Joakimus

TG799vac (Xtream)

11 inlägg i detta ämne

Fick ett erbjudande att köpa en TG799vac Xtream (Wifi router Plus) för 499 kr om jag testade ett snabbare bredband i tre månader.

Jag har tidigare alltid bryggat Telias router och använt den som modem och kört med en Asus "värstingrouter".

Men jag är grymt imponerad av den nya TG799vac Xtream! Jag har nu bra täckning i hela huset även på ställen där jag inte hade täckning alls med min Asus. Plus högre hastigheter överallt. Jag har ett Nintendo Wii och en PS3:a på en annan våning och de har tidigare haft långsam och instabil uppkoppling, de fungerar perfekt nu.

Så nu kan jag plocka bort en repeater på den andra våningen och dessutom sändaren för den trådlösa TV:n eftersom den äntligen är inbyggd i routern.

Det som är lite tråkigt att är väl gränssnittet och inställningarna som känns ganska begränsade när man är van med att köra en Asus med custom firmware. Det är dock positivt att man nu med "föräldrakontrollen" kan styra vilka tider och dagar som varje enhet ska ha tillgång till internet och inte bara vilka hemsidor som ska vara spärrade.

Så jag får väl försöka leva med att jag inte kan leka lika mycket med inställningarna och istället fått en router som "bara fungerar" riktigt bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu