Göran på Öland

Går inte skicka mail: Serverfel 550 RCPT ???

39 inlägg i detta ämne

Hej! Är inte så van att använda detta forum så jag skrev bara ett rätt upp och ner.

Jag har aldrig haft några problem med Outlook tidigare men nu är det stopp. Tyckte att det var kul att kolla med så´na som vet, vilket man tydligen kan göra här.

Så här ser meddelandena ut när man försöker skicka mail:

Serverfel: 550 RCPT TO:<Bo.sundegard@gmail.com> Relaying not allowed - please use SMTP AUTH

Vänliga hälsningar från Göran på Öland

Så här ser meddelandena ut när man försöker skicka mail:

Serverfel: 550 RCPT TO:<Bo.sundegard@gmail.com> Relaying not allowed - please use SMTP AUTH

Du behöver ställa in din dator att använda autentisering för utgående e-post.

Du ska fylla i samma användarnamn och lösenord som för att hämta e-post från Telia:

Server: mailout.telia.com

Port: 465

Kryptering: SSL

A

Du behöver ställa in din dator att använda autentisering för utgående e-post.

Du ska fylla i samma användarnamn och lösenord som för att hämta e-post från Telia:

Server: mailout.telia.com

Port: 465

Kryptering: SSL

A

Var ska jag skriva in mitt svar? Kan ju inte detta! Jag har gjort som du säjer med utg port 465 och SSL men testmailet jag får meddelar fortfarande 550RCTP... / Göran

Tyvärr blev det ingen succé trots att jag följde länken slavskt. Tidigare kom meddelandet efter kontrollen blixtsnabbt med 550 RCPT... men nu alternerade svaren med att tidsgränsen överskridits. Jag ger upp och tar en lördagsdrink istället. Ringer Telias DYRA support på måndag så får vi se om dom kan lösa problemet.

Trevlig helg! Hälsningar från Göran på Öland

Jag har gjort som du säjer med utg port 465 och SSL men testmailet jag får meddelar fortfarande 550RCTP...

Jag undrar, har du bytt operatör för uppkopplingen till internet? Du kommenterar port och SSL och skriver i senare inlägg att guiden följts. Men skickar man via server hos Telia men är uppkopplad hos någon annan får man meddelandet om "Relaying not allowed" om man inte angivit autentisering.

Jag undrar, har du bytt operatör för uppkopplingen till internet? Du kommenterar port och SSL och skriver i senare inlägg att guiden följts. Men skickar man via server hos Telia men är uppkopplad hos någon annan får man meddelandet om "Relaying not allowed" om man inte angivit autentisering.

Har Telia till allt sedan dom fixat en egen mobilmast vid Ekerum på Öland där vi bor. Perfekt mottagning plus att vi är anslutna till I-net via ett fibernät som Telia sköter. (80 Mbit ner och 20 upp. Mailen via iPhonen funkar helt OK men jag hatar att sitta och fumla med den så jag mailar helst med min dator - har funkat perfekt fram till förra veckan men nu blir det "550RCPT... så fort jag försöker skicka ett mail eller går igenom anslutningarna.

Tack för ditt intresse! VH Göran

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu