svallsund

Störningar i Telias email 24-25

2 inlägg i detta ämne

Om man läst den information som fanns på telia.se och Telia's övriga kanaler,

så borde man nog tänka till innan man ifrågasätter vad som händer med en en tjänst som Telia skickar med som "en värde service" till din accesstjänst.

 

De påhopp mot Telia som skett borde man tänkt igenom.

 

En uppgradering kan gå fel, hur mycket man än har testat. Och om det blir några problem så har man från Telia's varit bra på att informera.

 

Att man ifrågasätter kompetensen på de tekniker som jobbar med email, är inte rättvist. Jag vet att de gör allt för att det skall fungera.

Visst måste man förstå att det kan gå fel ibland och säkert gör teknikerna vad de kan. Däremot anser jag att informationen från Telia i detta fall varit och är mycket dålig. I söndags fick jag beskedet från Telias telefonsupport (till vilken det var mycket lång kö) att felet låg i min e-postklient och inte var Telias ansvar. Senare har det likväl kommit besked att Telia har fortsatta problem med e-post. Saknar besked om det är något som jag själv måste göra eller om det är något som kommer att fungera om och när Telia fått rätsida på sina problem. Att ringa telefonsupporten känns inte så meningsfullt om man skall köa en timme för att sedan få beskedet "inte Telias ansvar".

Nog kunde väl informationen på hemsidan varit lite mer utförlig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran community.


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu