FreddeSwede

iPhone 5s och iPhone5c

26 inlägg i detta ämne

Kändes lite tunt alltihop! Och dyrt och plastigt. Dom har nog stora problem när det inte finns nån med Jobs visioner till hands!

Ja att det blir dyrt kan vi nog enas om. Dessutom försvinner tydligen iPhone 4 helt, vilket gör att det inte inbjuder till lägre priser på äldre iPhone-modeller heller. Jag har en iPhone 4s idag och jag är inte säker på att jag tycker att det är värt 500-600kr/månaden + abonnemangskostnad för iPhone 5s. Men alla fanboys kommer att köpa ändå, så det kommer säkert att bli hygglig försäljning på den ändå.

Intressant att notera tycker jag, är att man verkar selektera lite mer i målgrupperna med skillnaderna i telefonerna. Det känns som att 5c skall tilltala kvinnor medan 5s skall köpas av män. Bara det faktum att man skall kunna köpa olika färger skvallrar en hel del om det.

Hej

Jag har också en iphone 5 privat och 4s i arbetet, men det betyder dock inte att jag ska vänta.

Iphone 5s ser ut till att vara en bra och mycket förbättrad 5à och det är på tiden de gör en billigare/mindre avanserad modell då dagens unga ska kunna köpa ny telefon.

Säger bara att en finger avläsare kommer att underlätta och är ett riktigt bra lyft.

Kamera som tar bättre bilder och är mycket snabbare.

Ios7 ser också bra ut, men det får tiden utse hur det fungerar.

Jag kommer att köpa en 5s och 5c för att kunna utgöra en egen bedömning hur dessa telefoner fungerar mm.

Är mer förvånad över att 4S får leva vidare, fast billigare och bantad till 8Gb minne. Och dom skippar den ett år gamla femman. Måste vara väldigt opraktiskt att behöva köra flera skärmstorlekar.

Har en iPhone 5 privat och en 4S på jobbet så jag sitter väldigt nöjd ett tag till...

Eftersom 5C kör samma hårdvara som 5 så känns det logiskt att inte fortsätta med 5.

A

Jag har också en iphone 5 privat och 4s i arbetet, men det betyder dock inte att jag ska vänta.

Iphone 5s ser ut till att vara en bra och mycket förbättrad 5à och det är på tiden de gör en billigare/mindre avanserad modell då dagens unga ska kunna köpa ny telefon.

Säger bara att en finger avläsare kommer att underlätta och är ett riktigt bra lyft.

Kamera som tar bättre bilder och är mycket snabbare.

Ios7 ser också bra ut, men det får tiden utse hur det fungerar.

Jag kommer att köpa en 5s och 5c för att kunna utgöra en egen bedömning hur dessa telefoner fungerar mm.

Med de nya telefonerna stödjer Apple också fler frekvenser för LTE/4G, så att man faktiskt kan få en telefon som fungerar med de frekvenser som exempelvis Telia stödjer. Se till att köpa rätt modell(det finns flera) vid eventuellt köp från utlandet:

http://www.apple.com/iphone/LTE/

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu