MichaelW

iPhone 4s tappar funktioner efter nedladdning av iOS7!

6 inlägg i detta ämne

Hej,

min 4S efter nedladdning av det senaste iOS7, kan inte koppla upp WiFi, bluetooth och iCloud - säkerhetskopiering. Hörde från både Apple- och Telia- folk att jag är inte ensam med detta problem.

Apple säger att det är ett fel på kretskortet och rekommenderar att reklamera hos återförsäljare.

Min 4S är över 12 månader gammal, så personalen i Teliabutiken varnar att jag kommer att behöva stå för hela kostnaden och att min försäkring tecknad hos Telia gäller inte vid sådana fel.

Man blir frustrerad när man gör allt som det ska och sedan ingen vill känna vid problemet.

Är det någon som har tips hur man hanterar detta?

Vi har uppgraderat hundratals 4S på jobbet, utan problem. Har du provat en reset genom att hålla in strömbrytare och hemknapp tills luren startar om?

Hej Mats,

Jag använde mig av alla knäpp jag kom åt. inkl. nollställning av nätverksinställningar enl. råd från Apple. Tyvärr! Igår gick jag till Apple store och fick besked om kretskortet. Tydligen något form av fel som skulle komma fram för eller senare. Nu råkade jag få det samtidigt med nya ios-en. Inte kul alls!

Hej,

min 4S efter nedladdning av det senaste iOS7, kan inte koppla upp WiFi, bluetooth och iCloud - säkerhetskopiering. Hörde från både Apple- och Telia- folk att jag är inte ensam med detta problem.

Apple säger att det är ett fel på kretskortet och rekommenderar att reklamera hos återförsäljare.

Min 4S är över 12 månader gammal, så personalen i Teliabutiken varnar att jag kommer att behöva stå för hela kostnaden och att min försäkring tecknad hos Telia gäller inte vid sådana fel.

Man blir frustrerad när man gör allt som det ska och sedan ingen vill känna vid problemet.

Är det någon som har tips hur man hanterar detta?

Detta är en skandal av Apple!! Min dotter är också drabbad av detta

Tusentals användare sitter med värdelösa Iphone 4s pga en dålig lödning av wifi chip på kretskortet som blev utslaget med senaste uppdateringen.

I Sverige kan vi hävda reklamation pga fabriksfel även om garantin utgått.

Apple försöker i det längsta komma undan men dom kommer få betala dyrt för detta var så säker

Hej Mats,

Jag använde mig av alla knäpp jag kom åt. inkl. nollställning av nätverksinställningar enl. råd från Apple. Tyvärr! Igår gick jag till Apple store och fick besked om kretskortet. Tydligen något form av fel som skulle komma fram för eller senare. Nu råkade jag få det samtidigt med nya ios-en. Inte kul alls!

Reklamera telefonen !Detta är ett uppenbart Fabriksfel och 3 år gäller i Sverige

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu