FreddeSwede

iPhone 5s och iPhone5c

26 inlägg i detta ämne

Jag är beredd att hålla med om att 4G känns överflödigt för mobilen. Om man nu inte använder den som modem också. Men den känns ändå överkurs om du frågar mig.

Allt jag gör med mobilen fungerar väl med 3G, som till exempel YouTube och Spotify. Dessutom lär batteritiden påverkas av 4G, på ett negativt sätt.

Hos en del operatörer, t ex just Telia, är 3G-nätet i vissa områden så överbelastat att 4G säkert kan kännas som en frisk fläkt. Även Tre ser ut att ha fått mer last än man önskar, på senare tid(det är i a f vad jag upplever).

Nästa generations chipsets tror jag kommer att vara ikapp vad gäller energiförbrukning, typ nya telefoner som börjar säljas från och med nu.

A

Hos en del operatörer, t ex just Telia, är 3G-nätet i vissa områden så överbelastat att 4G säkert kan kännas som en frisk fläkt. Även Tre ser ut att ha fått mer last än man önskar, på senare tid(det är i a f vad jag upplever).

Nästa generations chipsets tror jag kommer att vara ikapp vad gäller energiförbrukning, typ nya telefoner som börjar säljas från och med nu.

A

Ja det kan så vara, men å andra sidan är man oftast i rörelse när man sitter och tankar tyngre filer vilket ger en svajig uppkoppling ändå.

Men visst(!), får man välja mellan 4G och 3G är valet enkelt. Frågan är om prisbilden gör det värt det.

Ja det kan så vara, men å andra sidan är man oftast i rörelse när man sitter och tankar tyngre filer vilket ger en svajig uppkoppling ändå.

Men visst(!), får man välja mellan 4G och 3G är valet enkelt. Frågan är om prisbilden gör det värt det.

Det kostar väl inte mer att köpa en telefon med 4G, egentligen? Och datatrafiken är det ju samma pris på...

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu