Medlemmar med flest likes


Populärt innehåll

Showing content with the highest reputation since 2019-01-17 i alla områden

  1. 3 Likes
    Joacim Engman Roos

    När kommer E-Sim?

    När tar Telia beslut om eSim? Jag vill själv använda endast en smartwatch med blåtandsheadset i flera lägen. Exempelvis med Spotify vid träning.
  2. 3 Likes
    mrknowitall

    När kommer E-Sim?

    Tjenare, vår hemsida består mest av bilder på familjen och lite om oss. Sen en byggarbetare med en skylt där det står Under construction. Sist jag var inne på passagen 1998 iallafall. Telias hemsida däremot ska man hålla utkik på eftersom det är där de kommer lägga ut infon när det finns nån.
  3. 3 Likes
    Det brukar gå alldeles utmärkt att förlänga bindningstiden och få samma rabatt som vid nytecknannde, men det är bäst att du kollar med Telia. Vilket du inte gör här i detta forum som är ett forum sär användare diskuterarmed varann.
  4. 2 Likes
    Mats A

    Porrfilter

    Har nog sagt detta i andra trådar för många år sen, men vi pratade öppet med våra barn när dom var små. Internets möjligheter, faror, mörka hörn och liknande. Behövde aldrig några påtvingade spärrar. Nu är dom 25+ och väldigt observanta på informationsflödet omkring oss varje dag...
  5. 2 Likes
    Gunferr

    Vad bra att Fox försvinner?

    Kör en annan variant Vad bra att Fox försvinner eller hur, det var väl ingen som tittade på den kanalen. Det är helt riktigt att Telia gör en intern bedömning på bara sina kunder med att bortse de generella tittarsiffror naturligtvis inte kan tala för nånting. Visst bli vi så nöjda att få ännu fler faktakanaler som vi redan har ett överflöd av och det blir väl alla så glada över, man kan ju aldrig få nog av faktakanaler eller hur. Ännu fler kanaler som inte visar tv-serier är precis det som vi kunder vill ha eller hur.
  6. 2 Likes
    ViPeR2019

    Jag tittar på Fox och TNT

    Telia Obegripligt att man tar bort TNT och ersätter med Paramount Network. Den kanalen är ju ett skämt och dessutom fantastiskt dålig. Går inte att jämföra med TNT på långa vägar. Att inte ersätta med en lika bra eller bättre är ju rätt väg att gå eller har jag fel? Den person som beslutat detta har begått ett tjänstefel enligt min mening och kan inte ha någon bra uppfattning om vad som ör bra tv. Se till att få tillbaka kanalen från On Demand och att den finns i utbudet igen. Vi vet alla redan att TNT lagt ner sina sändningar via tv i Sverige på grund av dålig lönsamhet. Det ör väl upp till Telia att förhandla med kanalen om rättigheter för att se TNT via någon plattform som ni stödjer. Gör om gör RÄTT.
  7. 2 Likes
    Anaesthisia

    Var tog MTV vägen

    Beklagar sorgen. A
  8. 2 Likes
    bsj

    Byte av abonnemang

    Med "Er hemsida" antar jag att du menar Telia, det är bara det att du inte når Telia här utan du får använda de kontaktvägar som finns samt deras FB-sida.
  9. 2 Likes
    mrknowitall

    Inga samtal till mobilnr i Holland

    Svårt för oss vanliga användare här inne att veta vad det kan vara. Detta är som sagt ett forum mellan kunder och eftersom ts själv inte brytt sig om att felsöka vidare själv, eller att bidra med information hur man beskrivit kontakten med supporten undrar man om hur och varför andra kunder skulle orka engagera sig. Minsta möjliga insats borde vara att prova med en kompis telefon, annat simkort från samma område och eller annan operatör och tala om resultatet innan man frågar vidare.
  10. 2 Likes
    Mats A

    Surfa fritt inhela världen

    Du får väl fråga dom? (Det här är ett rent kund till kundforum och Telia finns inte här, som du kunde läsa när du loggade in)
  11. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Ny router. Telia Zappa

    TV-boxen går om jag inte minns fel på kabelanslutet nätverk, så det bör väl inte spela nån större roll ifall man använder 2,4 eller 5-GHz-Wifi, det går ju till samma router. Jag är nog lite mera orolig över att det är nåt kompatibilitetsproblem med den nya routern och Zappa. Men telefonen där man har Zappa installerad måste förstås vara ansluten till nätverket och inte gå över 4G. Har man en chromecast i huset eller en trådlös skrivare med WiFi-direct så finns det en risk att telefonen hakar på det WiFi-nätverket i stället, och det har ingen koppling till Telia-routern. Så det först man bör kolla är att telefonen är ansluten till rätt nätverk.
  12. 2 Likes
    Mats A

    Extra data simkort till ipaden

    Nog säkrast du frågar Telia om det, och inte det här kund till kundforumet
  13. 2 Likes
    Just TG234 uppdateras inte av Telia, dem uppdateras av technicolour själva så vitt jag vet. Görs det inte automatiskt så kanske en fabriksåterställning sätter igång nedladnning av senaste firmware på TG234.
  14. 1 Likes
    bsj

    Inget internet

    Frågan är om folk läser det och om de gör det så är läsförståelsen otroligt dålig.
  15. 1 Likes
    Dan Altemyr

    Porrfilter

    Instämmer helt. Frihet under ansvar.
  16. 1 Likes
    Christer S

    Dålig peering Telia->Colt

    Du tänker att vi andra kunder bättre kan svara på detta än Telia själva? Tack för informationen om eventuellt operatörsbyte. Själv brukar jag inte berätta för hela världen när jag köper varor av annat märke än tidigare, bilar, möbler, kläder och annat, eller tjänster från nya leverantörer. Men vi har väl olika behov.
  17. 1 Likes
    1tjing

    eSim

    Nu önskar jag uppdatering ang Telia eSim start... Första halvan av 2019?jag är otålig
  18. 1 Likes
    Jukka Lehtinen

    Driftavbrott Enskede

    Hittade till slut chatten. Inte helt logiskt placerad men bra när jag hittat den. De kunde berätta att det var en fläkt i en station som gått sönder med överhettning som följd. Lite lång historia men till slut har de beställt en ny som kommer imorgon. Men då vet jag att messenger funkar nästa gång det händer något. Det kan inte vara detta som pågått sedan i måndags. Hoppas att det löser sig också. Konklusion. Usel info på sidan. Bra, kompetent och trevlig chatt. Kanske samma personer som svarar på messenger.
  19. 1 Likes
    Christer S

    Touchpoint Plus

    Mats kommentar handlade inte om någon skillnad mellan privat- och företagskunder. Mats var bara specifik angående det aktuella ämnet och lade till "Företag". Forumet är alltså ingen kontaktväg till Telia. Se hsd's inlägg, vars text t ex hittas här - https://forum.telia.se Så förstår jag inte vad kontaktsvårigheter med Telia har med forumet att göra. Alla dessa trådar och inlägg som vänder sig till Telia gör bara att man mer och mer tappar intresset för forumet.
  20. 1 Likes
    Asawid

    Felanmälan

    Bara så du vet så är det inte Telia du kallar för "ni" när du skriver här. Det är andra användare. Telia når du andra vägar, till exempel Facebook.
  21. 1 Likes
    Mats A

    Vad bra att Fox försvinner?

    En väldigt bra fråga att ställa på Telias Facebooksida! Jag skickade ett ärende på detta via kontakt-länken och ville veta orsaken men fick bara ett nonsens idiotsvar i stil med texten på telia.se/tvinfo
  22. 1 Likes
    Dan Altemyr

    Egyptiska kanaler

    Jag tror tyvärr inte att Telia bedömer att egyptiska kanaler har ett tillräckligt stort allmänintresse för att lägga in dem i basutbudet. Tittar man under Telias kanalutbud under tillvalskanaler, https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/internationella-kanaler?intcmp=tvpaket_tillvalskanaler, så hittar man några kanaler som jag misstänker är på arabiska, samt al Jazeera på engelska, men inga specifikt egyptiska och ingen av de du listar ovan. Jag antar att kanalerna går att streama från respektive kanals webbplats, precis som SVT eller TV4, från en mobiltelefon, och det är nog det du får göra, men det krävs att någon form av streamingfunktion finns i TV:n antingen att det är en "smart-tv" eller att man kopplat till en chromecast eller liknande.
  23. 1 Likes
    Björn Klerestam

    Nya routern Fast 5370

  24. 1 Likes
    aliveathome

    Nya routern Fast 5370

    Var i kontakt med Telia igen, den enda lösningen de hade för stunden var att bryta strömmen på routern helt dvs ut med strömadaptern ur väggen. Ska kontakta Telia igen eftersom jag fortfarande tycker jag har samma problem. Vore bra om fler kontaktar dem, gick hyfsat fort att få kontakt via chatten. Nån form av mjukvarubugg måste vara orsaken?
  25. 1 Likes
    mrknowitall

    Låsa upp min iPhone 5s

    Du skriver nu i ett forum mellan kunder... Det är vad du gör. Vad du borde göra är att gå till en av Telias butiker.
  26. 1 Likes
    Magnus Kärremo

    Fast modemet

    Hej har haft telias fiber sen i november jätte bra wifi men mellan 14-17 januari hände nått hastigheten gick ner dramatiskt från över 500mbit/s till ca 70-80mbit/s. Samma sak hos grannen vad kan det bero på har pratat med telia utan resultat! Har nya fast modemet
  27. 1 Likes
    Magnus Kärremo

    Nya routern Fast 5370

    Hej har haft telias fiber sen i november jätte bra wifi men mellan 14-17 januari hände nått hastigheten gick ner dramatiskt från över 500mbit/s till ca 70-80mbit/s. Samma sak hos grannen vad kan det bero på har pratat med telia utan resultat! Har nya fast modemet
  28. 1 Likes
    Christer S

    Inga samtal till mobilnr i Holland

    Jo, moderatorer finns givetvis, men det har ju inte med support att göra. https://sv.wikipedia.org/wiki/Moderator
  29. 1 Likes
    bsj

    Nya Samsung

    Om du menar när Telia börjar sälja den så får du frågs dom om, det här är ett kund till kunforum
  30. 1 Likes
    mrknowitall

    Uppsägningsavgift Telia Bas

    Allt det där är väl riktigt, men på den tiden var det ett monopol och man delade upp kostnaderna med hjälp av intäkterna på abonnemangen istället. Jag kommer ihåg att mina föräldrar på 80talet var arga för att de fick betala några hundra för att flytta inom samma trappuppgång eftersom det var samma kostnad för alla oberoende av kostnad för arbetet. Detta var då inte populärt hos dem, eftersom "teknikern bara flyttade en kabel". Sedan ändrades reglerna och det blev dyrare att tex få abonnemang långt ut på landet då det med marknadsekonomi skulle bära sig för alla typer av tjänster. Detta drabbade också den enskilde då det plötsligt blev orättvist igen då det blev var och en för sig själv. Detta var heller inte populärt, beroende på vem man var såklart, "eftersom varför ska inte alla vara med och dela på kostnaden för en levande landsbygd". Ingen är alltså nöjd... Lärdomen blir att folket röstade för att bryta monopolet och då är det istället en affärsidé att sälja telefoni. Går inte verksamheten med vinst tar konkurrenterna över de delar som tjänar pengar och Telia skulle stå med de olönsamma kvar själva.
  31. 1 Likes
    crille53

    Nya routern Fast 5370

    Hej! Idag så gjorde tydligen Telia en uppdatering och lade till Gästnätverk på nya routern Sagemcom F@st 5370 som inte fanns innan, så nu finns det under Home menu i den nya routern och man kan välja vilka passwords man vill ha där. har haft denna router c:a 1 månad och själv undrat över detta, men nu finns det dessa möjligheter.
  32. 1 Likes
    Mats A

    Simkort kod efter omstart???

    Pukkoden kanske finns på Mina sidor på telia.se om du loggar in där, annars en teliabutik. Plastkortet är ju en värdehandling att vara rädd om... Tips för framtiden: stäng av pinkoden på simkortet, du har ju ändå en kod för att öppna telefonen. Mer tips: jag lägger alla uppgifter om lösenord, koder, serienummer mm på prylar jag köper, på kontaktkort i datorn/epostprogrammet. Då vet jag alltid vart jag ska gå om jag behöver det...
  33. 1 Likes
    Asawid

    Många sms till Storbritannien på min faktura

    Länkar till den tråd där man talar om vad det faktiskt är för SMS (aktivering FaceTime/iMessage):
  34. 1 Likes
    Elisabeth Carbone

    Upprörd över hur återbetalning sker

    En säljare skickade fel sorts repeater för att tv ska funka trådlös. Fick ringa support igen och fick då höra att jag hade fått fel sort och att jag behövde två. Fick skicka den felaktiga tillbaka med en retursedel där man kunde ange konto dit Prengar skulle läggas. Det tog en månad tills jag fick ett utbetalningskort. Det kan jag lösa in på vissa företag och betalar då en avgift på 40 kr eller skickar till Nordea. Ska man kunder behandla på så sätt? Varför läggs pengar inte helt enkelt på konto som jag har angett. Ligger ute med 936 skr över en månad för att en anställd har skickat fel repeater. Och nu ska jag också betala en avgift för att få tillbaka mina pengar eller vänta ännu längre och betala porto. uppgiven o upprörd Elisabeth Carbone
  35. 1 Likes
    bsj

    Upprörd över hur återbetalning sker

    Någon har uppenbarligen inte läst vad som stod på blanketten, men det är en sak som du får ta upp med Telia. Det här är ett kund till kundforum och inte ngn kontaktväg till Telia, vilket framgår av texten på startsidan.
  36. 1 Likes
    6150

    [TIPS] Obegränsat bredband via mobilnätet

    Tanken var att det skulle vara lättare för folk att se att det finns obegränsad surf hos Telia genom att se min tråd istället för att behöva leta efter inlägget i andra tråden.
  37. 1 Likes
    bsj

    Sladd till box

    Jag är ganska säker på att du har köpt boxen av Telia och råder dig därför att fråga dom, det här är nämligen ett kund till kundforum vilket klart framgår av texten på startsidan.
  38. 1 Likes
    Asawid

    Mitt Telia Play funkar inte ikväll

    Bra att diskutera här bara ni inser att ni INTE har kontaktat Telia genom att skriva i detta kund-forum. Men ändå bra att utbyta erfarenheter!
  39. 1 Likes
    hsd

    Telias hastihet på Fiber.....

    kolla på Facebook, de ska vara anträffbara , har inte fb själv men många har fått hjälp där
  40. 1 Likes
    hsd

    TV box Arris Vip 4302

    Jag har funderat på hårddisken till min 4302, och då stod det angivet att man måste kontakta kundtjänst för att få rätt hårddisk , dock finns ingen info alls numera om denna HD- inte ens beställningsknapp Ring kundtjänst så tror jag att de grejar detta
  41. 1 Likes
    Asawid

    Vad bra att Fox försvinner?

    Behöver vi verkligen ytterligare en tråd om en kanal med väldigt liten publik? Tyvärr är det ju så med kanalpaket att de ändras ibland. Tyvärr är det så att det som är "skräp" för en person kan vara "guld" för en annan. Precis det du säger om andra kanaler säger säkert andra om FOX. Jag tittar själv t.ex. på Librarians där, men de har ju ärligt talat bara gått runt runt gång efter gång. Precis som NCIS New Orelans och CSI NY och en mängd andra serier. OK, det gäller inte ALLA serier (t.ex. The Orville tror jag du nämnt), men de flesta. Det är inte många program per dag som inte antingen går eller har gått även på andra kanaler eller har gått ett stort antal gånger redan på FOX. Vi har vid det här laget förstått att Fox är väldigt viktig för dig. Men nu försvinner den och du får försöka att hitta någon annastans att titta på dina serier. The Orville ser jag att den finns på Viasat Play. Fox som kanal finns hos Boxer. Där jag bor klara man sig med inomhusantenn för att få in Boxer. Jag har deras variant där man väljer 8 kanaler och det räcker för mig. Visst vore det över huvud taget bra om man kunde plcka ihop sitt eget kanalpaket hos alla leverantörer. Det vor ju värt att jobba för.
  42. 1 Likes
    Dan Altemyr

    Wifi Samtal

    Det fungerar i alla fall hemma hos mig via mitt WiFi-nät. Möjligen kan det finnas ett tekniskt krav på att den router som används stödjer nåt protokoll som används, men det gör uppenbarligen min Telia-router i så fall. En annan liknande funktion är VoLTE, som innebär att telefonen använder 4G-nätet, som är avsett för datatrafik, för samtal. Det är i princip samma sak som WiFi-samtal, fast datatrafikanslutningen i det fallet är telefonens eget mobila internet. Även detta kräver en telefon som har stöd för det.
  43. 1 Likes
    Mats A

    Peder

    Ja det är väl inga problem. Finns blankett för detta. Företaget måste ju godkänna, sen kontaktar du Telia. Obs att det är numret du flyttar, inte abonnemanget...
  44. 1 Likes
    Spektare

    Nya routern Fast 5370

    Vill bara informera att jag har testat med en annan router (en Asus RT-AC86U) och hann knappt se skrivhastigheten när jag kopierade en fil till ett Samba-share hos routern. Men jag hann snappa upp siffran 84 MB/s. Det är en väldig skillnad jämfört med 2 - 4 MB/s som Telias TG799 klarar av.
  45. 1 Likes
    Mats A

    Repeater eller accesspunkt?

    Ok, nej du behöver inte göra nåt i ”huvudroutern”. Och jag har faktiskt också en gammal Time Capsule men den kör bara mitt gästnät. Inte dhcp. Lite tråkigt att Apple slutat med dom. extension of existing network låter bra att köra. (Måste dubbelkolla vad jag satte min på) 😄
  46. 1 Likes
    Erik_B

    Blockera utländska nummer

    Utländska blufföretag ringer till mig flera gånger om dagen. Ni vet vilka jag pratar om. Telia måste ta ansvar för sina kunder och erbjuda möjligheten att blockera skumma telefonsamtal från andra sidan jordklotet. Telefoni är inte vad det var för 10-20 år sedan och nya tider kräver nya lösningar. Resten av mina kommunikationskanaler har spam-filter, varför inte telefonen? Jag känner ingen i Mali, Somalia, Indonesien eller Indien och kan med god säkerhet säga att jag aldrig skulle svara på ett telefonsamtal därifrån. Jag skulle också kunna tänka mig betala för en tjänst som låter mig blockera alla utländska samtal. Varför inte!?
  47. 1 Likes
    marta.petrides

    Ta bort pin kod från simkortet?

    Hej Behöver ta bort pinkoden från ett telia sim kort för att använda i en värmepump, hur gör jag?
  48. 1 Likes
    queasy

    Ny TV box, ta bort gamla koder?

    Alt 1, ring till Telia support och be dom ta bort låset på koderna. Alt 2, gå in i den gammla boxen. klicka på meny, inställningar och leta efter "ta bort använderkoder" sedan logga in med dem på din nya box.
  49. 1 Likes
    Mats A

    Routerfunktionen hos Technicolor TG799TSvn v2

    Finns massor av support och guider här: http://www.telia.se/privat/support
  50. 1 Likes
    Christer S

    Sagan om att säga upp ett abonemang

    Skriver några kommentarer/reflektioner, utan att ta någons parti (är det tänkt i alla fall). Det finns massor av information på ”Mina sidor”. Länkar att klicka på, produkter att titta på och en massa nya saker man kan köpa eller abonnera på. Då tror jag du klickat dej vidare ut på Telias webbplats, "utanför" Mina sidor. Mina sidor innehåller endast information kring och administration av de abonnemang man har. ... att hitta en speciell plats för uppsägning av abonnemang. Väljer man något av abonnemangen på Mina sidor anges "Om du vill avbeställa ett abonnemang eller en tjänst är du välkommen att kontakta oss" (med länk till kontaktsidan). Har man för avsikt att säga upp något abonnemang är det kanske rimligt att man kollar abonnemanget, t ex för att se om det finns bindningstid kvar. De tyckte att jag hade en bindningstid på 3 månader innan abonnemanget kunde avslutas. (gissar att du menar uppsägningstid) Det anges i villkoren så det går att kolla redan innan man väljer att teckna abonnemang. Man kan tycka att det är oskäligt lång tid, men har man accepterat så har man. Tre månader senare dyker en faktura för bredbandet upp avseende nästa tremånaders period. ... ”Men vi skickar alltid ut en bekräftelse, har du en sådan?”. ... ... Jag svarade då att jag inte har någon bekräftelse, att jag inte visste att jag skulle få någon bekräftelse och hur hon kunde ta för givet att jag som kund som för första gången säger upp ett abonnemang skulle kunna veta att det skall skickas någon bekräftelse. Vi kanske tänker olika, men jag skulle inte våga lita på en uppsägning utan någon form av bekräftelse. Och det oavsett information om hur det brukar gå till. Som jag misstänkte så hänvisar Telia till att jag har inte svarat den vänliga mannen och då har inte abonnemanget blivit uppsagt. Här tycker jag mej i alla fall se ett problem. Och det är just den skriftliga uppsägningen, som Telia inte verkar anse vara giltig. Du använde ju trots allt en av kontaktvägarna som Telia hänvisar till. Möjligtvis var det en "miss" att svara att om han kunde komma med ett verkligt bra erbjudande så kunde jag vara intresserad. Men ska det vara okej att säga upp via mejl (formulär), och Telia vill försöka behålla oss som kunder, får de inte bortse från uppsägningen utan att man tydligt bekräftat att man ångrar sig. (Här blev det kanske "ditt parti" i alla fall). Summa summarum. Här kan jag egentligen bara hålla med dej på punkt två. Informationen om uppsägning är inte speciellt svår att hitta, du hade bara otur att missa den. Om inte annat så går det ju att ringa. Och punkterna tre och fyra är "bara" en följd av problemet med punkt två. Men oavsett det övriga är det ett problem om inte en skriftlig uppsägning skulle gälla. Och det tycker jag är det centrala i din beskrivning. Du kanske har ledsnat på ärendet, men annars tycker jag du ska kontakta Telia igen. Jag sa själv upp ett abonnemang för bara några veckor sedan. Jag visste att det fanns bindningstid kvar till strax efter nyår, men passade på att säga upp det nu för att inte tre månaders uppsägningstid skulle fördröja uppsägningen ännu mer. Valde att ringa, för att få besked direkt. Hade turen att telefonkön inte var så lång och sedan var det inget problem alls. Jag kunde (kan) se uppsägningen på Mina sidor, och jag fick dessutom en skriftlig bekräftelse via brev (snigelposten).