Sarre

Ingen service/ingen operatör i Japan

7 inlägg i detta ämne

Befinner mig i Tokyo och min mobil,IPhone 4S, får inte fatt i ngn operatör.

Mobilen söker men får "ingen service".

Jag har fast mobilabonnemang.

Har provat att söka operatör (ej Auto) då hittas JP DOCOMO men mobilen ansluter inte ändå.

Är telefonen ställd att tillåta 3G? Det finns ingen gsm alls i Japan.

SoftBank Mobile och NTT Docomo har båda såväl 3G som LTE på band som borde fungera med iPhone, men eftersom du har en 4S gissar jag att det enbart är 3G på 2100-bandet som är aktuellt i Japan för dig.

A

Befinner mig i Tokyo och min mobil,IPhone 4S, får inte fatt i ngn operatör.

Mobilen söker men får "ingen service".

Jag har fast mobilabonnemang.

Har provat att söka operatör (ej Auto) då hittas JP DOCOMO men mobilen ansluter inte ändå.

Hej! Japan använder en 3G-standard som är något skild från vår 3G-standard. Det innebär att de mobiltelefoner vi använder i Sverige inte fungerar i Japan. Du kan däremot hyra eller köpa en telefon på plats och flytta ditt eget simkort till den telefonen så kommer det att fungera.

Hej! Japan använder en 3G-standard som är något skild från vår 3G-standard. Det innebär att de mobiltelefoner vi använder i Sverige inte fungerar i Japan. Du kan däremot hyra eller köpa en telefon på plats och flytta ditt eget simkort till den telefonen så kommer det att fungera.

Aha?

Åtminstone Softbank uppger att ett Telia-abonnemang ska fungera med deras WCDMA2100.

Om du har upplysningar om vad det är mer precist som inte ska fungera så får du gärna återkomma.

A

När några chefer hos oss skulle till Japan för några år sen var jag tvungen att skaffa några telefoner som vi visste fungerade med frekvenserna där. I det fallet var det nån Nokia modell som fungerade, men det var nog 6-7 år sen nu... Men läser man på innan så finns det säkert lurar som fungerar.

Hej, var kan jag läsa på vilka lurar som funkar? Åker på söndag till Japan och behöver ha en fungerande telefon. Har Iphone 5 och Samsung 4S. Tacksam för all hjälp.

Hej, var kan jag läsa på vilka lurar som funkar? Åker på söndag till Japan och behöver ha en fungerande telefon. Har Iphone 5 och Samsung 4S. Tacksam för all hjälp.

Hej

1) Google är din näst bäste vän: http://www.japan-guide.com/e/e2223.html

http://www.worldtimezone.com/gsm.html

2) Läs bruksanvisningen för dina telefoner.

3) Testa när du kommer fram

4) Köp en telefon eller två på plats.

P-O

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu