Medlemmar med flest likes


Populärt innehåll

Showing content with the highest reputation since 2019-02-21 i alla områden

  1. 3 Likes
    bsj

    Extremt dålig service

    Hej Dan! Jag har läst vad du skrivit och beklagar att du inte har fått ngn hjälp lr förståelse från Telia. Det är tyvärr inget som vi andra Teliakunder i detta kund till kundforum kan hjälpa dig med vilket klart framgår av texten på Startsidan. Vill du att ditt meddelande ska nå Telia så får du söka andra vägar, förslagsvis deras FB-sida lr hitta en mailadress. Som avslutning önskar jag dig en Glad Påsk.
  2. 3 Likes
    Mats A

    Porrfilter

    Har nog sagt detta i andra trådar för många år sen, men vi pratade öppet med våra barn när dom var små. Internets möjligheter, faror, mörka hörn och liknande. Behövde aldrig några påtvingade spärrar. Nu är dom 25+ och väldigt observanta på informationsflödet omkring oss varje dag...
  3. 3 Likes
    Dan Altemyr

    Hjälp oss med Telias nya forum!

    Lite luttrad från andra webbsajter som jag är så har jag nån sorts filter på glasögonen så att jag sällan ser såna där "tyck till" eller "Rate me"-knappar, och jag är kanske lite tveksam till ifall nån verkligen bryr sig om vad jag tycker. Nån av webbhandelssajterna jag besökte för allra första gången för nåt tag sedan inledde sin relation med mej med att slänga upp en jätteblaffa över hela skärmen där de bad mig betygsätta dem, och jag hade då inte mycket mer än hunnit knappa in adressen till deras sida. Lite svårt då. Jag visste ingenting om deras utbud, eller vilken prisnivå de höll eller vilka frakt- och returvillkor som gällde, eller hur svårt eller lätt det var att beställa nåt av dem. De kunde åtminstone väntat tills jag lagt en beställning. Skulle man kanske skriva att det var lite svårt att se vad som stod på deras sida och omöjligt att beställa nåt eftersom det var en stor enkät-popup som skymde? Men visst, en sån feedback-knapp med en dialogruta kan ju fungera, särskilt om man märker att man får nån sorts respons. Den är aningen lite mer tekniskt komplicerad än en tråd i ett forum kan tyckas, men tekniken har ni säkert redan på plats. Ofta kanske inte det mest primära är att sätta ett visst antal stjärnor på en sida utan bara påpeka en liten detalj eller fråga om en viss funktion, och då kanske forum-modellen är bättre. Funktionen är inte helt överlappande, så båda alternativen kan ha sitt berättigande.
  4. 3 Likes
    Asawid

    Hjälp oss med Telias nya forum!

    Jag hänger på och funderar runt "Feedback" -avdelningen. Vad tänker ni (Telia) er själv om hur den avdelningen ska se ut? Vad vill ni se i avdelningen (Feedback är ju en rätt svepande, lite luddig term)? I vilken utsträckning kommer Telia att delta i den? Om det inte finns en tydlig Telia-närvaro där är det ju en ganska meningslös avdelning. Närvaron kan bestå i något så litet som att man visar att man läst det som skrivits och i de fall det är lämpligt för det vidare till lämplig person/avdelning. Samtidigt som jag säger att en feedback-avdelning är meningslös utan deltagande av Telia blir det också lite förvirrande om en avdelningen innehåller Telia-folk, men inte resten. Då behöver avdelningarna hållas isär tydligare. Kanske genom rubrik "Feedback till Telia" (med en kort förklarande text om vad man avser med "feedback") respektive "Fråga anda användare" (se nästa stycke) Jag skulle också gärna se att något annat än "community" används. Det är ganska många äldre personer (eller för all del personer i alla åldrar som inte har för vana att hänga i forum) som har funderingar i detta nuvarande forum och för många av dem är inte "community" något självklart. Skriv hellre "Fråga andra användare" eller något i den stilen.
  5. 3 Likes
    POKFB

    Programmering av Ruwido fjärrkontroll

    Båda problemen är lösta. 1. Kan nu styra TVn on/off från Ruwdon fjärr. Var enkelt - gå in på Inställningar på TV boxen. Gå in på Styra TV och aktivera På 2. Beställde Tvillingabbonemang vis chatten. Gick snabbt att få ett extra set koder. Funkar än så länge
  6. 2 Likes
    JTratt

    Webbmail/Min "låda" är full

    Hej! Jag har TeliaWebb mail som jag har länkat till min dator. Jag raderar och flyttar mail, men av och till får jag meddelandet att min box är full. Då måste jag logga in på Telia Webbmail och där radera det som trodde att jag hade gjort på min dator. Går det inte synkronisera detta så det jag gör på datorn även händer hos Telia Webbmail. jan
  7. 2 Likes
    bsj

    roaming i Schweiz

    Du når inte Telia i detta kundforum. Du får lättast svar från Telia om du använder de kontaktvägar som finns.
  8. 2 Likes
    Örjan Öberg SWE

    Uruselt

    Varför har TELIA den överlägset sämsta supporten på jorden? Jo de bryr sig noll om sina kunder! 100-tals miljoner med fixa sin support är för stort för dem!
  9. 2 Likes
    Asawid

    Uppdatering mobilt bredband

    Om du kallar det att vara "trevlig" så som du skrev mot mig (som INTE anklagat dig för att vara troll) har vi uppenbarligen helt olika uppfattning om innebörden av ordet. Jag är själv inte berörd av den förändring som Telia ska införa så jag ser ingen anledning till att ringa Telia. Att jag svarade och skrev det du citerade var beroende på din ganska tråkiga ton några inlägg tidigare där du mer eller mindre anklagar andra för att komma med falsk information. Framtiden får väl utvisa vem som har rätt, men nog kan det tyckas mycket märkligt om Telia både går ut med brev till företag och på sin egen site med "fake" information. Men men... Med detta är "diskussionen" slut för min del såvida du inte fortsätter att vara otrevlig mot mig. Jag har anmält tråden till moderator för rensning och ber dem också försöka klargöra vad som gäller i sakfrågan.
  10. 2 Likes
    dagro

    Uppdatering mobilt bredband

    Jag är ny här på Telia-forumen så jag vet inte hur stämningen brukar vara... men kan vi inte bara tagga ner och koncentrera oss på att hjälpas åt att förstå vad det är för förändring som skett/kommer ske i router-mjukvarorna?
  11. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Forumet 2.0 är på G!

    Därför att de övriga länkarna under den rubriken är "Driftinformation", "Täckningskartor", "Surfa säkert", "Anmälan och överträdelser" och "Fakturahjälp", vilka alla är direkta Telia-funktioner som i den mån där finns nån form av bemanning eller betjäning bakom utförs av Telia-personal. Men det är klart, många forumdeltagare kan också bistå med diverse hjälp, så det är väl en viss form av support det också (även om en del av den "supporten" består av att upplysa om att det är ett kund-till-kundforum). En omformulering till "Kundforum" kanske skulle räcka.
  12. 2 Likes
    dagro

    Uppdatering mobilt bredband

    Men det finns en Telia-sida som berättar motsvarande (vilket Asawid redan postade ovan): https://www.telia.se/privat/support/uppdatering Frågade du om den?
  13. 2 Likes
    mrknowitall

    Uruselt

    Njae du får absolut hjälpa till med svar på frågor som inte behöver svaras av personer med direkt insyn i Telias system etc. Det är det som är tanken med forumet. Sedan har Telia länge länge lovat att rycka upp hela forumet och ta det in i 2000-talet, men det har vi inte sett röken av ännu. Det dyker upp glada moderatorer och lovar bot och bättring om att det ska göras om men inget har alltså hänt än. Den som lever får se...
  14. 2 Likes
    bsj

    Spärrintyg

    Vi andra forumdeltagare har inte befogenhet att skriva ut ngt i Telias namn, så du får nog vända dig till Telia med din önskan.
  15. 2 Likes
    Christer S

    Dålig peering Telia->Colt

    Du tänker att vi andra kunder bättre kan svara på detta än Telia själva? Tack för informationen om eventuellt operatörsbyte. Själv brukar jag inte berätta för hela världen när jag köper varor av annat märke än tidigare, bilar, möbler, kläder och annat, eller tjänster från nya leverantörer. Men vi har väl olika behov.
  16. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Surfpott max 100 GB -Varför?

    Jag har inget svar på frågan men kan bara bekräfta att det verkar finnas ett tak på 100GB. Jag har ett mobilt bredband med surfpott som jag bara använder sporadiskt och kan konstatera att min tillgängliga surfmängd ligger konstant på strax under 120 GB (20GB/mån + 100GB pott - eventuell förbrukning på max 1GB). Det borde inte finnas någon egentlig teknisk gräns, annat än att deras databas inte kan hantera väldigt stora heltal, men att representera "100GB" ligger långt under vad det största möjliga heltalet man kan hantera är i en normal dator. Jag håller med om att det skulle kunna vara bra att spara allt under året för att sedan kunna bränna av under en kort period, t.ex. under semestern. Men det är nog nåt man får vända sig till Telia om ifall man vill veta mera.
  17. 2 Likes
    Christer S

    Touchpoint Plus

    Mats kommentar handlade inte om någon skillnad mellan privat- och företagskunder. Mats var bara specifik angående det aktuella ämnet och lade till "Företag". Forumet är alltså ingen kontaktväg till Telia. Se hsd's inlägg, vars text t ex hittas här - https://forum.telia.se Så förstår jag inte vad kontaktsvårigheter med Telia har med forumet att göra. Alla dessa trådar och inlägg som vänder sig till Telia gör bara att man mer och mer tappar intresset för forumet.
  18. 2 Likes
    bsj

    Mina Sidor

    Då får vända dig till Telia eftersom det här är ett forum där vi, Telias kunder, försöker hjälpa varandra med tips och råd. Det framgår även av texten på startsidan.
  19. 2 Likes
    Asawid

    Felanmälan

    Bara så du vet så är det inte Telia du kallar för "ni" när du skriver här. Det är andra användare. Telia når du andra vägar, till exempel Facebook.
  20. 2 Likes
    Niklas Ängelid

    När kommer E-Sim?

    Det är som att säga: Jag är i Egypten och här finns det redan pyramider. Varför finns inte det i Sverige?
  21. 2 Likes
    Johansson Fredrik

    När kommer E-Sim?

    Du menar att någon ska lyssna på instruktioner? Det är inte så lätt för folk i dagens läge. De vill ju ha svaret serverat på ett silverfat. Det som gör mig mest förvånad är hur ofta folk orkar tjata. Blir arg för att ett bolag inte kommit ut med en anledning. Det är inte direkt så att Telia vill att folk ska vänta bara för att retas. Tar det tid så gör det det... Inte mer än att avvakta..
  22. 2 Likes
    Johansson Fredrik

    Surf/ADSL

    Logga in på Mitt Telia > Klicka på ditt abonnemang > En bit ned under Inställningar ska det stå Surfhistorik. Klicka där.
  23. 2 Likes
    queasy

    Ny TV box, ta bort gamla koder?

    Alt 1, ring till Telia support och be dom ta bort låset på koderna. Alt 2, gå in i den gammla boxen. klicka på meny, inställningar och leta efter "ta bort använderkoder" sedan logga in med dem på din nya box.
  24. 1 Likes
    Anaesthisia

    Neato D7 robotdammsugare uppkoppling

    Kan vara inkompatibla trådlösa nätverksstandarder. Kolla om du kan testa med lite andra inställningar i routern. A
  25. 1 Likes
    mrknowitall

    Felaktig IP från mediaomvsndlare.

    Du kan ju ha patchat fel. Kolla igen.
  26. 1 Likes
    Asawid

    SMS till Telia om kontantkortssaldo

    Det där är inte instruktion för att skicka SMS. Det är vad du knappar in i ringa-appen. Du slår alltså detta istället för et vanligt telefonnummer och "lur" är då förstås ringa-upp-knappen. Om Telia har förfrågan över SMS lär det vara ordet saldo som ska skickas till något nummer. Typ 4466, men det vet jag inte.
  27. 1 Likes
    hsd

    EMAIL - LÖSENORD

    Har Du Facebook, fråga supporten där , annars får Du nog ringa i morgon- kan bli dyrt...
  28. 1 Likes
    Anaesthisia

    Problem med Sergel Inkasso

    Upplysningsvis ingår Sergel Kredittjänster i Telia-koncernen. A
  29. 1 Likes
    Dan Altemyr

    Forumet 2.0 är på G!

    Jag noterade alldeles nyss när jag försökte navigera mig runt i Telias supportsidor, som faktiskt är ganska trassliga, att det finns fler referenser till Telias forum. Jag hittade tyvärr inte vad jag sökte, och chatboten Charlie får nog öva lite till innan den går att använda, men kom t.ex. så småningom fram till en knapp med "Sök support". Jag knappade in vad jag sökte efter men hittade inget ändå, men det förslag som kom upp för fortsatt supportsökning var forum.telia.se. Den här kopplingen som många misstar för support från Telia sitter alltså i lite här och var på Telias sidor så att den rådande missuppfattningen finns är nog inte så värst konstig ändå. Mitt ärende får jag väl ta per telefon eftersom jag inte använder Facebook. Uppdatering: Jag hittade vad jag sökte på annat sätt. Telias marknasföring är lite missvisande tror jag. På mina sidor står att jag kan beställa tvillingabonnemang för 0 Kr/mån, men jag har redan ett sånt och betalar 129 Kr/mån. Tittar man riktigt noga så stor det inte 0 Kr utan "från 0 Kr", och 0 Kr gäller endast om man har grundabonnemanget. Men Mina Sidor borde förstå att jag har "Stor" och då kostar det 129. Detta är alltså på "Mina Sidor" där all information om mina abonnemang finns, och inte på de publika sidorna.
  30. 1 Likes
    CheezeBow

    Uppdatering mobilt bredband

    Anledningen till att jag skrev som jag skrev är för att ditt tonläge är otrevlig och nedlåtande. Dessutom att informationen finns på Telias egna hemsida och att dom skickat ut vanligt brev till berörda kunder tyder på att det är äkta. Av ren nyfikenhet kontaktade jag Telia och representanten jag pratade med bekräftade det jag sa.
  31. 1 Likes
    Dan Altemyr

    Forumet 2.0 är på G!

    Jag har alltid följt forumlänken längst upp till höger på Teilias startsida, så jag får erkänna att jag inte lagt märke den andra länken, troligtvis för att jag sällan scrollar så långt ned på sidan, men jag håller med om att det kan verka lite missvisande. Annars brukar det generellt på alla webbsidor (inte enbart Telia forum) vara så att det nederst på sidorna ofta bara brukar finnas reklambanners, olika sorters juridiska friskrivningar och en del annat som man oftast redan har läst, därav att jag sällan scrollar ända ned dit. Jag tycker att den nuvarande minimalistiska sidfoten i forumet är bättre än den där stora lila grejen, även om den ser lite snyggare ut med det där fina rundade typsnittet i rubrikerna. Frågan är bara under vilken annan rubrik forumlänken skulle hamna eller om den ens skulle vara med där nere. På Telias nuvarande hemsida har "Forum" hamnat under "Support", vilket också är lite missvisande.
  32. 1 Likes
    Mats A

    föräldrainställningarna i wifi-router

    Är det inte enklare och bättre att sätta sig ner och prata öppet med sina barn om internet och dess faror och baksidor? Göra dom medvetna om hur man kan bli lurad av skumma sidor och personer... Lära dom ifrågasätta information, vem står bakom? Vad vill dom? Om något är för bra för att vara sant så är det nog skumt. Sätt gränser tillsammans!
  33. 1 Likes
    Asawid

    Uppdatering mobilt bredband

    Informationen är äkta. Läs mer här: https://www.telia.se/privat/support/uppdatering
  34. 1 Likes
    bsj

    Bemötande

    Hejsan. Det finns visserligen vettiga personer här i detta kund till kundform, men jag är väldigt säker på att ingen av oss har tillgång till det du önskar. På startsidan står det: Välkommen till Telias forum Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss. Du får med andra ord vända dig till Telia, eller hoppas på att någon från Telia plötsligt dyker upp här (vilket är väldigt ovanligt) och hjälper dig.
  35. 1 Likes
    Snygg

    Problem med E-post Outlook

    Hej Prova denna fix som Telia själva tydligen inte känner till att de har på sin egen sida. https://www.telia.se/privat/support/info/e-postassistenten Den löste mitt problem, som vara att jag inte kunde skicka mail, bara ta emot. Det hela berodde på att jag hade en del gamla inställningar som inte accepterades längre. /J
  36. 1 Likes
    Christer S

    Uruselt

    Fast TS har placerat tråden under ämnesområdet Feedback. Vilket rimligtvis innebär att det är Telia man vänder sig, och att Telia i alla fall bevakar det här ämnesområdet. Sen är det lite lustigt att så många vänder sig till Telia i många andra ämnesområden, men här skriver TS om Telia i tredje person. Dessutom är rubriken rätt urusel, den är inte till så stor hjälp när man navigerar runt i forumet.
  37. 1 Likes
    Dan Altemyr

    Var tog MTV vägen

    Jag har kvar MTV. Jag har två teorier: Antingen har Telia flyttat kanalen till ett större eller dyrare kanalpaket som du inte har, eller så har du ställt in din box eller din play+-app så att den endast visar dina favoritkanaler, och du har inte lagt in MTV i favoritlistan. Appen i telefonen vet jag har envisats ett tag med att hoppa över i favoritläge av sig själv ett tag. Jag märker det på att TV3 försvinner ur kanallistan. Det är dessutom nåt knas med favorithanteringen, för jag kan inte lägga till TV3. Fast TV3 hör inte heller direkt till mina favoriter.
  38. 1 Likes
    hsd

    Svajande internet Adsl

    Det kan vara dålig kopparledning någonstans på vägen så det Du bör göra är att felanmäla detta till Telia (telefon 90200)
  39. 1 Likes
    Mats A

    Problem med E-post Outlook

    Jag skulle installera om/reparera Outlook (eller hela officepaketet, som jag antar att du har) och sen kolla inställningarna noga. Vilka inställningar du ska ha för pop3 eller imap finns på telias supportsidor
  40. 1 Likes
    bsj

    Bredband

    Du har uppenbarligen missat den här texten som står på startsidan: Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss.
  41. 1 Likes
    ROBIN Smith

    Porrfilter

    Hej, kolla upp Opendns. Jag använde det tidigare för att filtrera bort visst innehåll. I routern under kategorin Parental Control fyller du i DNS Server under DNS Server Filtering . Opendns´s namnservers är 208.67.222.222, 208.67.220.220 När det är gjort administreras själva filtreringen från ditt konto hos OpenDns. Alla enheter i nätverket blir påverkade av filtreringen. I routern: Opendns administrationsgränssnitt:
  42. 1 Likes
    Asawid

    HD-TV i Appel-TV

    Du har INTE vänt dif till Telia nu, utan till andra användare. Vill du vända dig till Telia, använde till exempel Facebook.
  43. 1 Likes
    Mats A

    eSim

    Bara att jaga dom. Telia Sverige finns på Facebook och brukar svara snabbt där... (Det här är inte Telia utan ett kund till kundforum, som du läste när du registrerade dig)
  44. 1 Likes
    Mats A

    Tele Starter

    Ok, nu är detta inte Telia utan ett forum där kunder hjälper varandra. Nog om det, jag brukar vara väldigt duktig på att googla fram saker men nånting med Telia och ”tele starter” misslyckas jag med. Kanske för att systemet ifråga dog ut innan internet föddes? Är du ute efter att fjärrstyra värme i fritidshus finns det däremot massor av moderna lösningar om man söker... Kanske dags för en liten nyinvestering? Googlar jag ”fjärrstyra värme fritidshus” så finns det sida upp och sida ner av lösningar. Lycka till...
  45. 1 Likes
    Mats A

    Var är inställningarna?

    Ja, jag ser 15 olika paneler när jag loggar in som Administrator och med det lösenord jag bytt till. Prova att rensa webbläsaren cache kanske?
  46. 1 Likes
    Mats A

    Mobilt modem

    Sånt ändras ju över tid så det är väl bäst att fråga där du köper...
  47. 1 Likes
    Mats A

    Felkod 712

    Detta har avhandlats i många trådar och alldeles nyligen. En enkel googling ger många tips och förslag på lösningar, t ex denna sida från Telia: https://www.telia.se/privat/support/info/felkoder-digital-tv Kör man messenger till Telia så får man hjälp även på helger...
  48. 1 Likes
    bsj

    När kommer E-Sim?

    Tjolahopp På den hemsida jag hade till för ungefär sex år sedan är jag säker på att den text du nämner inte fanns, däremot så fanns min släktforskning där.
  49. 1 Likes
    Ingela H. Ström

    Cv12:73006

    Jag sitter i Sverige, har tittat på TV på min iPad hela eftermiddagen och när jag skulle byta kanal försvann allt. Nu när jag försöker koppla in mig igen får jag felkod hela tiden. Att det skall vara så omöjligt att komma i kontakt med Telia förstår jag inte!!! Kan inte hitta fram till chatten. Det blir rundgång hela tiden.
  50. 1 Likes
    Torbjörn Löf

    Telia box-app 2014

    Kan undra var ni hittar den där appen??