan man bli? Vilken fråga sen, en så "modern" telefon och en fråha om 4G? När det finns 4G på iPhone 5 så alla kan köra det har Samsung släppt sin 5G-telefon kapabel för hastigheter runt 10 gig/sek! Om alla bara visste hur långt före Samsung ligger i utvecklingen, ca 40 år före är en bra siffra!! Apple är totalt insnöade! Byt telefon/märke, så slipper du ställa sådana frågor! Tack för mig.

Det där var väl inte direkt ett seriöst inlägg?

A

Är det någon mer än jag som tror att det eventuellt skulle kunna tänkas bli så att de som har en Iphone 5 (jag tex! :-) ), kommer att kunna koppla upp sig i 4g takt efter uppdateringen till nya IOS som kommer i september?

Det är ö h t inte relaterat till iOS-version, utan till vilka frekvensband som stöds. Och även om Telia börjar bygga 4G i det frekvensband iPhone 5 klarar kommer du alltid att ha sämre täckning - speciellt i förorter och landsbygd - jämfört med vad användare av telefoner från exempelvis Nokia och Samsung kommer att ha.

A

Kul svar! (<---- not!)

Jag håller iofs med dem som tycker att det var mer än svagt, - och affärsmässigt lite hål i huvudet,- av Apple att inte se till att många fler områden skulle kunnat använda 4g redan från början, dessutom är jag inte fanatisk på det sättet att jag inte kan tänka mig att byta till en android istället om skon inte skulle passa.

Det är troligen en hårdvarufråga; Apple har valt att stenhårt prioritera sin hemmamarknad och låtit andra tillverkare ta fram telefoner som tekniskt varit bättre anpassade till europeisk 4G.

Nu tycker jag egentligen inte det är avgörande att ha 4G i en telefon, eftersom det inte används för telefoni utan enbart för data. Annat än om man använder en operatör som har trängsel i 3G(och det gäller ju i o f s Telia).

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu