Ledartavla


Populärt innehåll

Showing content with the highest reputation since 2017-06-28 i alla områden

  1. 5 points
    Christer S

    Kan ej låsa upp SIM kort

    Telia har skapat det här forumet så att användare kan hjälpa varandra med diverse frågor, lösa problem och ge och få diverse tips och råd. Det används till viss del på det sättet men många förstår inte det och vänder sig till Telia i forumet. Ibland med ett direkt tilltal, men annars är många frågor sådana att de rimligtvis inte är tänkta för oss andra användare. Är något "monotont" i forumet så är det alla inlägg där man uppenbart, eller i alla fall sannolikt, förväntar sig svar från Telia. Det Mats gör, när nästan inga andra gör det, är att upplysa om att forumet inte är någon kontaktväg till Telia så att frågeställarna ska slippa vänta förgäves på svar. (Att tänka tanken att det skulle ha med "samlande av inlägg" att göra skulle min hjärna inte ens göra även om det skulle ta sluta på andra tankar i huvudet.) Du har ställt endast någon enstaka konkret fråga, och ser inte ut att vara någon "problemlösare" eller "idéspruta". Så jag undrar - vad gör du egentligen här i forumet?
  2. 5 points
    Kermit The Frog

    Missnöjd

    En otroligt otrevlig upplevelse. Det finns verkligen rötägg som inte hör hemma på en proffesionellt företag. Lösningar: Om du köpt telefonen i butik finns det en chans att det står på ditt originalkvitto att telefon ska vara försäkrad. Förklara din situation och om det står på ditt originalkvitto bör en erfaren försäljare i butik göra din aktuella telefon försäkrad. Om du fått telefonen utbytt vid ett tidigare försäkringsärende, serviceärende eller reklamationsärende berätta då det. Telia dokumenterar om du fått en utbytt enhet. Om det samtidigt framgår på ditt originalkvitto att du tagit försäkring bör en erfaren försäljare byta ut fel försäkrad telefon till rätt. Om telefonen är köpt via www.telia.se, ta med dig Mobilt BankID för att kunna logga in på Mitt Telia, alternativt ta med fysisk följesedel. Vad har orsakat felet? Ofta orsakas felet på grund av att du fått din enhet utbytt eller köpt en ny telefon i samband med att säljaren glömt att byta ut din gamla enhet mot din nya enhet från försäkringen. Övrigt: Om försäljaren du får tala med är ny rekommenderar jag att be om att en erfaren säljare stödjer eller gör ärendet. Det är en komplext process för en oerfaren försäljare i butik och av juridiska skäl krävs rätt underlag för att få byta ut avsedd försäkrad telefon för att undvika försäkringsbedrägeri. En erfaren försäljare vet vilket underlag som krävs. Endast personalen kan utföra försäkringsbedrägeriet om din enhet byts ut felaktigt. Du behöver inte oroa dig för att bli personligen berörd av detta. Om ovan ej fungerar finns det ofta inte något mer att göra. Du kan alltid fråga försäljaren om det finns andra lösningar.
  3. 4 points
    Smackis

    Framsidan på forumet uppdaterad

    God morgon kära forumare! Vi har nu lanserat en ny version av framsidan för forumet. Poängen med uppdateringen är att forumet ska bli mera överblickbart, vi vill att man som forumbesökare snabbare och lättare kunna hitta till innehåll som är relevant. Uppdateringen har även som syfte att förbättra användbarheten på mobila enheter. Vi ser väldigt gärna att ni kommer med feedback! Vad för innehåll vill ni se på framsidan? Går det lätt att navigera till platser i forumet som ni vill besöka? Ser något konstigt ut? Vi planerar att löpande lansera nya uppdateringar och i denna processen är eran feedback mycket värdefull.
  4. 2 points
    Mats A

    VPN

    Fet som i program man installerar lokalt, ingen plugin till webbläsare. Men hårdvara är det ju också, i form av jobbets brandväggar och dom styr ju vilken VPN klient som behöver installeras.
  5. 2 points
    LÖSNINGEN (som jag faktiskt efter visst ytterligare letande kunde hitta själv) är: 1. Skapa/lägg upp ett Nytt meddelande. 2. På emailet, under Till och Ämne, finns en box för Alternativ. Markera den, och välj önskad signatur i området för Signatur! Sen kan emailet skrivas och skickas, och man "ser" i mailet den signatur man valt att ha med. Mycket bra Telia; på det här viset kan man välja dels vilken signatur (t.ex. en svensk eller internationell beträffande bl.a. telefonnummer och att ange vilket land i ett adressfält) och så kan man i samma email också ställa av sin signatur. Mycket bra tänkt och upplagt för oss kunder, Telia!! Tack för en fin funktionalitet här, med Signatur i skickad E-post! Med vänlig hälsning, Stella
  6. 2 points
    Asawid

    Ingen internetåtkomst

    Det kan nog ingen här i forumet svara på. Men starta inte 4 trådar om samma sak!
  7. 2 points
    adeshokan

    Byta namn och lösenord, Telia wifi router

    Hittade denna guiden för att byta namn på nätverket: https://www.telia.se/privat/support/info/dop-om-ditt-tradlosa-natverk?p=wifi-router
  8. 2 points
    Mats A

    VPN

    Du är lite otydlig. Vpn är en krypterad förbindelse du kopplar upp dig med mot någon tjänst. Vilken menar du? Jag använder ofta en vpn-klient på mina datorer (PC och Mac) för att koppla upp mig mot mitt jobb utifrån/hemifrån. Inga problem alls. Den tjänst du vill ansluta till får berätta för dig om du kan ansluta med en webbklient eller måste installera en fet klient lokalt på din dator. Själv kör jag F5 Big-IP mot jobbet. Det är en "fet" klient. Deras plugins för webbläsare krånglade med varje ny uppdatering som kom.
  9. 1 point
    Smackis

    Uppdatering av forumet

    Okej, så för att sammanfatta era önskemål: 1. Ett aktivitetsflöde som är anpassningsbart efter vad man själv vill se och där man kan se aktivitet långt bak i tiden. 2. Inloggningssessionen kvarstår från tidigare inloggning för att slippa att logga in varje gång man besöker forumet. Har jag uppfattat det rätt? Jag kan säga att nr 2 inte kommer hända i den närmsta framtiden iallafall men jag förstår verkligen varför man vill ha det. Tack för eran feedback, det är mycket värdefullt!
  10. 1 point
    Christer S

    Uppdatering av forumet

    Kontot är på nåt vis gemensamt. Men loggar jag in direkt till "Mitt Telia" så uppdateras inte information om senaste besök på forumet. Såvida inte någon forumsida också besöks under den inloggade tiden. Loggar jag in från någon forumsida (via "Mitt Telia") så uppdateras tiden för senaste besök. Så är det nu och så var det också tidigare, jag ser i alla fall ingen skillnad på detta. Men sidan för "All aktivitet" auto-uppdateras, så är den öppnad innan man loggar in till "Mitt Telia" så kan informationen om senaste besök på forumet uppdateras, om det kommer en uppdatering av forumsidan under tiden man är inloggad på "Mitt Telia". Det här är inget problem, bara något jag konstaterade efter det att forumet uppdaterades. Så undrar jag om någon förändring hos Telia kan vara orsaken till att automatisk inloggning inte fungerar. Tror inte att det handlar om att sessionen är tidsbegränsad, så är det väl på många webbplatser (och bör vara). Jag uppfattar det som så att webbläsarna kan spara inloggningsuppgifter för automatisk inloggning vid kommande besök. Webbplatserna håller rimligtvis inte reda på vem som är "inloggad" eller inte. Men det här med sessioner och inloggningar är jag inte helt hemma på, så någon får gärna komplettera eller rätta informationen. För min del kollar jag ibland om det finns något att kommentera eller svara på, eller bara "gilla". Finns det det så loggar jag in, annars inte, inga problem för min del. Men smaken är ju som baken ...
  11. 1 point
    Jag har beställt och fått ett fast bredband till min nya adress i Brandbergen men plötsligt skickas nödvändig tilläggsutrustning till min gamla adress i Högdalen. Detta trots att jag uttryckligen meddelat att jag flyttat fr.o.m. 1 juli. När jag försöker hitta ett sätt att kolla och ändra mina adressuppgifter online är det skitsvårt. När det äntligen går att få någonting skrivet på sajten handlar det inte om min adressändring utan om flytt av utrustning - och inte om 1 juli utan 20!!! Dessutom inkluderas automatiskt en önskan om att bli uppringd, vilket jag inte alls är intresserad av. Vill också påpeka att det tog en dryg månad att få bredbandet tillsänt (då nog till Brandbergen) och internetanslutningen fungerar ännu inte utan har fått ersättas med en sticka, som jag fick sitta i telefonen hur länge som helst besöka butiken två gånger och för att få till stånd. Att kommunicera med Telia är det värsta jag varit med om i mitt liv som konsument i Sverige.
  12. 1 point
    Christer S

    Uppdatering av forumet

    Inläggen under det senaste dygnet blir bra som exempel (under "All aktivitet"). Räknar upp dem här under, med det senaste överst. Sony Experia Sony Experia Sony Experia Sony Experia Uppdatering av forumet Anslut "ljudlimpa" till digitalbox eller TV ? Väntan är onödigt lång! Väntan är onödigt lång! Varför raderas e-posten från IPhone och Ipad... Framsidan på forumet uppdaterad Uppdatering av forumet Statusuppdateringar Anslut "ljudlimpa" till digitalbox eller TV ? Väntan är onödigt lång! Väntan är onödigt lång! Väntan är onödigt lång! Väntan är onödigt lång! Statusuppdateringar (osv) Under "Senaste aktivitet" ser det just nu ut som följer. Sony Experia Uppdatering av forumet Anslut "ljudlimpa" till digitalbox eller TV ? Väntan är onödigt lång! Varför raderas e-posten från IPhone och Ipad... Framsidan på forumet uppdaterad Statusuppdateringar Jag tycker inte att det tillför något att lista varje enskilt inlägg i respektive ämne. Tycker dessutom att det är lite störande.
  13. 1 point
    bsj

    Sony Experia

    Hejsan Alfo och välkommen till detta forum som är ett kund till kund forum där vi Teliakunder brukar/försöker ge varandra råd och tips ang Telias tjänster och produkter. Din fråga besvaras nog bäst av Telia så jag föreslår att du använder dig de länken "Kontakta oss" som finns längst ned på sidan lr deras FB-sida, den är nog det bästa och snabbaste sättet för din fråga.
  14. 1 point
    Christer S

    Uppdatering av forumet

    Som sagt, man behöver inte vara inloggad för att kunna lista inläggen i tidsordning. Men jag skulle uppskatta om det gick att välja att se endast det senaste inlägget i varje tråd / för varje ämne. Ser man något intressant så följer man ju sedan konversationen i ämnet enklare genom att öppna tråden. Skulle också vara bra om man kunde välja bort noteringarna om alla nya medlemmar, vilka som börjar följa ett ämne och de som givit positiva anseenden (m m). Menar inte att den informationen är helt ointressant, men vill man snabbt kolla efter intressanta inlägg så är den extra informationen rätt störande. Inklusive det att alla inläggen i trådarna listas. Kontot är väl gemensamt för både forumet och Mitt Telia, så det är inte bara nya deltagare i forumet som räknas upp. För min del så får numreringen av inläggen också återkomma. Blir t ex enklare att referera till äldre inlägg då, om man kommenterar annat än det man citerar (såvida man inte multiciterar). Tycker också att den relativa tidsangivelsen (för det senaste dygnets inlägg) förvillar. Enklare med faktiska tider.
  15. 1 point
    Christer S

    Statusuppdateringar

    Ibland dyker det upp "inlägg" i forumet som inte är vanliga inlägg utan kallas Statusuppdatering. De visas under "All aktivitet" men de verkar inte gå att hitta i Forumöversikten, och listas inte heller i "Senaste aktivitet". Vad är vitsen med dessa uppdateringar, och vad är det uppdatering av? Det måste ju då också finnas något tidigare som uppdaterats, annars ingen uppdatering. Innehållet i dessa uppdateringar ser ut att vara tänkta som vanliga inlägg, frågor om det ena och det andra, men de är inte knutna till några ämnen. Några synonymer till status är tillstånd, ställning, förhållande, situation och nuläge. Så begreppen status och statusuppdatering stämmer inte speciellt bra med de innehåll som finns i dessa "uppdateringar". Kollade vidare och i medlemmarnas profiler hittas dessa statusuppdateringar. Skulle kunna motsvara det som kallats "Om mig", men det verkar det inte vara heller för "Om mig" finns fortfarande kvar. Och googlar man den här domänen så hittas dessa statusuppdatering från fler år bakåt, för den ena och den andra användaren, fast jag hittar då inget innehåll för uppdateringarna. Någon som kan kasta något ljus över detta, vad det ska vara bra för. Och komma med någon förklaring av hur några lyckas skapa dessa statusuppdateringar när det ser ut som de var ute efter att göra vanliga inlägg.
  16. 1 point
    Mats A

    Väntan är onödigt lång!

    Bra, men det hjälper ju ingen annan kund om du inte berättar vad ditt problem var och hur det löstes?
  17. 1 point
    bsj

    Väntan är onödigt lång!

    Det här är ett kund till kund forum, vilket innebär att du inte når Telia den här vägen. Min erfarenhet är att Telia försöker se till att kunden är nöjd samt att tekniker kommer efter tre arbetsdagar och i de flesta fall så fixar de problemet när de väl har kommit. Det är bara en gång som jag har fått tjata i i tre veckor vilket resulterade i att t.o.m supporten ilsknade till på företaget som skulle utföra jobbet, det tog en timme från att supporten meddelade mig att personal var på väg till att fem gubbar sprang omkring och pejlade in en störning.
  18. 1 point
    Det var faktiskt i det här forumet som jag fick tipset! Och nu var den ju inte operatörslåst så när gratisveckan gått ut så satte jag i mitt bredband från Telia, så jag får täckning där jag brukar vara på sommaren... 😄 Säljaren kunde inte förstå hur Tre tänkt att tjäna pengar på den kampanjen.
  19. 1 point
    Thomas Ahlblom

    Publik ip-adress?

    Vad gäller Tele2 så finns det lite info i denna, inte helt dagsfärska, tråd på mobilabredband.se: http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=6350 Det verkar som att Tele2 jävlas med folk kvalitetssäkrar sitt nät på olika sätt beroende på vilken IMEI-adress du har. Om Tele2 tror att du har köpt din utrustning av dem behandlas du bättre. Men om du vill göra något annat än att läsa Aftonbladet och fejsbooka brukar inte operatörernas utrustning vara mycket att hänga i julgranen. Tyvärr är det ett enda stort eländig mörker att få korrekta, fullständiga svar från internetleverantörer beträffande IP-adresser, portar och trafikprioritering.
  20. 1 point
    Saxtorp

    Efter routerbyte kan jag inte skriva ut.

    Hej! Jag fick ta lite hjälp att göra det. Vi nollställde skrivaren på skrivarpanelen. Tryckte på WPS (tror jag) på routern. Stängde av skrivaren och satte på den igen. Även routern. Och se plötsligt fick skrivare och router kontakt. Vi provade att skriva ut och det fungerade. Tack för din hjälp!
  21. 1 point
    Tornevall

    Telejack?

    Det brukade förr krävas ett telefonnummer (tror även att det gick att söka adress och lägenhetsnummer) till den bostad man beställde ADSL till, för att det skulle gå att avgöra huruvida inkoppling var möjligt. Idag vet jag faktiskt inte vilka möjligheterna är, men det borde rimligtvis finnas status hos operatören kring om adressen går att koppla in på åtminstone, då det handlar om indragna fysiska ledningar. Men vill du vara helt säker skall du nog ställa frågan till Telia också
  22. 1 point
    Anaesthisia

    Framsidan på forumet uppdaterad

    "Telia Customer Community", "Självhjälp för kunder" eller "Kunder hjälper varandra"? A
  23. 1 point
    gravjan

    SMS/MMS

    Jag har en iPhone 4. Varför får mottagarna av mina sms/mms upp ett nr som inte är mitt telefonnummer utan avsändare +99984 och när de ska öppna får de "Meddelandet kan ej visas"?
  24. 1 point
    Asawid

    Mobilt Bredband HUAWEI E3531 fungerar inte på MAC

    Hoppas du kan lösa det med Telia. Om/när du gjort det kan jag rekomendera en annan, mycket mer användbar typ av modem till mobilt bredband. Den typ du ser i denna länk. Just detta är ett bra erbjudande från Kjell & Company och även om det sitter ett kort från Tre i det så är det inte operatörslåst. Jag har en själv och har använt det mycket under några resor. Förutom att man kan ansluta allt som kan anslutas till WiFi så har man också möjlighet att lägga modemet nånstans där det får bättre signal än där man sitter (bra för mig när jag sitter och kurar i ett hörn i plåtlådan husvagnen...): https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobilt-bredband/routrar/tp-link-m7300-4g-router-med-3-startpaket-p97300
  25. 1 point
    Christer S

    Chockhöjning av priset på bredband

    Vad, i alla fall jag har inte sagt det (att det går snabbare). Var har du fått det från? Är det några som blir trötta så är det väl vi som ständigt blir anklagade för både det ena och det andra här i forumet.
  26. 1 point
    magister_forum

    Framsidan på forumet uppdaterad

    Man kanske kan döpa om forumet till Telia Community eller liknande? Tyvärr tror jag inte att långa texter kommer läsas, hur röda dom än skulle göras, men det skadar kanske heller inte
  27. 1 point
    Christer S

    Framsidan på forumet uppdaterad

    Det, eller i alla fall liknande förslag, har framförts tidigare. Jag undrar om det blir något tydligare. Kundforum är väl vad många ser det som, ett forum för kontakt mellan Telia och dess kunder. Kundforum behöver inte nödvändigtvis syfta på forum för kontakt mellan kunderna.
  28. 1 point
    Christer S

    Framsidan på forumet uppdaterad

    Jag ser minst två skäl till att forumets syfte behöver bli tydligt. Dels kan frågeställare som vänder sig till Telia bli både undrande och irriterade över uteblivna svar. Och för att forumet ska fungera bra så behövs det användare som flitigt eller bara ibland besvarar frågor. Som det har fungerat en längre tid så har fler och fler ledsnat på forumet och helt eller delvis slutat att delta.
  29. 1 point
    bsj

    Framsidan på forumet uppdaterad

    Det skulle kunna var ngt så enkelt som att lägga till Kundforum i namnet så har ni förtydligat det hela. Sen borde texten, gärna med röd fetstil, Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss, som försvann på ngt sätt finnas med på varje sida.och lägg gärna till Twitter och Facebook. Övertydlighet behövs tydligen, med tanke på den selektiva läskunnigheten/läsförståelsen som tydligen har drabbat det svenska folket
  30. 1 point
    Smackis

    Framsidan på forumet uppdaterad

    Där har du helt rätt. Det ska vi ändra på. Tack för din feedback!
  31. 1 point
    SofiaFF

    Problem med start av fiber, NetAdmin spärr

    Har fått hem trådlös router och kopplat ihop den med fiberanslutningen. Loggar in med de koder som getts och får full anslutning. Dock går det ej att använda internet då det kommer upp en sida som heter NetAdmin och begär användarnamn och lösenord. Har provat med allt jag har fått men kommer inte vidare. Kan det vara så att det är Telia själva som inte kickat igång fibret? Skulle vara igång redan för fyra dagar sedan enligt kvinnan jag pratade med sist. Tror att användarnamnet och lösenordet på NetAdmin ska fixas av Telia, men det är inget som står om det i alla deras instruktioner. Behöver hjälp!!!!! Är less på att behöva ringa till dem hela dagarna..
  32. 1 point
    Mats A

    Framsidan på forumet uppdaterad

    Dessutom ligger det en länk under Kontakta oss längst ner på telia.se till forumet.... borde väl flyttas till support, åtminstone?
  33. 1 point
    bsj

    Framsidan på forumet uppdaterad

    Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat att ni borde byta namn på forumet. Det händer alltför ofta att det skrivs inlägg som antingen riktar sig direkt till Telia lr också är av sådan art att den inte är möjlig för oss andra användare att svara på. Det borde med andra ord redan av namnet framgå att forumet inte är ngn kontaktväg till er, att ni sedan har tagit bort texten som förklarade forumets syfte (fanns på varje forumsida) gör inte saken bättre, jag vet att den finns på forumets startsida men det är uppenbarligen inte tillräckligt. Visserligen verkade den inte läsas av så många lr också fanns/finns det ett selektivt läsande hos väldigt många P.S. Det kanske skulle komma upp en liten ruta med texten "Är det så att du vill ha svar från Telia så använd Support eller Kontakta Oss. Ja Nej" när man klickar på "Skicka ämne", lite övertydligt kanske men det kanske får folk att fatta.
  34. 1 point
    Kebarvid

    Framsidan på forumet uppdaterad

    Bra jobbat!
  35. 1 point
    Kermit The Frog

    Laga trasig skärm.

    Du kan lämna in en Marshall mobiltelefon på samtliga av Telias butiker. Enheten skicka sedan till en certifierad verkstad. En certifierad verkstad innebär att den är godkänd av Marshall själv, originaldelar används och du har 3 mån repapartionsgaranti. Du får efter att enheten är inskickad ett kostnadsförslag vad det kostar att laga telefonen. Observera att fråga säljaren eller ringa till verkstaden och fråga om just din mobil stödjer "ENDAST skärmbyte". Annars kommer verkstaden ta med alla defekter i kostnadsförslaget. Lättast gör du om du laddar ner appen "Telia Min Mobil". Där kan se du se närmsta inlämningsplats om du vill posta mobilen direkt, butik eller verkstad (om du vill lämna den direkt). Via appen Telia Min Mobil kan du även enkelt följa ärendet utan att hålla koll på alla SMS-utskick som Telia skickar. Alternativt tar du Mashmouds Knåp & Trix på närmaste sidogata. Dock garanteras ej originaldelar, reparationsgarante, snokande i mobilen eller i huvudtaget en fungerande mobil.
  36. 1 point
    Fungerade inte tipset från GRC, eller missade du det? Vidarebefordra till en IP-adress som ingen enhet i ditt lokala nätverk använder. Välj heller ingen adress i DHCP-scoopet, så att adressen du vidarebefordar till inte riskerar att bli använd någon gång senare. Se stycket som börjar "The good news is . . . it is possible". https://www.grc.com/port_113.htm
  37. 1 point
    Kermit The Frog

    Tv via Telia Fiber

    Ett förklarade exempel på detta är: Telia la tidigare in samtliga HD-kanaler i sina kanalpaket avsedda för "vanliga" Svensson. Det innebar en merkostnad på 50 kr/mån. Lägger du till TV3 HD ökar kanske kostnaden med 2 kr/mån. Det kan resultera i att kunder tycker Telia är oseriöst som ökar kostnaden med småsummor för att lura sina kunder. En kund kan enkelt ta reda på att Telia har 1,5M TV kunder och det blir mycket pengar på 2 kr för bara en TV kanal. Den enskilda kunden kommer troligtvis tänka så och bli missnöjd. Telia kan lösa detta genom att ta in fler HD-kanaler tillsammans med TV3 HD och öka priset med vi säger 20 kr/mån. Det känns rimligare för kunden att betala 20 kr/mån extra för 10 nya HD-kanaler. Dock finns inte denna efterfrågan idag av den målgrupp som Telias "vanliga" kanalpaket avser. Det finns flera skäl varför TV3 HD inte ingår. Dessa skäl måste vid varje avtalshandling tas hänsyn till och övervägas noga för den mest effektiva lösningen som ger maximal kundnöjdhet gentemot maximal vinstmarginal m.m.
  38. 1 point
    Kermit The Frog

    Tv via Telia Fiber

    Förtydligande. TV3 sänds och ägs av Viasat som ägs av MTG (Modern Times Group) ägs av investmentbolaget Kinnevik AB. Viasat vill troligtvis premiera sina egna kanaler som de tar bra betalt av. Av den anledning önskar Viasat sälja avtal till Telia där efterfrågade exklusiva HD kanaler (TV3 HD) ingår i Viasats kanalpaket som har högst prissättning. Det vill säga maximera vinstmarginalen. Viasat prioriterar troligtvis vinst högre än vissa andra bolag på grund av att de i slutändan tjänar ett investmentbolag. Investmentbolag älskar vinst mer än de älskar något annat.
  39. 1 point
    Kermit The Frog

    Tv via Telia Fiber

    Det beror troligtvis på att Telia inte har har ett avtal med MTG/Viasat med rättigheter att sända TV3 HD tillsammans med det kanalpaket du syftar på. Däremot som ovan länkat inlägg har Telia ett avtal med MTG/Viasat med rättigheter att sända TV3 HD med Telias Viasatkanalpaket. Syftet och motiven bakom dessa avtal är oklara och under avtalssekretess. Men ofta byggs avtal på den mest effektiva lösningen utifrån efterfrågan, kundnöjdhet, utbud, kostnad, vinst och utvecklingsmöjligheter. Angående textad TV vet jag inte om det är Telia som lägger till textrad eller om det är kanalföretaget. Föreslår att du kontaktar Telia om detta så Telia får reda på att det finns kunder som inte tycker om detta. Då kan informationen antingen skickas vidare till rätt avdelning eller skickas till kanalföretaget. Rekommenderar att kontakta och föreslå ändringen till Telia via chatt på www.telia.se, Facebook/Twitter. Alternativt via telensupport. Du kan be Telia ringa upp dig och se aktuell kötid med appen "Telia Min Mobil".
  40. 1 point
    Mats A

    Kan ej låsa upp SIM kort

    Tack snälla! 😄
  41. 1 point
    magister_forum

    Kan ej låsa upp SIM kort

    Stå på dig Mats!
  42. 1 point
    Mats A

    fiber dålig hastighet //avslutas men ej löst

    Håller med dig helt, har fiber 100/100 och mäter nästan det trådat. Mina TV- boxar kör jag trådat genom huset (cat 6 utp), liksom min huvuddator och skrivare. Bara iPhones, iPads och några Mac som delar på wifi men det är ju inga hastighetskritiska prylar!
  43. 1 point
    Tornevall

    fiber dålig hastighet //avslutas men ej löst

    Jag har personligen aldrig förstått mig på de som föredrar trådlöst, just för att det aldrig blir lika bra som med kablat. Just nu mäter jag över 250Mbit på en 250Mbit-länk samtidigt som jag ligger en bit under 100 när jag kör wifi, för de enheter som inte supporterar kabel. Kör aldrig wifi, kan vara ett mycket gott råd att alltid följa
  44. 1 point
    Kermit The Frog

    fiber dålig hastighet //avslutas men ej löst

    För att kunna göra en korrekt bedömning krävs det att du mäter med sladd. Föreslår att du tar internetsladden från fiberuttaget och kopplar den direkt in i en dator och mäter.
  45. 1 point
    magister_forum

    Uppdatering av forumet

    Gillar uppdateringen! Kul att det händer saker!
  46. 1 point
    bsj

    Byta namn och lösenord, Telia wifi router

    Kan det vara ngn inställning i W10 (om du har det) som spökar. Hur ser det ut om du går in i Inställningar/Nätverk och Internet.
  47. 1 point
    Max Wik2

    Nya Personnrummer

    Jag har raderat ett inlägg i denna tråden som kunde uppfattas som stötande. Hälsningar Max Wik Telia
  48. 1 point
    Christopher1337

    Byta router

    Hej. Vi har bredband 100/10 fiber men skulle vilja byta ut Telias standard router då den saknar dualband 5ghz. Är det bara att koppla ur befintlig router jag sen koppla in den nya Asus routern? Har iptv om det har någon betydelse
  49. 1 point
    thomasepet

    webmail

    varför kommer rutan sessionen upphört (timeout) upp när jag ska logga in.
  50. 1 point
    percnilsson

    TimeCapsule till Telia smart, igen..

    Nej, det var inte intentionen. Jag kopplade först bara min TC men fick ingen koppling och då kopplade jag en bärbar direkt på telia routern för att verifiera om det var mina egna kopplingar som var fel. Efter ett litet tag fick jag anslutning till PCn och då låste jag Ip adressen till PCn. Det jag inte visste var att det tar ca 20 min för att få en ny IP och jag var som sagt för snabb att gå på med PCn när jag skulle kolla. Om jag bara hade låtit TCn ligga kvar och vänta i 20 min så hade det funkat första gången. När jag gjorde om allt och lät TCn stå och vänta så gick allt igång som tänkt. Nu har jag bara TCn kopplad mot min bryggade Thomson och TCn delar ut DHCP år alla övriga anslutningar. Spred bara historien för info till ev övriga behövande att man behöver ge sin egen router lite tid(20 min) för att haka på en ny IP fördelning.