Medlemmar med flest likes


Populärt innehåll

Showing content with the highest reputation since 2019-01-07 i alla områden

  1. 4 Likes
    Mien12

    Cv12:73006

    Play fungerar för ingen just nu inte för mig heller som befinner mig i Sverige, såg ett inlägg på FB där Telia har allmänt problem med Telia Play sedan kl 16 och åtgärd är beräknat till kl 20:00... 30 min kvar:)
  2. 3 Likes
    bsj

    Extremt dålig service

    Hej Dan! Jag har läst vad du skrivit och beklagar att du inte har fått ngn hjälp lr förståelse från Telia. Det är tyvärr inget som vi andra Teliakunder i detta kund till kundforum kan hjälpa dig med vilket klart framgår av texten på Startsidan. Vill du att ditt meddelande ska nå Telia så får du söka andra vägar, förslagsvis deras FB-sida lr hitta en mailadress. Som avslutning önskar jag dig en Glad Påsk.
  3. 3 Likes
    Joacim Engman Roos

    När kommer E-Sim?

    När tar Telia beslut om eSim? Jag vill själv använda endast en smartwatch med blåtandsheadset i flera lägen. Exempelvis med Spotify vid träning.
  4. 3 Likes
    Mats A

    Porrfilter

    Har nog sagt detta i andra trådar för många år sen, men vi pratade öppet med våra barn när dom var små. Internets möjligheter, faror, mörka hörn och liknande. Behövde aldrig några påtvingade spärrar. Nu är dom 25+ och väldigt observanta på informationsflödet omkring oss varje dag...
  5. 3 Likes
    mrknowitall

    När kommer E-Sim?

    Tjenare, vår hemsida består mest av bilder på familjen och lite om oss. Sen en byggarbetare med en skylt där det står Under construction. Sist jag var inne på passagen 1998 iallafall. Telias hemsida däremot ska man hålla utkik på eftersom det är där de kommer lägga ut infon när det finns nån.
  6. 3 Likes
    Det brukar gå alldeles utmärkt att förlänga bindningstiden och få samma rabatt som vid nytecknannde, men det är bäst att du kollar med Telia. Vilket du inte gör här i detta forum som är ett forum sär användare diskuterarmed varann.
  7. 3 Likes
    Dan Altemyr

    Hjälp oss med Telias nya forum!

    Lite luttrad från andra webbsajter som jag är så har jag nån sorts filter på glasögonen så att jag sällan ser såna där "tyck till" eller "Rate me"-knappar, och jag är kanske lite tveksam till ifall nån verkligen bryr sig om vad jag tycker. Nån av webbhandelssajterna jag besökte för allra första gången för nåt tag sedan inledde sin relation med mej med att slänga upp en jätteblaffa över hela skärmen där de bad mig betygsätta dem, och jag hade då inte mycket mer än hunnit knappa in adressen till deras sida. Lite svårt då. Jag visste ingenting om deras utbud, eller vilken prisnivå de höll eller vilka frakt- och returvillkor som gällde, eller hur svårt eller lätt det var att beställa nåt av dem. De kunde åtminstone väntat tills jag lagt en beställning. Skulle man kanske skriva att det var lite svårt att se vad som stod på deras sida och omöjligt att beställa nåt eftersom det var en stor enkät-popup som skymde? Men visst, en sån feedback-knapp med en dialogruta kan ju fungera, särskilt om man märker att man får nån sorts respons. Den är aningen lite mer tekniskt komplicerad än en tråd i ett forum kan tyckas, men tekniken har ni säkert redan på plats. Ofta kanske inte det mest primära är att sätta ett visst antal stjärnor på en sida utan bara påpeka en liten detalj eller fråga om en viss funktion, och då kanske forum-modellen är bättre. Funktionen är inte helt överlappande, så båda alternativen kan ha sitt berättigande.
  8. 3 Likes
    Asawid

    Hjälp oss med Telias nya forum!

    Jag hänger på och funderar runt "Feedback" -avdelningen. Vad tänker ni (Telia) er själv om hur den avdelningen ska se ut? Vad vill ni se i avdelningen (Feedback är ju en rätt svepande, lite luddig term)? I vilken utsträckning kommer Telia att delta i den? Om det inte finns en tydlig Telia-närvaro där är det ju en ganska meningslös avdelning. Närvaron kan bestå i något så litet som att man visar att man läst det som skrivits och i de fall det är lämpligt för det vidare till lämplig person/avdelning. Samtidigt som jag säger att en feedback-avdelning är meningslös utan deltagande av Telia blir det också lite förvirrande om en avdelningen innehåller Telia-folk, men inte resten. Då behöver avdelningarna hållas isär tydligare. Kanske genom rubrik "Feedback till Telia" (med en kort förklarande text om vad man avser med "feedback") respektive "Fråga anda användare" (se nästa stycke) Jag skulle också gärna se att något annat än "community" används. Det är ganska många äldre personer (eller för all del personer i alla åldrar som inte har för vana att hänga i forum) som har funderingar i detta nuvarande forum och för många av dem är inte "community" något självklart. Skriv hellre "Fråga andra användare" eller något i den stilen.
  9. 3 Likes
    POKFB

    Programmering av Ruwido fjärrkontroll

    Båda problemen är lösta. 1. Kan nu styra TVn on/off från Ruwdon fjärr. Var enkelt - gå in på Inställningar på TV boxen. Gå in på Styra TV och aktivera På 2. Beställde Tvillingabbonemang vis chatten. Gick snabbt att få ett extra set koder. Funkar än så länge
  10. 2 Likes
    JTratt

    Webbmail/Min "låda" är full

    Hej! Jag har TeliaWebb mail som jag har länkat till min dator. Jag raderar och flyttar mail, men av och till får jag meddelandet att min box är full. Då måste jag logga in på Telia Webbmail och där radera det som trodde att jag hade gjort på min dator. Går det inte synkronisera detta så det jag gör på datorn även händer hos Telia Webbmail. jan
  11. 2 Likes
    bsj

    roaming i Schweiz

    Du når inte Telia i detta kundforum. Du får lättast svar från Telia om du använder de kontaktvägar som finns.
  12. 2 Likes
    Örjan Öberg SWE

    Uruselt

    Varför har TELIA den överlägset sämsta supporten på jorden? Jo de bryr sig noll om sina kunder! 100-tals miljoner med fixa sin support är för stort för dem!
  13. 2 Likes
    Asawid

    Uppdatering mobilt bredband

    Om du kallar det att vara "trevlig" så som du skrev mot mig (som INTE anklagat dig för att vara troll) har vi uppenbarligen helt olika uppfattning om innebörden av ordet. Jag är själv inte berörd av den förändring som Telia ska införa så jag ser ingen anledning till att ringa Telia. Att jag svarade och skrev det du citerade var beroende på din ganska tråkiga ton några inlägg tidigare där du mer eller mindre anklagar andra för att komma med falsk information. Framtiden får väl utvisa vem som har rätt, men nog kan det tyckas mycket märkligt om Telia både går ut med brev till företag och på sin egen site med "fake" information. Men men... Med detta är "diskussionen" slut för min del såvida du inte fortsätter att vara otrevlig mot mig. Jag har anmält tråden till moderator för rensning och ber dem också försöka klargöra vad som gäller i sakfrågan.
  14. 2 Likes
    dagro

    Uppdatering mobilt bredband

    Jag är ny här på Telia-forumen så jag vet inte hur stämningen brukar vara... men kan vi inte bara tagga ner och koncentrera oss på att hjälpas åt att förstå vad det är för förändring som skett/kommer ske i router-mjukvarorna?
  15. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Forumet 2.0 är på G!

    Därför att de övriga länkarna under den rubriken är "Driftinformation", "Täckningskartor", "Surfa säkert", "Anmälan och överträdelser" och "Fakturahjälp", vilka alla är direkta Telia-funktioner som i den mån där finns nån form av bemanning eller betjäning bakom utförs av Telia-personal. Men det är klart, många forumdeltagare kan också bistå med diverse hjälp, så det är väl en viss form av support det också (även om en del av den "supporten" består av att upplysa om att det är ett kund-till-kundforum). En omformulering till "Kundforum" kanske skulle räcka.
  16. 2 Likes
    dagro

    Uppdatering mobilt bredband

    Men det finns en Telia-sida som berättar motsvarande (vilket Asawid redan postade ovan): https://www.telia.se/privat/support/uppdatering Frågade du om den?
  17. 2 Likes
    mrknowitall

    Uruselt

    Njae du får absolut hjälpa till med svar på frågor som inte behöver svaras av personer med direkt insyn i Telias system etc. Det är det som är tanken med forumet. Sedan har Telia länge länge lovat att rycka upp hela forumet och ta det in i 2000-talet, men det har vi inte sett röken av ännu. Det dyker upp glada moderatorer och lovar bot och bättring om att det ska göras om men inget har alltså hänt än. Den som lever får se...
  18. 2 Likes
    bsj

    Spärrintyg

    Vi andra forumdeltagare har inte befogenhet att skriva ut ngt i Telias namn, så du får nog vända dig till Telia med din önskan.
  19. 2 Likes
    Christer S

    Dålig peering Telia->Colt

    Du tänker att vi andra kunder bättre kan svara på detta än Telia själva? Tack för informationen om eventuellt operatörsbyte. Själv brukar jag inte berätta för hela världen när jag köper varor av annat märke än tidigare, bilar, möbler, kläder och annat, eller tjänster från nya leverantörer. Men vi har väl olika behov.
  20. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Surfpott max 100 GB -Varför?

    Jag har inget svar på frågan men kan bara bekräfta att det verkar finnas ett tak på 100GB. Jag har ett mobilt bredband med surfpott som jag bara använder sporadiskt och kan konstatera att min tillgängliga surfmängd ligger konstant på strax under 120 GB (20GB/mån + 100GB pott - eventuell förbrukning på max 1GB). Det borde inte finnas någon egentlig teknisk gräns, annat än att deras databas inte kan hantera väldigt stora heltal, men att representera "100GB" ligger långt under vad det största möjliga heltalet man kan hantera är i en normal dator. Jag håller med om att det skulle kunna vara bra att spara allt under året för att sedan kunna bränna av under en kort period, t.ex. under semestern. Men det är nog nåt man får vända sig till Telia om ifall man vill veta mera.
  21. 2 Likes
    Christer S

    Touchpoint Plus

    Mats kommentar handlade inte om någon skillnad mellan privat- och företagskunder. Mats var bara specifik angående det aktuella ämnet och lade till "Företag". Forumet är alltså ingen kontaktväg till Telia. Se hsd's inlägg, vars text t ex hittas här - https://forum.telia.se Så förstår jag inte vad kontaktsvårigheter med Telia har med forumet att göra. Alla dessa trådar och inlägg som vänder sig till Telia gör bara att man mer och mer tappar intresset för forumet.
  22. 2 Likes
    bsj

    Mina Sidor

    Då får vända dig till Telia eftersom det här är ett forum där vi, Telias kunder, försöker hjälpa varandra med tips och råd. Det framgår även av texten på startsidan.
  23. 2 Likes
    Gunferr

    Vad bra att Fox försvinner?

    Kör en annan variant Vad bra att Fox försvinner eller hur, det var väl ingen som tittade på den kanalen. Det är helt riktigt att Telia gör en intern bedömning på bara sina kunder med att bortse de generella tittarsiffror naturligtvis inte kan tala för nånting. Visst bli vi så nöjda att få ännu fler faktakanaler som vi redan har ett överflöd av och det blir väl alla så glada över, man kan ju aldrig få nog av faktakanaler eller hur. Ännu fler kanaler som inte visar tv-serier är precis det som vi kunder vill ha eller hur.
  24. 2 Likes
    Asawid

    Felanmälan

    Bara så du vet så är det inte Telia du kallar för "ni" när du skriver här. Det är andra användare. Telia når du andra vägar, till exempel Facebook.
  25. 2 Likes
    ViPeR2019

    Jag tittar på Fox och TNT

    Telia Obegripligt att man tar bort TNT och ersätter med Paramount Network. Den kanalen är ju ett skämt och dessutom fantastiskt dålig. Går inte att jämföra med TNT på långa vägar. Att inte ersätta med en lika bra eller bättre är ju rätt väg att gå eller har jag fel? Den person som beslutat detta har begått ett tjänstefel enligt min mening och kan inte ha någon bra uppfattning om vad som ör bra tv. Se till att få tillbaka kanalen från On Demand och att den finns i utbudet igen. Vi vet alla redan att TNT lagt ner sina sändningar via tv i Sverige på grund av dålig lönsamhet. Det ör väl upp till Telia att förhandla med kanalen om rättigheter för att se TNT via någon plattform som ni stödjer. Gör om gör RÄTT.
  26. 2 Likes
    Anaesthisia

    Var tog MTV vägen

    Beklagar sorgen. A
  27. 2 Likes
    bsj

    Byte av abonnemang

    Med "Er hemsida" antar jag att du menar Telia, det är bara det att du inte når Telia här utan du får använda de kontaktvägar som finns samt deras FB-sida.
  28. 2 Likes
    mrknowitall

    Inga samtal till mobilnr i Holland

    Svårt för oss vanliga användare här inne att veta vad det kan vara. Detta är som sagt ett forum mellan kunder och eftersom ts själv inte brytt sig om att felsöka vidare själv, eller att bidra med information hur man beskrivit kontakten med supporten undrar man om hur och varför andra kunder skulle orka engagera sig. Minsta möjliga insats borde vara att prova med en kompis telefon, annat simkort från samma område och eller annan operatör och tala om resultatet innan man frågar vidare.
  29. 2 Likes
    Mats A

    Surfa fritt inhela världen

    Du får väl fråga dom? (Det här är ett rent kund till kundforum och Telia finns inte här, som du kunde läsa när du loggade in)
  30. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Ny router. Telia Zappa

    TV-boxen går om jag inte minns fel på kabelanslutet nätverk, så det bör väl inte spela nån större roll ifall man använder 2,4 eller 5-GHz-Wifi, det går ju till samma router. Jag är nog lite mera orolig över att det är nåt kompatibilitetsproblem med den nya routern och Zappa. Men telefonen där man har Zappa installerad måste förstås vara ansluten till nätverket och inte gå över 4G. Har man en chromecast i huset eller en trådlös skrivare med WiFi-direct så finns det en risk att telefonen hakar på det WiFi-nätverket i stället, och det har ingen koppling till Telia-routern. Så det först man bör kolla är att telefonen är ansluten till rätt nätverk.
  31. 2 Likes
    elisek

    Hjälp oss med Telias nya forum!

    Hej kära forumanvändare! Av många skäl har vi på Telia börjat arbeta med att ta fram ett nytt forum. Vi har väldigt fria händer i det här uppdraget, och vill därför vända oss till er - våra experter! Vad vill ni se hända med forumet? Vad vill ni inte se? Är det något ni upplever som jobbigt idag? Finns det något ni tycker är helt ovärderligt bra? Vad ska vi behålla? Vad ska vi ta bort? Några mål vårt team har med ändringen: Att göra det tydligare att forumet inte är en kontaktväg till vår kundtjänst. Att flytta in forumet under Telia.se, istället för ha det på en separat domän. Att se över alla inlägg på forumet och erbjuda en mer tydlig uppdelning i olika topics. Att ta bort överflödig funktionalitet från forumet idag och skala ner det till bara det ni forumanvändare behöver för att hjälpa varandra. Utifrån de här målen, samtal med några av er som hänger här ofta, och lite intern diskussion har vi snabbt slängt ihop en bild på hur vi tänker oss startsidan. Vad tror ni om detta? Allt kan ifrågasättas högt som lågt, och vi vill verkligen höra allt ni har att säga om den här ändringen. Vill ni flytta en knapp längre ner? Vill ni ha något annat på startsidan? Har vi fel kategorier? Har ni idéer om hur vi uppmuntrar till mer diskussion? Tycker ni att Telia ska synas mer/mindre? Vill ni att vi ska lägga in nytt innehåll? Vi har många frågor. Har ni svar? Eller frågor? Vi väntar med spänning. /Elise och forum-teamet
  32. 2 Likes
    Förmodligen för att Telia gärna vill att du ska kontakta dom ”live” och berätta varför du inte tycker om dom längre...🙄
  33. 2 Likes
    Yoghurt

    Striktare spamfiltrering önskas

    Under hösten har skräpposten vält in i min inkorg, så till den grad att jag slutat hämta epost med mobilen eftersom det kommer mer spam än riktiga mejl. Noterade dessutom att få av mejlen klassificeras som [Suspected Spam]. Har därför under en månads tid läst mejl via Webmail och där manuellt markerat och rapporterat skräppost. När det nu gått en månad kan jag göra följande summering: 390st skräpmejl under en månads tid (17 nov - 17 dec) 55st automatiskt klassificerade som [Suspected Spam] 335st tog sig igenom filtret d.v.s. mer än 10st om dagen Telias filter fångade alltså 14% av den skräppost jag fick Även passat på att lägga in egna filter, verkar dock som att filtret enbart fungerar om man läser via webmail? Skulle det gå att införa en striktare sortering av skräppost, kanske en valfri inställning för de som vill slippa det mesta i skräppostväg? Vet inte hur det är idag men jag tolkar det som att dessa manuella filter man gör i webmailen enbart fungerar när man läser epost via webmail? Om så är fallet, skulle det gå att införa att ens manuella filtreringen via webmailen också slår igenom på all hämtning av epost, så att hänsyn tags till ens filterinställningar trots att man hämtar via mobilen? Annars inte så stor mening med att lägga in egna filter, i alla fall om man fortsättningsvis vill kunna hämta mejl via mobilen på ett bra sätt. Har nog haft samma mejladress i 20år och aldrig varit med om maken tidigare.
  34. 2 Likes
    Niklas Ängelid

    När kommer E-Sim?

    Det är som att säga: Jag är i Egypten och här finns det redan pyramider. Varför finns inte det i Sverige?
  35. 2 Likes
    Mats A

    Extra data simkort till ipaden

    Nog säkrast du frågar Telia om det, och inte det här kund till kundforumet
  36. 2 Likes
    Johansson Fredrik

    När kommer E-Sim?

    Du menar att någon ska lyssna på instruktioner? Det är inte så lätt för folk i dagens läge. De vill ju ha svaret serverat på ett silverfat. Det som gör mig mest förvånad är hur ofta folk orkar tjata. Blir arg för att ett bolag inte kommit ut med en anledning. Det är inte direkt så att Telia vill att folk ska vänta bara för att retas. Tar det tid så gör det det... Inte mer än att avvakta..
  37. 2 Likes
    Johansson Fredrik

    Surf/ADSL

    Logga in på Mitt Telia > Klicka på ditt abonnemang > En bit ned under Inställningar ska det stå Surfhistorik. Klicka där.
  38. 2 Likes
    Just TG234 uppdateras inte av Telia, dem uppdateras av technicolour själva så vitt jag vet. Görs det inte automatiskt så kanske en fabriksåterställning sätter igång nedladnning av senaste firmware på TG234.
  39. 2 Likes
    queasy

    Ny TV box, ta bort gamla koder?

    Alt 1, ring till Telia support och be dom ta bort låset på koderna. Alt 2, gå in i den gammla boxen. klicka på meny, inställningar och leta efter "ta bort använderkoder" sedan logga in med dem på din nya box.
  40. 1 Likes
    bsj

    E faktura

    Jag tror att det måste vara samma person som står för abonnemanget och internetbanken, men kolla med Telia lr banken så bör du kunna få ett korrekt svar.
  41. 1 Likes
    hsd

    Ej Synligt kontantkort efter registrering

    Är det registrerat i Dotterns namn så måste nog hon logga in för att se det … tror jag , ring kundtjänst så får Du exakt besked Detta forum är avsett för kund till kund tips å trix , såg att Du postat frågan 2 gånger,
  42. 1 Likes
    bsj

    Bredband

    Du har uppenbarligen missat den här texten som står på startsidan: Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss.
  43. 1 Likes
    bsj

    Inget internet

    Frågan är om folk läser det och om de gör det så är läsförståelsen otroligt dålig.
  44. 1 Likes
    Dan Altemyr

    Porrfilter

    Instämmer helt. Frihet under ansvar.
  45. 1 Likes
    Jukka Lehtinen

    Driftavbrott Enskede

    Hittade till slut chatten. Inte helt logiskt placerad men bra när jag hittat den. De kunde berätta att det var en fläkt i en station som gått sönder med överhettning som följd. Lite lång historia men till slut har de beställt en ny som kommer imorgon. Men då vet jag att messenger funkar nästa gång det händer något. Det kan inte vara detta som pågått sedan i måndags. Hoppas att det löser sig också. Konklusion. Usel info på sidan. Bra, kompetent och trevlig chatt. Kanske samma personer som svarar på messenger.
  46. 1 Likes
    hsd

    Byta nummer

    Ring Telia 90200 så fixar kundtjänsten detta åt Dig
  47. 1 Likes
    Gate33

    Helt kass support !!!!

    Är det fler än jag som tycker att supporten är helt kass? Har ett enkelt problem med att komma in på play som alltid fungerat förut men helt plötsligt inte fungerade längre. Besökte en butik som sa att di inte visste hur det skulle hjälpa mig utan att en person ringer upp mig. Tre dagar senare ringer en tjej upp mig och säger att hon inte vet hur hon skall hjälpa mig utan koppla mitt samtal till en annan på support. Väntade i i 1:30 innan jag la på då hade jag gått från 11 till 8 i kön. Har varit inne på mina sidor och försökt få hjälp men roboten fattar inte, inte heller ett nummer att ringa. Alltså detta är så dåligt av Telia så det är så här man tappar kunder. Fler som har detta problem med Telia?
  48. 1 Likes
    bsj

    Samsung galaxy s9

    Jag tror att Telia är de som bäst kan svara på den frågan. Det här är ett kund till kundforum och vi kan bara gissa och min gissning är att personen i fråga var optimist.
  49. 1 Likes
    bsj

    Betalning från utland

    Det här är vad jag hittade på en faktura SWIFT: NDEASESS IBAN: SE57 9500 0099 6026 0456 1700.
  50. 1 Likes
    Vildkatten

    webmail på Mina sidor.

    Varför är det så svårt att komma in på webmail genom mina sidor.Krångligt att skaffa ett nytt lösenord. Ska det vara samma användarnamn och lösenord till webmailen som till mina sidor Jag har inte fått det att fungera hur jag än försökt. När jag går in på windows mail i min egna dator står det att användarnamn plus lösenord ska skrivas in men jag har inte några som fungerar får inte ändrat via mina sidor.Eller ska jag ändra på något sätt direkt via windows mail?