solenidag

Uppdaterig Galaxy S2 LTE

3 inlägg i detta ämne

Jag har en Galaxy S2 LTE som inte får någon uppdatering, har i dag 4.0.4 :( och nu börjar jag bli riktigt less. Samsung har släppt 4.1.2 för länge sedan men Telia verkar inte vilja släppa den.

Telia menar att det är inte de som är problemet men andra konkurrerande företag har fått sina uppdateringar för flera månader sedan till exakt samma modell som jag har.

Nu har min telefon börjat krångla i och med att jag inte har rätt version i telefonen. Jag kan ringa till min mobil och den ligger precis bredvid mig påslagen men det är röstbrevlådan som hoppar i gång. Har missat både ett och annat viktigt samtal pga det.

Likaså kan jag inte ta mot MMS. När telefonen var ny hade jag samma fenomen innan jag fick in rätt version i telefonen.

Har prövat alla sätt söka manuellt och via kie.

Måste jag byta telefon och bolag för att det ska fungera?

... och nu börjar jag bli riktigt less. Samsung har släppt 4.1.2 för länge sedan men Telia verkar inte vilja släppa den.

...

Nu har min telefon börjat krångla i och med att jag inte har rätt version i telefonen.

Du har alltså en Telia-version av firmware i mobilen? Och är det så räcker det ju inte med att Samsung släppt en allmän version, då ska de ju också vara klara med och ha levererat Telia-versionen till Telia. Eller har jag missat något?

Så har jag svårt att tro att telefonen börjar krångla bara för att det finns en senare firmware tillgänglig. Vad skulle förändras i mobilen p g a detta?

Jag har en Galaxy S2 LTE som inte får någon uppdatering, har i dag 4.0.4 :( och nu börjar jag bli riktigt less. Samsung har släppt 4.1.2 för länge sedan men Telia verkar inte vilja släppa den.

Telia menar att det är inte de som är problemet men andra konkurrerande företag har fått sina uppdateringar för flera månader sedan till exakt samma modell som jag har.

Nu har min telefon börjat krångla i och med att jag inte har rätt version i telefonen. Jag kan ringa till min mobil och den ligger precis bredvid mig påslagen men det är röstbrevlådan som hoppar i gång. Har missat både ett och annat viktigt samtal pga det.

Likaså kan jag inte ta mot MMS. När telefonen var ny hade jag samma fenomen innan jag fick in rätt version i telefonen.

Har prövat alla sätt söka manuellt och via kie.

Måste jag byta telefon och bolag för att det ska fungera?

Samsung är i vissa avseenden ett s k i t - företag, så visst kan det vara idé att testa något annat.

A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu